Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که از نظر جمهوری اسلامی ایران تا موضوع رفع تحریم‌ها حل نشود، تفاهمی در وین انجام نخواهد شد و از نظر طرف مقابل نیز حصول تفاهم منوط به حل‌وفصل موضوع تعهدات هسته‌ای ایران است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین حصول نتیجه در مذاکرات وین را منوط به حل‌وفصل موضوع رفع تحریم‌ها از نظر ایران و حل‌وفصل موضوع تعهدات هسته‌ای ایران از نظر طرف مقابل دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب‌آبادی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات وین برای احیای برجام گفت: «مذاکرات در واقع اکنون وارد موضوعات اصلی و اساسی خود در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای رسیده است. این موضوعات باید حتماً حل‌وفصل شود؛ هم از منظر رفع تحریم‌ها و هم از منظر اقدامات هسته‌ای که ما باید در صورت رفع تحریم‌ها انجام دهیم.»

وی تصریح کرد: «تا این موضوعات حل‌وفصل نشود طبیعتاً تفاهمی هم شکل نخواهد گرفت. این موضوعات هم‌اکنون در دست بررسی است و این امکان وجود دارد که هیئت‌ها بخواهند به پایتخت‌های خود بازگردند، مشورت‌ها انجام و دستورالعمل‌های لازم اخذ شود.»

نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره روند نگارش متن توافق احتمالی برای احیای برجام نیز توضیح داد: «نگارش متن از یک یا دو دوره قبل در حوزه تعهدات رفع تحریم، تعهدات هسته‌ای و همچنین شیوه‌های اجرای این تعهدات در دو حوزه، پیش‌نویس متون آماده شده و بحث و بررسی در مورد آنها در حال انجام است.»

این دیپلمات ارشد کشورمان در پایان اظهار داشت: «در هر دوره از گفتگوها اختلافات کمتر شد، اما حالا کار به موضوعات مهم و کلیدی رسیده است. آنچه برای هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران مهم است، این است که ایران فراتر از برجام تعهدی را در حوزه هسته‌ای نخواهد پذیرفت و تمامی تحریم‌ها نیز همان‌گونه که در مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام شد باید لغو شود و لغو آنها مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.»

لاوروف: گمانه‌زنی درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات وین «غیرسازنده» استعراقچی: مطمئن نیستم که مذاکرات وین در این دور به نتیجه برسدخطیب‌زاده: اگر موضوعات کلیدی حل شود مذاکرات وین دور پایانی خواهد بوداولیانوف: مذاکرات جاری وین دور نهایی گفت‌وگوها درباره برجام استطرح سناتورهای آمریکایی برای حفظ تحریم‌ها علیه ایرانوزیر خزانه‌داری آمریکا: در صورت بازگشت ایران به تعهداتش تحریم‌ها را بازنگری می‌کنیم

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران برجام تحریم های ایران برجام رفع تحریم ها مذاکرات وین هسته ای حل وفصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم