Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مورد پسماند‌های الکتریکی و الکترونیکی در تهران توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری میزان_پسماند‌های الکتریکی و الکترونیکی در واقع بقایای کالا‌های برقی دور انداخته شده‌ای مانند یخچال‌ها، اجاق‌های مایکروویو، تلویزیون، کامپیوتر، موبایل، لامپ و انواع باتری‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پسماند‌های ناشی از قطعات رایانه‌ای و دستگاه‌های الکترونیکی با توجه به خطر‌هایی که دارند باید به‌صورت جداگانه و با روش‌های علمی حمل سپس دفع و بازیافت شود تا مانع از اثرات مخرب بر محیط زیست و انسان‌ها شود.

این پسماند‌ها به دلیل خروج گاز‌های سمی و نشت ترکیبات خطرناک مانند سرب، جیوه و سایر فلزات سنگین در محیط اطراف محل دفن، باعث از بین رفتن گیاهان، آلودگی منابع آب زیرزمینی و خاک و تولید کمپوست می‌شود، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با میزان در مورد مدیریت پسماند الکترونیک در شهر تهران اظهار کرد: در طرح کاهش پسماند در شهر تهران و افزایش بازیافت یکی از شاخه‌های این موضوع الکتروکاپ است؛   در واقع در تلاش هستیم که پسماند الکترونیک را کاهش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک ۲۰ غرفه در سطح شهر تهران به منظور دریافت پسماند الکترونیک وجود دارد که کارشنان دریافت پسماند الکترونیکی مانند دورریز‌های باطری،   لامپ و... را بر عهده دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بیان کرد: درابتدا شروع برای جلب مشارکت مردم در فاز یک فرهنگسازی صورت بگیرد و در گام بعدی نرخ گذاری خواهیم کرد که درآمدزایی نیز صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اثر میراث فرهنگی میدان حر دست نخورده است

انتهای پیام/

برچسب ها: پسماند الکترونیک تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پسماند الکترونیک تهران پسماند الکترونیک مدیریت پسماند پسماند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی به مشتری خود می‌دهد و آن مشتری، برگه چک الکترونیکی را صادر می‌کند و به ذی نفع می‌دهد، اگر ذی نفع یا گیرنده چک از طریق ابز‌ارهای الکترونیکی همان بانک اقدام کند، می‌تواند وصول چک را به صورت کاملا غیر حضوری انجام دهد.

چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف می‌شود

او تاکید کرد: اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و همچنین تمام بانک‌ها در حال حاضر مجهز به سیستم پذیرش چک الکترونیک هستند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.

همچنین این مقام مسئول اظهار کرد: چک‌های الکترونیک فعلا در بانک صادر کننده قابل پذیرش است، اما به تدریج با پیاده سازی کامل فرآیندها، امسال در سایر بانک‌ها نیز چک‌های الکترونیک نقد پذیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند