Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@23:56:08 GMT

احداث کارگاه روغن گیری و گلاب گیری در تفتان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۱۴۲۵

احداث کارگاه روغن گیری و گلاب گیری در تفتان

مدیر جهاد کشاورزی تفتان با بیان اینکه ۵ هزار هکتار زمین های باغی و زراعی در مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه وجود دارد، گفت: احداث کارگاه روغن گیری و گلاب گیری در تفتان مدنظر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «فضل الله کردی» در جمع خبرنگاران در منطقه  تمندان بیان داشت: شهرستان تفتان و روستاهای تابعه آن 6 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که در آن حدود 50 هزار نفر زندگی می کنند که عمدتا بیش از 90 درصد  در حوزه های کشاورزی و دامداری مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی تفتان یادآور شد: تفتان، 8 هزار و 500 هکتار محصولات زراعی دارد که عمده محصولاتی به مانند گندم، جو، ذرت، یونجه، صفی جات و گیاهان دارویی در آن تولید می شود.

 

کرد یادآور شد: همچنین این شهرستان 4 هزار و 500 هکتار باغات دارد که عمده محصولات آن شامل پسته، زردآلو، هلو، انگور، انار و گردو و پسته است.

 

وی با بیان اینکه تفتان استعداد  خاص در گیاهان دارویی و باغات و از نظر آب و هوایی بهترین آب و هوا را در سطح استان دارد،افزود: محصولات کشاورزی که در تفتان تولید می شود در استان منحصربه فرد هستند.

 

مدیر جهاد کشاورزی تفتان با اشاره به اینکه احداث کارگاه روغن گیری و گلاب گیری در تفتان مدنظر قرار دارد، یادآور شد: احداث کارگاه روغن گیری زیتون و گلاب گیری به صنعت گردشگری و توریسم کمک خواهد کرد.

 

 کرد ادامه داد: درآمد حاصل از فروش زیتون برای کشاورز به صرفه نیست، اگر کارگاه روغن گیری زیتون راه اندازی شود کمک شایانی به اقتصاد کشاورزان  خواهد کرد.

 

وی در ادامه به مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه اشاره کرد و افزود: مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه دارای 40 حلقه چاه است که مجوز برداشت هزار لیتر در ثانیه آب دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی تفتان با بیان اینکه 5 هزار هکتار زمین های باغی و زراعی در مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه وجود دارد، تصریح کرد: هیات مدیره جدید مجتمع، بومی هستند که این امر به کشت و صنعت مجتمع کمک خواهد کرد.

 

کرد خاطرنشان نمود: مجتمع گلخانه ای 10 هکتاری، پرورش قارچ سنتی 100 تنی و چرخه تولید مرغ در تفتان برنامه ریزی شده است تا کمکی برای صرفه جویی در آب باشد.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجتمع کشت و صنعت فروش زیتون آب و هوا گلاب گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی