Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان مصرف میوه جات در طول روز اظهار کرد: یک فرد بالغ به صورت متوسط می‌تواند روزانه ۳ واحد میوه مصرف کنند.

او افزود: میزان کالری ۳ واحد میوه در طول روز مهم نبود، اما خوردن یک عدد پرتقال، یک عدد سیب یا نصف یک عدد موز بزرگ مشکلی در افزایش کالری بدن افراد ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزدانی تصریح کرد: بیشتر از یک قاچ هندوانه، یک قاچ طالبی و نصف لیوان توت فرنگی و گوجه سبز و گیلاس باعث چاقی در افراد خواهد شد؛ بنابراین یک فرد بزرگسال در طول روز نباید بیش از ۳ واحد میوه مصرف کند.

او ادامه داد: چغاله بادام جزو میوه‌ها نیست، بلکه به عنوان چربی شناخته می‌شود چرا که بادام هم جزو این گروه است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: مواد مغذی موجود در میوه‌ها، بسته به نوع آن‌ها متفاوت است، با وجود این، تمامی میوه‌ها، صرف نظر از نوع‌شان، حاوی مواد مغذی مهم برای سلامتی هستند و از این لحاظ، منابعی غنی به‌شمار می‌روند. به‌عنوان مثال، بیشتر میوه‌ها حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌های گروه‌های مختلف و مواد معدنی هستند. از آن جمله می‌توان به ویتامین C، پتاسیم و فولات (یا ویتامین B۹ که در کارکرد سالم سیستم عصبی، خون و… نقش مهم دارد.) اشاره کرد.

او اضافه کرد: علاوه بر این‌ها میوه از منابع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها هم به شمار می‌رود. آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن برای دفاع در برابر رادیکال‌های آزاد (رادیکال آزاد به اتم، مولکول یا یونی گفته می‌شود که دارای الکترون جفت‌نشده باشد) کمک می‌کنند.

جوزدانی در پایان گفت: دیگر ماده مغذی مهم موجود در میوه فیبر است که مزایای بسیاری دارد. مصرف فیبر می‌تواند باعث کاهش کلسترول شود.  به‌علاوه با مصرف آن برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد که به‌مرور زمان، کاهش وزن را به‌دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

قند‌ها باعث افزایش غلظت خون نخواهند شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میوه جات آنتی اکسیدان طول روز واحد میوه میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است