Web Analytics Made Easy - Statcounter

طهماسبي با اشاره به نقش فعاليت‌هاي ديني با محوريت مسجد در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: کانون های مساجد در خدمت رسانی به مردم و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد موفق عمل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «عهدیه طهماسبی» ظهر امروز( 11 خرداد ) در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با تقدیر از فعایت های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی این ستاد، اظهار کرد: کانون های مساجد در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی نقش مهم و بسیار تاثیر گذاری برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه حضور کانون های مساجد در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق روستایی و دور افتاده استان ارزشمند است، گفت: همواره شاهد تلاش های  کانون های مساجد در خدمت رسانی به مردم  و جذب جوانان و نوجوانان مساجد هستیم که  این امر می توان نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.


طهماسبی با اشاره به آسیب های مختلف اعتیاد به مواد مخدر، خودکشی، نزاع دسته جمعی و کودکان بازمانده از تحصیل در استان، افزود: همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی  ازجمله کانون های مساجد، سامازن های مردم نهاد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  خمینی (ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در زمینه مبارزه با این آسیب ها موجب کاهش چشمگیر میزان آسیب های اجتماعی طی یکی دو سال اخیر در استان  شده است.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام  با اشاره به اینکه مجموعه این همکاری ها نشان داده است که چنانچه همه دستگاه های فرهنگی، دست به دست هم دهند می شود در امر مقابله با آسیب های اجتماعی به نتیجه رسید، ابراز کرد: امید است با تلاش مجموعه ها، دستگاها و نهاد های مختلف شاهد کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی در استان باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان فعالیت دارند، گفت: یکی از سیاست ها و برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، برگزاری و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در راستای جذب جوانان به مساجد و مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با اشاره به اینکه در راستای مقابله با اسیب های اجتماعی در سطح استان با محور روحانیون و ائمه جماعات در حال حاضر طرح چهره به چهره در سطح مساجد و با محوریت فضای مجازی در حال برگزاری است، افزود: امروز مساجد با رویکردهای فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی سدی مجکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان و آسیب های اجتماعی هستند.

 

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در مناطق حاشیه شهرها و روستایی و محروم حضوری گسترده تر داشته باشیم، یادآور شد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از هر گونه تعامل و همکاری با نهادها و دستگاه های اجرایی در راستای اجرای برنامه های مشترک و فرهنگی در سطح مساجد استقبال می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه توجه به حوزه کارآفرینی در سطح مساجد در سال گذشته و در سال جاری، خاطرنشان کرد: از برنامه ها، ایده ها و طرح های کارآفرینی در سطح کانون های مساجد حمایت می شود و در این راستا نیز برای مانع زدایی و پشتیبانی از این طرح ها، رایزنی های لازم با سایر نهادها انجام خواهد شد.

 

چراغی پور در پایان با تقدیر از همکاری و تعامل مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام، خاطرنشان کرد: به طور قطع مبارزه با اسیب هیا اجتماعی نیازمند همراهی و تعامل همه نهادهای فرهنگی و اجرایی است و بهترین پایگاه و مکان در راستای اجرای موفق مبارزه با آسیب های اجتماعی مساجد هستند.

 

گفتنی است، در پایان نیز «عهدیه طهماسبی» مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام با اهدای لوح تقدیر، از حجت الاسلام « علی چراغی پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در جهت انجام  فعالیت های فرهنگی و آموزشی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بحث مبارزه با آسیب های اجتماعی در استان تجلیل کرد.


 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: موفق کانون ها آسیب های اجتماعی مساجد آسیب های اجتماعی کانون های مساجد جذب جوانان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها، به دنبال نامه مهم وزیر ورزش و جوانان خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون گفت: پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برای اعمال رویه‌های قانونی متقن، به‌زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین‌نامه‌های مصرح در فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

هوادار خاطی سپاهان 10 سال محروم شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند