Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@22:44:02 GMT

تبعیض علیه فلسطینی‌ها باید متوقف شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۳۸۱۵

تبعیض علیه فلسطینی‌ها باید متوقف شود

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد سه شنبه حملات به اقلیت فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی از سوی گروه‌های راست افراطی و صهیونیستی را محکوم کرد و از رژیم صهیونیستی خواست که بدون تبعیض از همه ساکنان فلسطین اشغالی به طور کامل و برابر محافظت کند.

به گزارش وبگاه «سازمان ملل متحد» «فرندرا د وارنس» نماینده سازمان ملل در امور اقلیت‌ها و حقوق بشر در این زمینه گفت: «گزارش‌های مربوط به خشونت راست گرایان افراطی و استفاده نامتناسب از زور توسط نظامیان رژیم اسرائیل در اعتراضات هفته‌های اخیر، از جمله در شیخ جراح، دروازه دمشق و مسجد الاقصی، منجر به بدترین موارد خشونت علیه شهروندان فلسطینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»

وی ادامه داد: «تصاویر و اخبار این حملات در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و به نظر می‌رسد این اقدام توسط گروه‌های راست افراطی برای حمله به فلسطینیان صورت گرفت.»

این کارشناس سازمان ملل گفت: «محرومیت و تبعیض ده‌ها ساله، از جمله تفکیک بین شهروندان عرب و یهود و عدم برخورداری برابر از حقوق و امتیاز‌ها، خسارت سنگینی به اقلیت فلسطینی وارد کرده است.»

د وارنس گفت: «با توجه به فوریت شرایط، از مقام‌های اسرائیل می‌خواهم که به طور کامل اعمال خشونت، نفرت و تبعیض علیه شهروندان فلسطینی را محکوم کنند.»

وی افزود: «مقام‌های اسرائیل باید اطمینان حاصل کنند که این حملات متوقف می‌شود و همه بدون هیچگونه تبعیض به طور کاملا برابر محافظت می‌شوند و ماموران امنیتی متهم به عدم حمایت از شهروندان بدون تبعیض باید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرند.»

رژیم صهیونیستی در تداوم دشمنی با مسلمانان ساکن اراضی اشغالی و با سوء استفاده از بی توجهی جامعه جهانی، با افزایش حفاری‌ها در صحن البراق، بخش زیادی از پروژه ساخت هیکل سلیمان (معبد سلیمان) را پیش برده است. اداره اوقاف اسلامی قدس بار‌ها با ابراز نگرانی از تداوم حفاری‌های رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی است، هشدار داده که حفاری‌های زیر مسجد الاقصی مغایر با حقوق بشردوستانه بین المللی و تصمیم‌های یونسکو در این خصوص است و رژیم صهیونیستی هم کرونا را بهانه‌ای برای در تنگنا قرار دادن اهالی بخش قدیمی قدس قرار داده است و مانع حضور نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی می‌شود.

دو روز پس از اعلام آتش‌بس در روز جمعه گذشته میان مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی، نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست، اقدامات تحریک آمیز علیه مسجدالاقصی را از سر گرفتند و در روز‌های اخیر گذشته، نظامیان اشغالگر، با تشدید تدابیر نظامی در مسجدالاقصی و حمایت از ورود شهرک‌نشینان تندرو به آن، بار دیگر با نمازگزاران فلسطینی درگیرشدند و دست‌کم شش فلسطینی را دستگیر کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سازمان ملل متحد تبعیض شهروندان فلسطینی حقوق بشر رژیم صهیونیستی انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی اعلام کرد که از روز یکشنبه تاکنون، ۱۲ نفر در کرانه باختری بازداشت شدند.

به گزارش این باشگاه، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تا امروز، ۸ هزار و ۵۰۵ نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طی مدت یاد شده، ۴۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که جنگ علیه نوار غزه تاکنون به شهادت ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و زخمی شدن ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر منجر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد