Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@06:41:05 GMT

از مشارکت پایین تا انتخابات یکسویه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۹۶۰۷

از مشارکت پایین تا انتخابات یکسویه

برخی اشاره به کاهش مشارکت کرده و با آزادی بیانی که حاصل اصول همین نظام است، انتخابات را یکسویه و دور از هیجان دانسته‌اند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه مهدی؛ بنا بر وظیفه مسلمانی و دانشجویی و انقلابی خویش ذکر نکاتی را پیرامون برخی شبهات مطرح شده در جامعه را برخود لازم دانستم‌ ضمن ابراز همدردی با دوستانی که منفعت دوستی و خویشاوندی و هم عقیدگی شان تحت تاثیر تصمیم شورای محترم نگهبان قرار گرفته باید عارض شوم که جاهایی را انصافا در بی انصافی اسراف نمونده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که رد قوانین نظام آن هم از جانب بزرگانی که پای همین سفره قد کشیده و زبان اعتراض باز کرده اند ما جوانان را دچار تناقضی خنده دار می کند.

 

برخی اشاره به کاهش مشارکت نموده و با آزادی بیانی که حاصل اصول همین نظام است انتخابات را یکسویه و دور از هیجان دانسته اند و از عادت به حذف اصلاح طلبان تا دلایل عدم احراز صلاحیت دوستانشان، گریزی هم به دفع خطر از آقای رئیسی با رد رقیبان زده و انتخابات را نیز انتصابات نام گذارده اند. گویا راه جدیدی نیز برای اصلاحات در نظر دارند و رئیس جمهور را نیز فاقد اختیار میدانند. پرداختن به این شبهات را در جایگاه دانشجویی خالی از لطف نمیبینم‌.

 

نخست اینکه شورای نگهبان مسئول تخلفات و افت وخیز آدرنالین خون این جماعت همیشه معترض نیست. اگر شاهد کاهش مشارکت از جانب مردم ایران هم باشیم ماحصل تدابیر آقایان همفکرشان در قیمت دلار، مسکن، طلا و صف مرغ و قحطی پیاز و ترفیع ارزشمندی پراید است. وگرنه حاصل تربیت این مکتب همیشه سلیمانی ها و حججی ها و باکری ها بوده و دزدی ها از تفکراتی که خوب با آن ها آشنا هستند آب خورده است!

 

هرچند مشارکت بهانه است و سال ۸۸ هم با مشارکت بالای ۸۴ درصدی شاهد حرف‌های مشابه از جانب برخی بودیم. عادت به حذف اصلاح طلبان نیز به گمانم مزاحی بیش نیست و یقینا نیازی به یادآوریِ سال ها اداره ایران، توسط همین جریانِ به قول خودشان محکوم به حذف نباشد. دوستان را به مطالعه چند برگ از تاریخ ۴۲ ساله انقلاب دعوت می کنم. دلایل رد و یا عدم احراز صلاحیت آقایان را نیز از خودشان جویا شوند چرا که طبق قوانین بدون اجازه خودشان امکان علنی کردن این علل وجود ندارد و بنابر مستندات طی نامه ای رسمی علل رد و یا عدم احراز به افراد اعلام شده است.


اگر قانع نشده اند، حتما این دلایل را رسانه ای کنند تا سینه چاکان همیشه درصحنه پیگیر کارشان شوند! اگر هم قانع شده اند ان شاءلله که هدفشان تشویش اذهان عموم‌ نباشد. بیان دفع خطر برای آقای رئیسی با حذف رقبا را نیز میگذاریم پای اخبار اشتباه آن سوی آبی وگرنه خطر، همان دلار پنج هزار تومانی بود که الحمدلله به لطف دلار سی هزار تومانی خنثی شد! پس نگران این مسئله نیز نباشند. البته گویا از پیگیری های آقای رئیسی جهت تایید سایر کاندیدا بی اطلاع هستند یا مردم را زیادی ساده فرض کرده اند.

 

تعبیر انتخابات به انتصابات هم دور ازانتظار نبود. بماند که اگر انتصابات هم باشد این جریان بیشترین سهم را درآن داشته است؛ اینکه چرا حالا معترض شده اند هم بماند؛ البته که کلمه خائن در وصف آن ها نمی گنجد! و اگر طبق گفته خودشان انتصابات است آیا ارزش این همه سر و دست شکستن برای قدرت را دارد؟! آن هم به قیمت تهدید و تخریب و تمسخر! درباره راه جدیدی که به اصلاحات پیشنهاد میکنند هم باید بگویم که این راهکارها سال ۸۸ در نطفه خفه شده است؛ چرا که فداییان این راه بسیارند.

 

آنها را ارجاع می دهم به مستندات مراسم تشییع سردار سلیمانی؛ در رابطه با مجری بودن و عدم اختیارات هم آقایان را نمیدانم اما، ما تابع قانونیم و صرفا جهت اطلاع باید عرض کنم که رئیس جمهور اصلا رئیس قوه مجریه هستند که طبق تعاریف کتاب مطالعات کلاس پنجم ابتدایی قوه مجریه یکی از قوای سه گانه کشور و متشکل از رئیس جمهور و هیئت وزیرانشان است که وظیفه اجرای قوانین را دارد و از وظایفشان میتوان تامین رفاه و پیشرفت کشور و آسایش را نام برد!

 

حالا اگر تعریف دیگری در ذهن دارند و یا افرادی را می شناسند که با هدفی دیگر روی کار آمده اند توصیه میکنم سوره مبارکه منافقین را صرفا محض هدایت قرائتی بفرمایند. شرح اختیارات رئیس جمهور را نیز می توانند در اصل ۱۱۳ تا ۱۵۵ قانون اساسی مطالعه فرمایند و ما تحت تاثیر هیچ رسانه معاند و خودی بیخودی، این بار به عقب باز نخواهیم گشت که هزینه قهقهه هایشان را با خون ژنرال ها و شرمندگی پدرها و حسرت جوانانمان داده ایم. پیشنهاد پایانی حقیر به این افراد این است که به جای نشر انحرافات، با احترام به قانون و شعور مردم کشورمان، درکنار هم گامی جهت ارتقای ایران و رفع موانع و زدودن چهره فقر از سفره ی برادران و خواهرانمان برداریم که تا صعود راهی نیست.

 

فاطمه مهدی، عضو شورای گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید باهنر

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یادداشت دانشجویی اصلاح طلبان مشارکت مردم انتخابات انتصابات رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مفتخر است که نظارت بر انتخابات را با بهره‌گیری از مشارکت مردم، خصوصا فرهنگیان به انجام می‌رساند.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«شورای نگهبان مفتخر است که نظارت بر انتخابات را با بهره گیری از مشارکت اقشار مختلف مردم، خصوصا فرهنگیان عزیز به انجام می رساند.

ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان عزیز از معلمانی که در فرایند نظارت بر انتخابات، شورای نگهبان را یاری می‌کنند، قدردانی می‌کنم.»

روز گذشته نیز معلمان و فرهنگیان در دیدار با سخنگوی شورای نگهبان به بیان مهمترین مسائل و مشکلات در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم