Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@06:02:11 GMT

دستگیری یکی از منتقدان کرملین در هواپیما

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۸۸۱۸

دستگیری یکی از منتقدان کرملین در هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، خبر مبنی بر دستگیری رئیس سابق روسیه آزاد، یک گروه مخالف مرتبط با الیگارش تبعیدی و منتقد کرملین، میخائیل خودورکوفسکی، از داخل پروازی در سن پترزبورگ پیاده و دستگیر شده است.

OVD-Info، گروهی که اقدامات پلیس علیه شخصیت‌های مخالف را رصد می‌کندبا اعلام این خبر نوشت: آندری پیوواروف در فرودگاه پولکوو دستگیر شد و به کمیته تحقیق انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه روسیه آزاد روز پنجشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته برای محافظت از اعضای خود در برابر خطر زندانی شدن، به فعالیت خود در روسیه پایان دهد.

روسیه در سال 2017 این گروه مستقر در لندن را «نامطلوب» نامید و در واقع فعالیت‌ آن را ممنوع اعلام کرد.

متحدان این گروه در روسیه فعالیت خود را با همین نام ادامه دادند اما به عنوان یک نهاد حقوقی جداگانه سعی در محافظت از خود در برابر پیگرد قانونی داشتند.

این اتفاق کمتر از دو هفته پس از آن صورت گرفت که دولت بلاروس هواپیمای راین‌ایر را به منظور دستگیری یکی از فعالان بلاروسی، رامان پراتاسویچ، مجبور به فرود کرد. این اقدام با انتقادات بین‌المللی روبرو شد.

فرود اجباری یک هواپیما برای بازداشت یک روزنامه نگار

پیش از این نیز، الکسی ناوالنی، منتقد روس نیز هنگام فرود هواپیما بازداشت شد.

دشمن سرسخت پوتین در فرودگاه مسکو بازداشت شد کد خبر 604933 برچسب‌ها روسیه هواپیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند

پلیس آمریکا در تداوم سرکوب دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل در دانشگاههای این کشور، ۹۱ دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و ۶ دانشجوی دانشگاه تگزاس  را هم بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، دانشگاه تکنیک ویرجینیا روز دوشنبه به وقت محل اعلام کرد: پلیس بیش از ۹۰ نفر از جمله دانشجویان را در یک چادر اعتراضی در محوطه چمن مرکز زندگی فارغ التحصیلان دانشگاه دستگیر کرد.

دانشگاه ویرجینیا در بیانیه ای اعلام کرد: ۹۱ نفر که ۵۴ نفر از آنها دانشجوی فعلی تکنیک ویرجینیا هستند، دستگیر شدند و همه متهم به ورود غیر قانونی هستند.

پلیس ایالت تگزاس آمریکا نیز دستگیری تعدادی از معترضان در دانشگاه تگزاس در آستین را آغاز کرده است.

تیم خبری سی‌ان‌ان در آستین، شاهد دستگیری حداقل شش دانشو معترض در بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی بوده است.

در حالی که اعتراض ها در محوطه دانشگاه تگزاس وارد دومین هفته خود می شود، گروهی از افسران پلیس با تجهیزات ضد شورش گروهی از معترضان را محاصره کرده اند.

دیگر خبرها

  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه