Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.  دانشگاه‌های کشور در حوزه برگزاری جشنواره‌ها و کنفرانس‌های مربوط به قرآن و عترت دارای یک نوع یکپارچگی و وحدت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: در وزارت علوم بیشترین رویداد‌های فرهنگی در حوزه قرآن و عترت است که این امر نشان دهنده علاقه جامعه دانشگاهی به فعالیت در این حوزه است.

غفاری با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی نیز گفت: در این برهه زمانی نقش بی بدیل امام راحل را در داخل کشور، منطقه و به نوعی در ادبیات علوم سیاسی نمی‌توان نادیده گرفت.

او افزود: امام خمینی (ره) زمینه‌ای فراهم کردند تا کشور ایران از بستر دین و فرهنگ دارای یک تحول و جریان تاریخ ساز باشد.

در ادامه سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: رهبری و هدایت امام راحل باعث شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

او افزود: انقلاب اسلامی موجب تحول عظیم تاریخی در ایران، اسلام و کشور‌های اسلامی شده است.

در ادامه حجت الاسلام میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هر حرکتی که در دانشگاه‌ها صورت گرفته موجب شکوفایی در جامعه شده است. جشنواره‌ها و رویداد‌های متعددی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که اکنون شاهد تاثیر آن‌ها بر جامعه هستیم.

او عنوان کرد: گفتمان تشکیل خانواده که همان گفتمان ازدواج دانشجویی است از زمانی که در دانشگاه‌ها توسعه یافت موجب شد تا تاثیر آن در جامعه نیز بروز کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان گفت: جامعه دانشگاهی کشور علاقه‌مند و پیرو قرآن است؛ بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌هایی برکات زیادی برای دانشگاهیان و جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه امیرکبیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه ها قرآن و عترت جشنواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است