Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، با فروکش کردن درگیری‌ها و آرام شدن وضعیت در جبهه‌های مرکزی (استان‌های مارب و الجوف) رزمندگان دور جدیدی از حملات را علیه عناصر ائتلاف سعودی در شمال غرب یمن در دستور کار قرار دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار ما گذاشته است، نیرو‌های یمنی عملیات جدید را در محور مرزی شمال استان حجه و شمال غرب استان مهم و حساس صعده، هم مرز با استان جیزان عربستان آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان عملیات خود را با هدف امن کردن مناطق مرزی این دو استان و نفوذ به جیزان شروع کردند، گفت: حملات رزمندگان از محور‌های جنوب کوه رازح، غرب کوه مران، کوه طیبان، کوه غفره و کوه برکان ترتیب داده شد.

به گفته این منبع میدانی آگاه، نیرو‌های یمنی در جریان این عملیات نظامیان سعودی (نیرو‌های تیپ ۱۰۲ و تیپ ۱۰ ارتش عربستان) عناصر ائتلاف و مزدوران خارجی از جمله اجیرشدگان سودانی را هدف قرار دادند.

وی افزود: رزمندگان پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند مناطق و کوه‌های الملاحیط، تویلق، قائم الصیاب، ام بی سی، العمود، البتول، ضهره الحمار، قنبوره، عامر، جحفان را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی به آزادسازی حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در جریان این عملیات خبر داد و گفت: بخش عمده مناطق پاکسازی شده از جمله ام بی سی، قنبوره، العمود، البتول و ... در خاک استان جیزان واقع شده اند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده در جریان این عملیات غافلگیرانه حدود ۱۰۰ تن از عناصر ائتلاف، نظامیان سعودی و مزدوران سودانی کشته و زخمی شدند و خسارت سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

با آزادسازی دو منطقه حساس العمود و البتول در خاک استان جیزان، رزمندگان یمنی به یک پیروزی چشمگیر دست یافتند و از محور شرقی به ورودی منطقه استراتژیک الخوبه رسیدند که تاثیر زیادی بر آینده تحولات در این بخش دارد.

با تثبیت مناطق تازه آزاد شده، مقصد بعدی رزمندگان در خاک جیزان به سمت مناطق القوه، قوان، الجوبه، البحطیط، کوه الدخان، رمیح ابوالدیش و ... خواهد بود؛ در حال حاضر نیرو‌های یمنی از این محور با فرودگاه و شهر ساحلی جیزان حدود ۶۳ کیلومتر فاصله دارند.

در صورتی که رزمندگان از این محور به سمت مناطق غربی پیشروی کنند خود را به منطقه راهبردی المسارحه می‌رسانند؛ این منطقه راهبردی شهر ساحلی جیزان را به گذرگاه مرزی الطوال متصل می‌کند.

نیرو‌های یمنی با سیطره بر این منطقه، مسیر کمک رسانی سعودی‌ها را از شهر جیزان به سمت گذرگاه مرزی مسدود خواهند کرد و تحولات میدانی را در محور گذرگاه مرزی طوال و مناطق اطراف در شمال استان حجه از جمله کوه نار و حومه حرض به سود خود تغییر می‌دهند.

استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و از محور جنوبی با استان‌های حجه و صعده یمن هم مرز است؛ رزمندگان یمنی در چند سال گذشته موفق شده اند بخش‌هایی از این استان را به کنترل درآورند و عملیات نظامیان و مزدوران سعودی برای سیطره دوباره بر مناطق ناکام مانده است.

 ۱۰ درصد از مساحت استان حجه در شمال غرب یمن در اشغال نیرو‌های مزدور سعودی است؛ این استان از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان، از محور جنوبی با استان الحدیده و المحویت هم مرز است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آل سعود عربستان سعودی نیرو های یمنی منبع میدانی استان جیزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حسن سلامی صبح یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران بزرگداشت مقام معلم، هفته کار و کارگر، آغاز عملیات بیت المقدس، سالروز شهادت خلبان «علی اکبر شیرودی» را گرامی داشت وبا بیان اینکه در آستانه سالروز یکی از حماسی‌ترین برنامه‌های دوران دفاع مقدس قرار داریم، افزود: عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه قبل از فتح خرمشهر دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی داشت، تصریح کرد: پس از فتح خرمشهر و حماسه بزرگی که رزمندگان اسلام آفریدند دشمن بعثی در حالت تدافعی قرار گرفت و پیروزی‌های بزرگ رزمندگان اسلام یکی پس از دیگری شکل گرفت.

این مسؤول با بیان اینکه به مناسبت سالروز حماسه فتح خرمشهر برنامه‌هایی در سطح استان مازندران پیش بینی شده است، ادامه داد: مراسم بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه قدرت ایمان، اخلاص و معنویت رزمندگان توانست دنیا را حیرت زده کند و خرمشهری که به یک دژ مستحکم تبدیل شده بود و همه دنیا به صدام این اطمینان را داده بودند که این دژ مستحکم را هیچکس نمی‌تواند پس بگیرد و صدام در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که اگر کسی خرمشهر را پس بگیرد من کلید بصره را به او می‌دهم با قدرت ایمان رزمندگان این فتح الفتوح در تاریخ دفاع مقدس انجام شد

سرهنگ سلامی با اشاره به مظلومیت مردم غزه و فلسطین گفت: امروز غزه و فلسطین نماد مظلومیت، ایستادگی و مقاومت مردم ستمدیده‌ای است که سال‌ها سرزمین آنها توسط صهیونیست‌ها اشغال شده است.

وی اذعان کرد: امروز صهیونیست‌ها جنایت‌هایی که در غزه انجام می‌دهند قلب هر انسان باوجدان را به درد می‌آورد و جوانان دنیا و بویژه در قلب اروپا و آمریکا علناً به سیاست‌های استکباری و ظالمانه آمریکا و اروپا با ملت مظلوم فلسطین اعتراض و مخالفت می‌کنند.

سرهنگ سلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با خیزشی که بر علیه صهیونیست‌ها و ظلمی که استکبار جهانی و اروپا بر علیه مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهند به وجود خواهد آمد، فلسطین و غزه مظلوم که با الهام از آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی مقاومت را آموختند این مقاومت تاریخی را برای مردم فلسطین ثبت کند و این رشادت‌ها و فداکاری‌ها در تاریخ بماند.

کد خبر 6090701

دیگر خبرها

  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین