Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:47:49 GMT

پذیرش روزانه بیش از۱۰۰ بیمارکرونایی در اوج همه‌گیری

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۸۷۴۲

پذیرش روزانه بیش از۱۰۰ بیمارکرونایی در اوج همه‌گیری

ایسنا/اردبیل مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: در دو سال اخیر تجهیزات و امکانات مناسبی برای مراکز درمانی در راستای رفع کمبودها و تامین نیازهای درمانی بیماران خریداری شد و در اوج همه‌گیری، روزانه بیش از یکصد بیمار در این مراکز شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

قادر برجی 11 خرداد با اشاره به همکاری تامین‌اجتماعی استان با وزارت بهداشت در زمینه مدیریت کرونا، اظهار کرد: از اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۸ که این بیماری در سطح کشور پدیدار شد، در استان اردبیل کمیته استانی مقابله با این بیماری به ریاست استاندار تشکیل و راهبردهای مدیریت این بیماری ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا مراکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی استان نیز همراه با سایر مراکز درمانی از جمله دانشگاه علوم پزشکی استان، نسبت به پذیرش، بستری و غربالگری بیماران کرونایی اقدام کند؛ از این‌رو مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان برای ارائه خدمات بهتر، تمامی مراکز خود را برای درمان این بیماران اختصاص داد.


مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل، با بیان اینکه ارائه خدمات بیماران کرونایی در مراکز ملکی تامین‌اجتماعی در دو بخش خدمات بستری و سرپایی انجام می‌شود، ادامه داد: بیمارستان سبلان اردبیل یکی از بیمارستان‌های معین در سطح استان برای پذیرش این بیماران بود و در زمان اوج بیماری، تعداد بستری‌ها روزانه به ۳۰ نفر هم می‌رسید.


برجی تصریح کرد: علاوه بر خدمات بستری، غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی ارائه می‌شود و در اوج بیماری، روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار در این مراکز شناسایی و تحت درمان قرار می‌گرفتند که خوشبختانه درحال حاضر با توجه به شرایط نسبتا آرام و پایدار کرونا، آمار بستری‌ها به حدود ۸ نفر کاهش یافته و بیش از ۳۰ نفر هم روزانه شناسایی و تحت درمان قرار می‌گیرند.

آمار بیماران کرونایی مراکز ملکی

وی با اشاره به آمار پذیرش بیماران کرونا در مراکز ملکی استان اردبیل، ادامه داد: همزمان با شیوع بیماری کرونا، بیش از ۱۶ هزار نفر در سطح مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان مورد شناسایی و غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد حدود ۱۸۰۰ نفر به عنوان بیمار کرونا تشخیص داده شدند. از این تعداد بیمار ۱۴۲۰ نفر در بخش‌های بیمارستان سبلان برای ادامه درمان بستری شدند که خوشبختانه ۸۷ درصد آن‌ها با بهبودی حال عمومی از بیمارستان ترخیص شدند.


مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل، افزود: در بخش سرپایی، بیماران کرونا، تحت نظر پزشک معالج داروهای درمانی خویش را دریافت کرده و سلامت آن‌ها با بهبودی کامل پایش می‌شود. در این مدت  ۱۰۰درصد همکاران کادر درمان برای کمک به بیماران کرونا ایثارگرانه تلاش کردند که جا دارد از همه این عزیزان به خاطر مجاهدت‌هایی که انجام دادند تشکر کنم.


برجی با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی و تمهیدات تامین‌اجتماعی در این دوران، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از یک سال بود که در مقابله با بیماری کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کردیم، با جهش این بیماری و نمایان شدن کرونای انگلیسی، آمادگی کامل برای پیشگیری و ارائه خدمات این سویه جهش یافته در مراکز تامین‌اجتماعی وجود داشت.


وی گفت: با آغاز سویه جدید کرونا، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیشتر و بهتر انجام شد و با ایزوله کردن بیماران که خوشبختانه در سطح استان موارد ابتلا بسیار کم اتفاق افتاد، توانستیم در کنار مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی، این سویه جهش یافته را در استان کنترل کنیم.


تامین تجهیزات پزشکی در دوران کرونا


مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل، با بیان اینکه در مدت همه‌گیری، نیاز به تجهیزات و امکانات درمانی مناسب برای ارائه خدمات بهینه به بیماران وجود داشت، تصریح کرد: در دو سال اخیر دستگاه‌های پیشرفته پزشکی مانند ماموگرافی، سونوگرافی پیشرفته، دستگاه بای‌ پپ (کمک تنفسی)، اتوآنالایزر، ونتیلاتورهای بزرگسالان و  مانیتورهای مجهز به پالس اکسی‌متر به همراه دستگاه مانیتور مرکزی خریداری شده است.


برجی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی مخزن اکسیژن ۲۰ تنی در محوطه بیمارستان سبلان، خرید ۱۰ دستگاه دیالیز برای بیماران دیالیزی که تا آخر خرداد بهره‌برداری می‌شود و تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان پارس‌آباد از دیگر اقدامات این مدیریت برای ارتقای خدمات بوده است.


وی افزود: برای رفع کمبودهای برخی از مراکز نیز با برنامه‌ریزی و اخذ اعتبارات لازم در صدد تهیه تجهیزات مورد نیاز هستیم تا با امکانات کامل در خدمت بیمه‌شدگان سازمان باشیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل، با اشاره به آمادگی تامین‌اجتماعی در مواجهه با خیز احتمالی کرونا، اظهار کرد: با توجه به نارنجی بودن رنگ کرونایی استان، هنوز خطر افزایش بیماران در سطح استان وجود دارد؛ درحال حاضر حدود ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان تامین‌اجتماعی سبلان اردبیل بستری هستند که خدمات مناسب درمانی را دریافت می‌کنند.


برجی گفت: در صورت جهش دوباره کرونا، با توجه به اینکه همکاری مجموعه مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان با دانشگاه علوم پزشکی استان بسیار مناسب و درخور توجه است، این آمادگی وجود دارد تا همچنان خدمات مناسبی به بیماران ارائه شود. خوشبختانه تاکنون حدود ۹۰ درصد از بیماران با بهبود حال عمومی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس تامين اجتماعي بیماران کرونایی بیماران کرونا مراکز درمانی ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است

دریافت 278 MB دریافت 278 MB کد خبر 6088828

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است