Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@10:42:35 GMT

غریب آبادی: به موضوعات بسیار مهم و کلیدی رسیدیم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۲۹۴۰

غریب آبادی: به موضوعات بسیار مهم و کلیدی رسیدیم

خبرگزاری فارس: کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین امشب (سه‌شنبه) در گفت‌وگویی درباره مذاکرات جاری در وین گفت: مذاکرات وارد موضوعات مهم و اساسی در دو حوزه رفع تحریم‌ و هسته‌ای شده است. این چند موضوع باید حتما حل و فصل شود، هم برای ما از منظر رفع تحریمی و هم از منظر اقدامات هسته‌ای که اگر چنانچه برجام احیا شود باید انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد، افزود: چنانچه این موضوعات حل و فصل نشود، طبیعتا تفاهمی هم شکل نخواهد گرفت.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین گفت: این موضوعات تحت بررسی است و این امکان وجود دارد که هیأت‌ها دوباره به پایتخت‌ها برگردند و مشورت‌ها انجام و دستورالعمل‌های لازم اخذ شود.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین اعلام کرد که نگارش متن از یکی دو دوره قبل در سه حوزه تعهدات رفع تحریمی، تعهدات هسته‌ای و شیوه‌های اجرای این تعهدات، آماده شده و در حال بحث و بررسی است.

وی ادامه داد: در هر دوره از گفت‌وگوها اختلافات کمتر شد، ولی الان به موضوعات بسیار مهم و کلیدی رسیده است.

غریب آبادی اضافه کرد: آن‌چه برای هیأت جمهوری اسلامی ایران مهم است این است که  اگر توافقی صورت بگیرد ایران فراتر از برجام تعهدی را در حوزه هسته‌ای نخواهد پذیرفت و تمامی تحریم‌ها هم باید لغو شود و مورد راستی آزمایی قرار بگیرد.

گفتنی است روز گذشته نیز سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در اظهاراتی با بیان این که پیشرفت‌های خوبی تا الان در مذاکرات وین داشتیم و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم، گفت: شخصا مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور، به پایان برسد.

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین برگزار و مقرر شد که نشست‌های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در وین برگزار شد و در این چند روز رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و کارگروه‌ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در وین برگزار و هیأت‌های توافق کردند که دوباره گفت‌وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار شد و عصر شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز روسای هیأت‌های ایران و ۱+۴ در جلسه‌ای دوباره گردهم آمدند و بعد از آن به پایتخت‌ها برگشتند و مقرر شد دور جدید نشست روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شود که این نشست نیز برگزار شد و ۲۹ اردیبهشت ماه نیز مجدد کمیسیون تشکیل جلسه داد و توافق کردند به پایتخت‌ها بازگشته و پس از آن چهارم خرداد ماه در وین دوباره مذاکرات از سر گرفته شد که تاکنون ادامه دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام غریب آبادی اردیبهشت ماه پایتخت ها سه شنبه هیأت ها مقرر شد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری و تعاملات بین‌المللی در دیپلماسی شهری، میان شهرها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه گذاری و تعاملات بین‌المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به صورت وبینار برگزار می‌شود.

این سلسله نشست‌ها به ابتکار شهرداری تبریز برگزار می‌شود و در ماه های آینده به صورت مستمر بین شهرداران شهرهای جاده ابریشم ادامه خواهد یافت.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این نشست که در قالب وبینار برگزار خواهد شد به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و توریستی شهر تبریز و تبیین جایگاه ژئوپلتیک این شهر در مسیر جاده ابریشم می پردازد.

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با حضور موتونوبو ناکاگاوا شهردار نارا (از شهرهای ژاپن)، فضل‌الدین عمراف شهردار سمرقند (از شهرهای ازبکستان) و یعقوب هوشیار شهردار تبریز برپا خواهد شد.

معرفی شهر نارا، جایگاه بین المللی و نقش آن در مسیر جاده ابریشم و همچنین معرفی شهر سمرقند توسط شهردار این شهر از دیگر بخش‌های این وبینار خواهد بود.

رویداد دوجانبه «مجمع ژاپن و ایران در زمینه معماری و مسائل شهری» که در ژاپن بین فوریه و می در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، بستر این تبادل فرهنگی را تشکیل داده است. در این راستا و در ادامه فعالیت‌های دیپلماسی شهری و پس از ارایه نامه رسمی شهردار تبریز به شهردار نارا، گفتگو های مابین دو شهر برای اولین بار آغاز شده و امید است گفت‌وگوی شهرداران نتایج خوب و ملموسی را برای شهروندان طرفین داشته باشد.

این نشست به عنوان پیش زمینه‌ای برای نشست دوم که همزمان با همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در سال جاری برگزار می‌شود، خواهد بود.

از نتایج پیش‌بینی شده برای این نشست می‌توان به برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای جاده ابریشم، مفاهیم مدرن و بروز در حوزه تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها، توسعه شهری شهرهای تاریخی حول محور تاریخی، تبیین سیاست‌های جاده ابریشم در حوزه‌های تبادلات فرهنگی، گردشگری و احیای بافت‌های تاریخی و توسعه و گسترش تعاملات علمی بین شهرهای جاده ابریشم از طریق برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها و بسترسازی توسعه این ارتباطات اشاره کرد.

کد خبر 749269

دیگر خبرها

  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا