Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:16:37 GMT

کمتر از نیمی از املاک آموزش وپرورش سند دارند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۱۶۴۳

کمتر از نیمی از املاک آموزش وپرورش سند دارند

ایسنا/کرمانشاه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه ۱۰۰ هزار و ۵۶۶ مترمربع اراضی و املاک دارد که کمتر از نیمی از این املاک سند دارند.

قاسم احمدی لاشکی امروز (یازدهم خرداد) در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از آموزش و پرورش به عنوان یکی از سالمترین و دقیق ترین دستگاه ها یاد کرد و افزود: معلم ها پاکدست بوده و خوشبختانه کسی در کشور نمی گوید در آموزش و پرورش فساد هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی لاشکی اضافه کرد: تنها جایی که ممکن است در آموزش و پرورش دچار فساد شود صندوق ذخیره فرهنگیان است‌ که با توجه به سود ۵۳۰۰ میلیارد تومانی این صندوق هرنوع نگرانی در مورد فساد این صندوق رد می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش  در ادامه اشاره ای هم به برخورداری وزارت آموزش و پرورش از ۱۰۰ هزار و ۵۶۶ مترمربع اراضی و املاک داشت و گفت: این وزارتخانه بعد از وزارت جهاد کشاورزی بیشترین املاک را دارد که تاکنون تنها توانستیم کمتر از نیمی از این اراضی  و املاک یعنی معادل ۴۹.۷ درصد این املاک را سنددار کنیم.

احمدی لاشکی با بیان اینکه تمامی زمین های املاک آموزش وپرورش رایگان از سوی مردم به آموزش و پرورش هدیه شده، گفت: امروز برخی از وارثان این اراضی و املاک ادعای مالکیت اراضی خود را به بهانه هایی مثل اینکه پدرانشان برای واگذاری این املاک امضا نداده اند را مطرح می کنند و ۳۷.۵ درصد پرونده های موجود در محاکم قضایی به ضرر آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه حراست از اموال و املاک آموزش وپرورش در کشور اهمیت زیادی دارد، خواستار توجه مدیران و مسئولان به سنددار کردن املاک آموزش وپرورش شد.

وی در ادامه اشاره ای هم به بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری داشت و گفت: با تلاش های مجلسی ها امسال رقم خوبی به بودجه در نظر گرفته شده از سوی دولت اضافه شد، با این حال بازهم بودجه آموزش وپرورش در مقایسه با نقش و جایگاه این وزارتخانه در پرورش انسان ها کم بوده و امیدواریم دولت جدید نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی داشته باشد.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست املاک آموزش وپرورش استان را ۳۳ هزار و ۵۶۸ متر مربع اعلام کرد که ۱۱۶۶ متر مربع آنها در نقاط شهری و مابقی در نقاط روستایی قرار دارند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۱۶۱۰ مترمربع از املاک آموزش وپرورش استان سند دار شده که معادل ۴۵ درصد املاک آموزش وپرورش در استان است.

یزدان پناه سپس با اشاره به اهتمام آموزش وپرورش استان به امر مدرسه سازی بعد از زلزله بزرگ استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۶، گفت: در حالی که در زلزله۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس استان تخریب شد، امروز حدود ۳۰۰ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته شده که معادل چهار برابر فضاهای آموزشی تخریب شده در زلزله است.

یزدان پناه گفت: در حالی که هنوز به هزار و پانصدمین روز زلزله نرسیده ایم، آمارهای ساخت کلاس های درس به ۱۵۰۰ کلاس درس نزدیک شده و این یعنی از تهدید زلزله در استان فرصت ساخته ایم.
 
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: مدارس روستایی استان کرمانشاه عمدتا فرسوده هستند و بازسازی آنها به اعتبارات ویژه نیاز دارد.

وی با اشاره به نقش استان کرمانشاه در سال های دفاع مقدس، گفت: معلم های این استان حتی زیر ۱۲۰۰ بار موشک باران دوران دفاع مقدس کلاس های درس را تعطیل نکردند، لذا شایسته تقدیر و حمایت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش معاون وزیر آموزش و پرورش كرمانشاه وزارت آموزش و پرورش املاک آموزش وپرورش استان کرمانشاه پرورش استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بهترین الگو برای دانش‌آموزان در محیط تحصیل و مدرسه، معلمان هستند و بر همین اساس باید نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز _هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نمازجمعه اراک با گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: معلم، محور و ستون آموزشی هر کشور است و رشد و توسعه هر جامعه به رشد و تعالی معلمان آن جامعه وابسته است.

وی با بیان اینکه بهترین الگو برای دانش‌آموزان در محیط تحصیل و مدرسه، معلمان هستند، افزود: معلمان باید نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند؛ معلمان باید بالاترین جایگاه را در نظام کشور داشته باشند چرا که عهده دار تعلیم و تربیت کشور هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: معلمان پاسدار اهل بیت (ع) و حریم خداوند هستند، آموزش و پرورش باید قدردان این قشر فرهیخته باشد، زیرا نظام آموزش و پرورش، کشور الهی است و شیطانی نیست.

وی با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورش کشور ما تربیت کننده شهدای بزرگی همچون شهیدان مطهری و چمران است، گفت: تعلیم و تربیت از مقدس‌ترین امور و شغل‌هاست به همین دلیل آموزش و پرورش باید بیمه و صیانت شده باشد چراکه در این حرفه، آدم ساختن از همه شغل‌ها دشوارتر و مهم‌تر است.

امام جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت‌های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: شورا برای امور بزرگ باید برنامه‌ریزی داشته باشد و هزینه شهروندان به ویژه در بخش مسکن را کاهش دهد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر گفت: رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رهبر انقلاب در این دیدار توصیه‌های عملی و مؤکد به مسئولان را یادآور شدند، اظهار کرد: تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ستون فقرات اقتصاد کشور تولید و ستون فقرات تولید هم کارگران است و این دو به نوعی لازم و ملزوم هم محسوب می‌شود؛ کارگران برای تولید و خنثی کردن آثار تحریم اقتصادی در کارخانجات و واحدهای صنعتی به صورت شبانه‌روز در حال تلاش هستند و در این سنگر مهم فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای تاکید کرد: امسال در تعطیلات نوروز ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت کرده‌اند که این آمار بالا و نگران کننده است و در این راستا باید قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود و ایمنی خودروها افزایش یابد.

وی با اشاره به پیش‌بینی رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نظم نوینی در جهان در حال رخ دادن است و غرب محور آن نیست و غرب رو به زوال نمی‌تواند بار این تغییر را به دوش بکشد، افزود: ایشان جریانات اخیر غزه و حمله ایران به اسرائیل و حمایت جهانی شکل گرفته در جهان و سایر رخدادها را واقع‌بینانه و به خوبی رصد می‌کنند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: این روزها در دانشگاه‌های مطرح آمریکا و فرانسه بخش قابل توجهی از دانشجویان و اساتید و کارکنان در حمایت از فلسطین تجمع به پا کردند و همان نظام‌هایی که در داخل ایران در فتنه‌ها نسبت به دانشجویان موضع می‌گرفتند، هم اینک در داخل دانشگاه‌ها سخت با دانشجویان برخورد می‌کنند.

کد خبر 748112

دیگر خبرها

  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند