Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نشست راهبردی ناوگان دریایی نفت خزر با حضور معاون تولید شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد شرکت‌های نفت خزر و صدرا برگزار شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، فرخ علیخانی در این نشست با اشاره به دانش پیچیده حفاری در آب‌های عمیق گفت: با تمرکز مجموعه شرکت‌های نفتی در منطقه شمال کشور همچون شرکت نفت خزر، پایانه‌های نفتی، حفاری شمال و شرکت صدرا به‌عنوان شرکت پشتیبان لجستیک و با دارا بودن زیرساخت‌های بالقوه و همکاری مناسب میان این شرکت‌ها می‌توان در آینده نزدیک زنجیره فعالیت در حوزه نفت و گاز شمال کشور را تکمیل کرد و توسعه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در شمال کشور ساختارهای هیدروکربوری مناسبی به‌صورت مجزا و مشترک با کشورهای همسایه وجود دارد که امیدواری برای توسعه صنعت نفت در شمال کشور را دوچندان کرده است.
علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز در این نشست ضمن تأکید بر اقدام‌های شایسته و مؤثر شرکت صدرا در توسعه زیرساخت‌های نفتی شمال کشور گفت: امیدوارم برای نوسازی ناوگان دریایی نفت خزر و توسعه فعالیت‌های مشترک در این زمینه تعامل با مجموعه صدرا افزایش یابد.
وی تصریح کرد: شرکت صدرا به‌عنوان بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین شرکت در حوزه صنایع فراساحل هم‌اکنون مجهز به کامل‌ترین تجهیزات دریایی در مازندران است و حمایت از این مجموعه و دیگر شرکت‌های داخلی همسو با فرمایشات مقام معظم رهبری است که باید اقتصاد مقاومتی را با حمایت از کارخانه‌ها و تولیدات داخلی پیش ببریم تا هم رونق اقتصادی هم رونق اشتغال ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: بر اساس اخبار و مطالعات واصله، کشورهای حوزه دریای خزر هر ساله بیش از پیش در حال توسعه فعالیت‌های اکتشافی و تولید نفت و گاز در دریای خزر هستند که این موضوع نشان می‌دهد فعالیت کشورهای حوزه دریای خزر برای دستیابی به این منابع خدادادی نه‌تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت نفت خزر شمال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است

 افشین کسالائی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

وی در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیاز‌های تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محور‌های اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترساز‌ها (ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز