Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@15:56:23 GMT

تهیه متن اُپرای عروسکی خواجوی کرمانی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۸۹۸۳

تهیه متن اُپرای عروسکی خواجوی کرمانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۱۱ خرداد ماه در جلسه ستاد برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران که در استانداری کرمان برگزار شد، گفت: میزان الهام بخشی موسیقی نواحی برای آفرینش‌های جدید در موسیقی نواحی غافل مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: موسیقی نواحی می‌تواند پیوند عمیقی بین اقوام و اقلیم‌های متعدد ایران ایجاد کند.

حسینی همچنین از تهیه متن اُپرای( نمایشی که همراه با ساز و آواز و شعر باشد) عروسکی خواجوی کرمانی خبر داد و گفت: آهنگسازی کار نیز انجام شده و اکنون به مرحله ساخت عروسک و تمرین‌ها رسیده است.

جشنواره موسیقی نواحی تحکیم هویتی ایجاد می‌کند

علی زینی‌وند، استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: کرمان یکی از استان‌هایی است که سهم مهمی در هویت فرهنگی و هنری دارد و از ظرفیت‌های خود برای معرفی فرهنگ غنی ایران استفاده می‌کند.

او با اشاره به ماندگار شدن جشنواره موسیقی نواحی ایران طی ۲ سال آینده در استان کرمان، خواستار تثبیت دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان شد و تصریح کرد: هر گونه امکانات و ابزار کاری که برای این مسئله نیاز باشد به نحو احسن فراهم می‌کنیم.

زینی وند برگزاری جشنواره‌هایی، چون موسیقی نواحی را نقطه پیوند بین‌قومی و مناطق و یک تحکیم هویتی در ایران توصیف کرد و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها، مجموع واقعیت‌های این کشور زیبا و متنوع در فرهنگ‌ها و خرد فرهنگ‌ها را که فرهنگ عظیم و محکم ایرانی اسلامی را شکل داده‌اند، نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر، حوزه تخصصی و ظریف است که دستوری و تحکمی نیست، بیان داشت: کرمان، زمینه فرهنگی و هنری و علمی موسیقی نواحی را دارد.

  برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در کرمان

محمد علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اعلام اینکه چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ۲۹ مهر تا ۲ آبان ماه در کرمان برگزار خواهد شد، گفت: با تفاهم‌نامه منعقد شده، جشنواره موسیقی نواحی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در کرمان برگزار می‌شود.

او افزود: محل برگزاری جشنواره و شیوه برگزاری به دلیل بیماری کرونا به صورت آنلاین و با حداقل مهمان‌خواهد بود.

'وحدت' موضوع جشنواره موسیقی نواحی

 محمد علی مرآتی، دبیر تخصصی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران نیز گفت: جشنواره، بنابر حساسیت‌هایی که در ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه موسیقی نواحی وجود دارد، به صورت غیررقابتی برگزار می شود. 

او موضوع چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران را 'وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایرانی' اعلام کرد که در قالب‌های سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین قومی برگزار می‌شود.

مرآتی همچنین از برگزاری این دوره در ۲ قسمت اجرای صحنه‌ای و مقالات پژوهشی خبر داد که ثبت‌نام در این جشنواره  از طریق سامانه انجمن موسیقی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد موسیقی نواحی جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزاری جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری، صبح جمعه به خبرنگاران گفت: کبد زنده یاد امیرحسین ربیعی جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: امیرحسین چهار روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و متأسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

جعفری، با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: باید از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانو وی نیز جهت ترمیم مشکل حرکتی زانو سه بیمار برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

کد خبر 6088976

دیگر خبرها

  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال