Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@18:32:43 GMT

بدهی عمومی روسیه به ۲۶۸ میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۰۵۲۵

بدهی عمومی روسیه به ۲۶۸ میلیارد دلار رسید

بدهی دولت روسیه طی سه ماهه اول سال جاری میلادی ۷۴۱.۳ میلیارد روبل (۱۰.۱ میلیارد دلار) افزایش یافته و به ۱۹.۷ تریلیون روبل (۲۶۸ میلیارد دلار) رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، اتاق حساب های روسیه در گزارشی درباره اجرای بودجه فدرال ژانویه تا مارس 2021 اعلام کرد که بدهی عمومی این کشور طی این دوره سه ماهه 741.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیارد روبل (10.1 میلیارد دلار) افزایش یافته و به 19.7 تریلیون روبل (268 میلیارد دلار) رسیده است.

در این گزارش آمده است: طبق داده های اولیه، طی سه ماهه اول سال 2021، بدهی عمومی فدراسیون روسیه به میزان 741290.4 میلیون روبل یا 3.9 درصد افزایش یافت و تا اول آوریل 2021، به رقم 19681692.6 میلیون روبل (17 درصد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده) رسید.

در دوره سه ماهه ژانویه تا مارس، حجم بدهی داخلی روسیه 4.6 درصد یا 683 میلیارد روبل (9.3 میلیارد دلار) افزایش یافت و به 15.434 تریلیون روبل (210 میلیارد دلار) رسید . در عین حال، سهم این بدهی از کل بدهی عمومی از 77.9 درصد به 78.4 درصد رسید.

پوتین: بخش های مختلف اقتصاد روسیه با کمبود نیروی کار مواجه استاقتصاد روسیه احتمالاً امسال 4.5 درصد کوچک می‌شود

بر اساس این گزارش، بدهی خارجی روسیه 1.1 درصد (598.3 میلیون دلار) کاهش یافته و تا 1 آوریل به 56.1 میلیارد دلار رسیده است.

با این حال، بدهی خارجی این کشور به ارز روبل از ابتدای سال 1.4 درصد (58.3 میلیارد روبل) رشد کرده و به 4.247 تریلیون روبل رسیده است.

مطابق با قانون بودجه فدرال سال 2021، حداکثر سطح بدهی عمومی نسبت به حجم پیش بینی شده تولید ناخالص داخلی 20.4 درصد (در سال 2022 - 20.8 درصد و در 2023 - 21.4 درصد) خواهد بود.

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که با رسیدن به این سطح، این کشور همچنان در زمره کشورهایی است که کمترین بار بدهی عمویم را دارند بنابراین سطح نزدیک به 20 درصد از تولید ناخالص داخلی امن به نظر می رسد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه میلیارد دلار میلیارد روبل تریلیون روبل بدهی عمومی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بلومبرگ در گزارشی نوشت: همه ارز‌های شناخته شده به جز یکی از ۲۳ ارز اصلی کشور‌های در حال توسعه که توسط بلومبرگ ردیابی شده اند، امسال در برابر دلار کاهش یافته اند.

پشتیبانی بزرگ پشت دلار، «استثنایی گرایی» آمریکا بوده است. در حالی که بیشتر اقتصاد جهان تنها شاهد رشد متوسطی است، داده‌های آمریکا از اشتغال گرفته تا خرده‌فروشی تا تورم اغلب پیش‌بینی‌های تحلیلگران را شکست داده است. این امر باعث شده است که معامله گران از شرط بندی بر روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خودداری کنند، که به افزایش سود در دلار کمک کرده است. شاخص دلار بلومبرگ که ارز آمریکا را در برابر ۱۲ همتای اصلی خود ردیابی می‌کند، امسال بیش از ۴ درصد افزایش یافته است.

نرخ بالای بهره فدرال رزرو در حال حاضر ۵.۵ درصد است، به این معنی که سرمایه گذاران می‌توانند بازده جذابی از نگهداری دلار بدون نیاز به پذیرش ریسک نرخ ارز ناشی از ارسال وجوه به بازار‌های نوظهور دریافت کنند.

ارز‌های آسیایی در سال جاری شاهد برخی از بزرگترین کاهش‌ها در نرخ بهره بانکی بوده اند، عمدتاً به این دلیل که نرخ‌های بهره بانک مرکزی در این منطقه نسبت به سایر بازار‌های نوظهور پایین‌تر است. به عنوان مثال، معیار مالزی، ۲.۵ واحد درصد کمتر از فدرال رزرو است، که یک رکورد برای این کشور آسیای جنوب شرقی است. نرخ‌های معادل در تایلند، کره جنوبی، تایوان و چین نیز کمتر از ایالات متحده است.

این گونه دلار آمریکا با سرکوب ارز کشور‌های آسیایی در حال توسعه، در بازار جهانی قدرت نمایی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • واکنش معاون صنایع عمومی وزارت صمت به نامه برخی انجمن‌های صنعتی
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • توقیف ۱۳ میلیون دلار دارایی دو بانک غربی در روسیه
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد