Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:01:31 GMT

رشد تولید بالای ۵۰ درصدی ۲۷ رشته صنعتی در فروردین ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۰۳۷۶

رشد تولید بالای ۵۰ درصدی ۲۷ رشته صنعتی در فروردین ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در آئین افتتاح بزرگترین خط تولید سیمان کشور گفت: ظرفیت تولید سیمان در کشور ۸۰ میلیون تن و نیاز کشور به این محصول حدود ۷۰ میلیون تن است؛ کشوری که روزی واردکننده سیمان بود امروز به یکی از کشورهای صادر کننده این محصول تبدیل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد تولید سیمان را ۱۳ درصد عنوان کرد و افزود: در کنار افزایش رشد تولید، تعمیق ساخت داخل در صنایع سیمان نیز یکی دیگر از افتخارات این صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزم‌حسینی توضیح داد: تحریم‌های ظالمانه علیه کشور موجب تقویت و رشد صنایع مختلف کشور شده است، بطوریکه در حال حاضر ۸۰ درصد از کارخانجات سیمان در سراسر کشور در نتیجه اعتماد به توان داخلی ساخته شده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود، صادرات غیرنفتی در سنوات گذشته را مؤثر در توسعه صنعت و افزایش تولید داخل دانست و تصریح کرد: اگر صادرات غیرنفتی در این سال‌ها وجود نداشت در تأمین مواد اولیه برای تولید با مشکل روبرو می‌شدیم؛ خوشبختانه با همت فعالان اقتصادی و سیاست گذاری‌های مناسب، توانستیم با وجود فشار ناشی از تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا به رشد صنعتی ۸ درصد دست پیدا کنیم.

رشد بالای ۵۰ درصدی ۲۷ رشته صنعتی در فروردین ماه سال جاری

وی با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری در ۲۷ رشته صنعتی، کشور شاهد رشد بالای ۵۰ درصد بود، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد پیش‌بینی می‌کنیم این آهنگ رشد تولید و در کنار آن تجارت بین‌المللی ادامه پیدا کند.

رزم حسینی با تاکید بر سیاست وزارت صمت مبنی بر حمایت از تولید داخل، به سابقه طولانی صنعت سیمان در کشور اشاره کرد و با استناد به ظرفیت ۸۰ میلیون تنی تولید در سیمان، آن‌ها را فرصتی خوب برای ساخت کشور توصیف کرد.

کد خبر 5225754

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت علیرضا رزم حسینی رشد تولید صنعتی ایران سیمان شاخص کل بورس قیمت دلار بانک مرکزی ایران تولید برق قطع برق بازار سرمایه تولید نفت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی بورس تهران وزارت نیرو قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی مصرف برق رشد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است