Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:44:40 GMT

 سد ژاوه ۲۰ خرداد آبگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۲۴۳۸

 سد ژاوه ۲۰ خرداد آبگیری می‌شود

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان اظهار داشت: پروژه مهم دیگر انتقال ۷۵ میلیون مترمکعب آب از سد آزاد به سد قوچم است که هفته گذشته انجام شد و برای آن ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه شد.
وی با بیان اینکه سرمایه اصلی کردستان آب، خاک و منابع طبیعی است، افزود: باید برای حفظ منابع طبیعی و مراتع این منطقه و توسعه و بهره‌برداری هر چه بهتر از این ظرفیت‌ها تلاش خود را بکار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کردستان یکی از مشکلات و تهدید جدی کنونی استان را در بحث منابع طبیعی، مشکل کاهش آب های زیرزمینی در دشت های قروه و دهگلان دانست و یادآور شد: در این استان ظرفیت خوبی در حوزه معادن وجود دارد اما سرمایه‌گذاران بابت عدم همکاری منابع طبیعی برای واگذاری زمین، گلایه دارند که امیدواریم در این حوزه تجدیدنظر شود.
مرادنیا با بیان اینکه رفع بیکاری و مشکلات اشتغال استان نیازمند سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: واگذاری زمین هم یکی از ابزارهای مهم برای سرمایه‌گذاری است که باید به آن توجه شود و امیدواریم منابع طبیعی سخت‌گیری ها در این زمینه را بردارد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۵۰ هزار هکتار باغات استان توسعه خواهد یافت که به کندی در حال انجام است، ادامه داد: موضوعی که هرساله نگرانی‌هایی برای مردم و دستگاه‌ها ایجاد می‌کند آتش‌سوزی مراتع و منابع طبیعی است.

وی یادآور شد: این آتش‌سوزی‌ها بیشتر مناطق غربی استان را تهدید می‌کند اما تجهیزات لازم برای اطفای حریق وجود ندارد که انتظار داریم این تجهیزات در اختیار منابع طبیعی قرار گیرد.
سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هم بر ضرورت پیدا کردن راهکار برای کاهش زمان واگذاری زمین‌های تصرف شده به سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: تلاش ما این است در بحث واگذاری زمین و اجرای طرح‌های شاخص، همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

برچسب‌ها کردستان سنندج بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج بهمن مرادنیا کردستان سنندج بهمن مرادنیا اخبار کنکور واگذاری زمین منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند خبر داد و اظهار کرد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ درخت‌کاری‌اجرا شده است.

وی گفت: با هدف تحقق تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص پویش ایران سرسبز - ایران قوی و طرح کاشت یک میلیارد درخت به مدت چهار سال، «طرح هر مدرسه یک نهالستان» برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی سطح شهرستان دماوند در حال اجراست.

شکری افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی یک روزه مدرسه ابتدایی خواهران بابایی دماوند در نهالستان و ایستگاه تولید بذر و نهال مرتعی شمس منابع طبیعی شهرستان دماوند برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عوان کرد: در این برنامه کارشناسان واحد جنگل اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند در مورد اهمیت درختکاری، حفظ طبیعت، نحوه کاشت بذر و نگهداری و مراقبت از آن را به دانش‌آموزان آموزش دادند.

شکری تصریح کرد: همچنین در این برنامه جهت دریافت کارت همیار طبیعت از دانش‌آموزان دعوت به عمل آمد تا با تحویل مدارک شناسایی به واحد آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند مراجعه و ثبت‌نام کنند.

کد خبر 6097471

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه