Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:24:46 GMT

یک میلیون دلار لبنیات از آذربایجان شرقی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۰۷۶۴

یک میلیون دلار لبنیات از آذربایجان شرقی صادر شد

مرتضی اعیانی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن روز جهانی شیر اظهار کرد: صادرات ۲۵ تن پودر بستنی از محصولات جدید شرکت و ۳۰۰تن شیرخشک به سوریه در برنامه صادراتی شرکت پگاه تبریز است . 

وی اعلام کرد: فروش محصولات پگاه آذربایجان شرقی در سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اعیانی ادامه داد: متوسط جذب شیرخام روزانه ۳۷۶ کیلوگرم پیش بینی شده است اما اکنون این میزان را در پگاه تبریز به ۴۱۴ تن رسیده که ۲۵درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد. 

وی یادآوری کرد: سرانه مصرف شیر در کشور ۸۵ کیلوگرم است که اختلافی محسوس با سرانه ۱۵۰ کیلوگرمی مصرف شیر در دنیا و ۳۰۰ کیلوگرمی در برخی کشورهای اروپایی دارد.

وی گفت: سرانه مصرف لبنیات در آذربایجان شرقی با ۹۵ لیتر،  ۱۰ لیتر بالاتر از متوسط کشوری است.

اعیانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰ هزار تن شیرخام از ۳۰۰ واحد دامداری و جمع آوری شیر از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، قزوین و مغان خریداری شده است، گفت: صنایع شیر ایران براساس نظام نامه دامپزشکی محصولات را خریداری می‌کند و سال گذشته ۴۰۹ تن شیر به دلیل آلوده بودن و پایین بودن از استانداردهای صنایع شیر ایران عودت داده شده است.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه تبریز همچنین از افتتاح ۲ واحد دامداری صنعتی با ظرفیت اسمی پنج هزار راس دام تحت مدیریت این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این مجموعه‌ها که در هر طرح برای ۱۷۰ نفر اشتغالزایی می‌شود، شرکت پگاه به صورت مستقیم وارد حوزه تولید شیر می شود و بر این اساس ظرفیت تولید محصول شیر استریل خود را به ۳۶۰ تن خواهد رساند.

اعیانی با بیان اینکه پگاه تبریز جزو چهار شرکت برتر در بین شرکت های هفده گانه کشور است، گفت: در شرکت پگاه تبریز بیش از ۴۰ نوع محصول تولید می‌شود . 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص افزایش قیمت محصولات لبنی پگاه در طول یکسال گذشته نسبت به سایر برندهای ایرانی کشور، گفت: در موضوع قیمت گذاری، سازمان حمایت از مصرف کننده، تصمیم گیرنده نهایی است و شرکت‌های تولیدکننده نقشی در این زمینه ندارند.

وی با بیان اینکه امسال برای افزایش قیمت محصولات برنامه ای نداریم، ادامه داد: کیفیت محصولات پگاه سرآمد است و بودجه سال جاری ما ۱۲۵۰ میلیارد تومان و بودجه ثانوی ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که ۷۵درصد اعتبارات در طول سال صرف خرید شیرخام می شود. 

به گزارش ایرنا، پگاه آذربایجان شرقی به عنوان دومین کارخانه شرکت صنایع شیر ایران، در سال ۱۳۳۹ به وسیله زنده یاد غلامرضا عدل در خیابان پاستور تبریز تاسیس شد.  

برچسب‌ها آذربایجان شرقی صادرات غیر نفتی محصولات لبنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی صادرات غیر نفتی محصولات لبنی آذربایجان شرقی صادرات غیر نفتی محصولات لبنی اخبار کنکور آذربایجان شرقی پگاه تبریز سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدحالی چند تن از هواداران تراکتور

ایسنا/آذربایجان شرقی سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی در رابطه با بدحالی چند تن از هواداران تراکتور در دیدار با ذوب آهن توضیحاتی ارائه کرد.

شب گذشته تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی جام‌حذفی از سد ذوب‌آهن گذشت و به جمع ۸ تیم پایانی راه پیدا کرد. در خلال بازی چند تن از تماشاگران تراکتور از شدت ناراحتی بدحال شدند که در این میان یکی از آنان به علت وخامت حالش توسط آمبولانس به بیمارستان انتقال پیدا کرد.

وحید شادی‌نیا، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با این موضوع اظهار کرد: مطابق گزارش‌های دریافتی به غیر از یک تماشاگر که به دلیل شرایط بد جسمانی‌اش به بیمارستان شهید مدنی تبریز منتقل شده، بقیه تماشاگران بدحال این مسابقه به صورت سرپایی در ورزشگاه درمان شدند. هوادار انتقال داده شده به بیمارستان هم تحت معالجه بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

او ادامه داد: همچنین «گریگول» بازیکن ذوب آهن از ناحیه سر دچار مصدومیت شده بود که شب گذشته در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری شد و در حال حاضر مرخص شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • بدحالی چند تن از هواداران تراکتور
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت