Web Analytics Made Easy - Statcounter

وعده‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در هر دوره، همواره شگفتی‌‌های عجیبی برای مردم به همراه داشته است. وعده‌هایی که گویا تنها زمان انتخابات به گوش می‌رسند و بعد از آن دیگر خبری از عملی‌کردنشان نیست.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- امیر قشقایی، نقطه اشتراک تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در هر محفل و رسانه‌ای دادن وعده‌های اقتصادی است؛ وعده‌هایی که هدف نهایی آن جذب آرای مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گاهی این وعده‌ها آن‌قدری دور از ذهن است که جنبه فریبنده پیدا می‌کند. اما گویا وعده‌دادن توسط نامزدها به فصل مشترک هر انتخاباتی تبدیل شده و اصلا اگر در دوره‌ای نباشد کمبود آن به شدت حس می‌شود. در ادامه نگاهی می‌ندازیم به مهم‌ترین وعده‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰؛

از حل سه روزه مشکل بورس تا کمک ۵۰۰ میلیونی برای زوج‌ها

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که پیش‌تر در کرسی نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی می‌نشست حالا چند هفته‌ای می‌شود که خود را به‌عنوان نامزد ریاست جمهوری می‌شناسد. قاضی‌زاده وعده‌های انتخاباتی فروانی تا به اینجا به طرفداران خود داده که به طور کلی وضع کنونی جامعه را از این رو به آن رو می‌کند.
قاضی‌زاده در مهم‌ترین وعده انتخاباتی خود بیان داشته که: وقتی رئیس جمهور شدم با اولویت، دستور تشکیل فوری صندوق رفاه جوانان را تا قبل از اسفند ۱۴۰۰ صادر خواهم کرد.هر زوج جوان ۵۰۰ میلیون تومان برای اشتغال، ازدواج و مسکن خود از این صندوق دریافت خواهند کرد.
قاضی‌زاده در ادامه وعده‌های انتخاباتی خود مدعی شد شکل بورس را سه روزه حل می‌کند. او در این باره گفته:سه روزه می‌شود مشکل حاد بازار سرمایه را حل کرد، فقط به یک دستور حکومتی از طرف رئیس جمهور نیاز دارد. او همچنین ادعا کرده در صورت رئیس‌جمهور شدن، کمتر از چهارسال تورم را یک رقمی خواهد کرد و ماهانه به هر خانوار یک بسته غذایی 300 هزارتومانی می‌دهد.

 

التماس آمریکایی‌ها، ریشه‌کنی فقر

علیرضا زاکانی دیگر نماینده مجلسی است که به‌عنوان نامزد انتخابات 1400 به صحنه آمده است.
زاکانی در وعده‌های انتخاباتی خود اظهار داشته که فقر را ریشه‌کن می‌کند و در این باره ادامه داد : بسته‌هایی ارائه می‌دهیم، در حوزه معیشت و سلامت که در کوتاه مدت ریشه فقر مطلق را از بین ببریم و برای سلامت بسته‌هایی ارائه می‌شود که مریض جز درد بیماری خودش، بیماری دیگری نداشته باشد.
نماینده حال حاضر مجلس در حوزه سیاست خارجی دولت آینده خود اذعان دارد که کاری می‌کند آمریکایی‌ها التماس ایرانیان را کنند و مجبور شوند همگی تحریم‌ها را لغو کنند.

ریال را تبدیل به سومین پول باارزش منطقه می‌کنم

محسن رضایی که برای پنجمین بار کاندیدای ریاست جمهوری شده، وعده‌های اقتصادی را مطرح کرده که از نظر برخی از کارشناسان اقتصادی چندان قابل اجرا هم نیست. او اظهار داشته: با جلوگیری از اتلاف ثروت عمومی و قطع دست ویژه خواران، یارانه را به مبلغ چهارصد و پنجاه هزار تومان ماهانه برای هر فرد، به چهل میلیون نفر از ملت ایران (که درآمد کمتری دارند) واریز خواهیم کرد.
رضایی در ادامه افزایش و تثبیت ارزش پول ملی را جزو برنامه‌ها و سیاست اصلی خود دانست و گفت: باید پول ملی ایران تقویت شود تا پس از دلار و یورو قویترین پول منطقه شود.
وی همچنین بیان کرد: اختیارات اجرایی را نیز به مناطق خواهیم داد که برخی به آن ایالت‌های اقتصادی می‌گویند که اشکالی ندارد. مسائل اجرایی و اقتصادی در استان‌ها و ایالت‌های اقتصادی تصمیم‌گیری شود.

 

تورم را 8 درصدی می‌کنم

عبدالناصر همتی که تا همین چند روز پیش ریاست بانک مرکزی را برعهده داشته است حالا در قامت نامزد ریاست جمهوری در حال فعالیت است و عمده وعده‌های او نیز اقتصادی هستند. او بیان داشته که: تورم را با هدف 8 تا 12 درصد پیش بینی می‌کنیم که ان شاء الله بتوانیم تحقق ببخشیم و رشد اقتصادی حداقل 5 درصد. من فکر می‌کنم بر اساس برنامه بلند مدت باید بشود 8 درصد. با توجه به مشکلاتی که تحریم ایجاد کرده و کمبودهایی که در سرمایه گذاری ها داشتیم، من با احتیاط می گویم حداقل 5 درصد میانگین رشد 4 سال آینده را باید در اقتصاد شاهد باشیم
وی با بیان اینکه در برنامه تبلیغاتی توضیح دادم که مشکلات اقتصادی مردم چیست و شاخصه‌های مشکلات و راهکارهای حل آن را توضیح دادم، افزود: من حتما در چهار سال برنامه‌هایی را که گفتم اجرایی می‌کنم و معتقدم که چهار سال بیشتر رئیس‌جمهور نیستم و باید در این مدت برنامه‌ها را انجام دهم.
حضور همسر همتی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی از دیگر تحرکات او در چند روز اخیر بوده است.
خانم شبستری گفت که همسرش به دلیل "مسئولیت حساس" نمی‌تواند خیلی از مطالب را عنوان کند و "خیلی قصورها که متوجه او است" ارتباطی به او ندارد و افزود: "نمونه آن ارز ۴۲۰۰ تومانی که از ابتدا مخالف بود و چون این موضوع قبل از حضور ایشان در بانک مرکزی تصویب شده بود، باید انجام می‌شد و کار مهم ایشان این بود که اجازه نداد این ارز به کالاهای غیرضروری اختصاص یابد.

همتی همچنين مدعی شده که به سه دهک پایین جامعه نفری یک میلیون تومان یارانه می‌دهد.

از احیای بورس تا حذف یارانه‌های پنهان

محسن مهرعلیزاده دیگر کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری احیای بورس و حذف یارانه‎های پنهان را در راس امور دولت آینده خود بیان کرده است.
مهرعلیزاده درباره حذف یارانه پنهان گفته: یارانه‌های پنهان در صنایع بزرگی که محصولشان را به قیمت جهانی می‌فروشند مانند پتروشیمی‌ها که در نهایت نه تنها منجر به زیان نشده بلکه تنها کمی از حاشیه سودشان کاسته می‌شود. در مورد نظارت بر قیمت‌گذاری کالاها: با کنترل تورم انگیزه های انبارکردن و دست به دست کردن و‌ احتکار کالا را از بین می‌بریم.
او همچنین درباره احیای بورس تاکید کرده: بازار سرمایه یک بازار اقتصادی است که برای رشد اقتصادی هر کشور مورد نیاز است. برای احیای بورس نباید دولت در آن دخالت کند. چرا که هرگونه مداخله ای این بازار را از مسیر خود خارج می کند. مدیریت سازمان بورس نباید اسیر توضیحات و سفارشات ارکان دولتی شود. یکی از مسایلی که اقتصاد را فلج کرده رانتی است که در اثر رانت ارزان ایجاد شده است. قیمت ارز باید در بازار تعیین شود و معتقد به یکسان‌سازی غیر دستوری هستم. نظام چند نرخی را قبول ندارم.

 

پایان روابط فساد انگیز و جریان رانت‌خواری

حجت الاسلام «ابراهیم رییسی» دیگر نامزد انتخابات ضمن اعلام فهرست دارایی‌ها و تعداد فرزندان خود گفت: منزل من ۱۴۰ متر است و خودروی شخصی ندارم ولی همسرم یک خودروی ایرانی دارد. دو فرزند دختر دارم که هردو در تهران ازدواج کردند و مشغول تحصیل و زندگی در داخل کشور هستند.
حجت الاسلام رییسی در بیان برنامه های اقتصادی خود گفته است:
در اولین روز مشغول به کار یک اقدام سلبی و یک اقدام ایجابی خواهیم داشت. پایان روابط فساد انگیز و جریان رانت‌خواری در همه حوزه‌ها به همه دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. اقدام ایجابی آغاز مسکن‌سازی در کشور خواهد بود زیرا اگر مساله مهم مسکن حل شود، مشکل ازدواج و بسیاری از دغدغه‌ها کاهش می‌یابد. آیت‌الله رئیسی در ادامه درباره رونق فضای مجازی گفته: اینترنت رایگان حق مردم دهک‌های پایین جامعه است و دولت آینده اقتصاد فضای مجازی را رونق خواهد داد.

سهمیه‌بندی تمامی حامل‌های انرژی و سفر رفتن مردم

سعید جلیلی که به گفته خودش طی هشت سال گذشته، با ایجاد یک «دولت سایه»، تحولات کشور را سایه به سایه دنبال کرده، در بخشی از یک گفت و گوی تصویری پیرامون مسئله معیشت، با توضیح مثالی از «نظام توزیع فوق هوشمند در سبد مطلوب غذایی با 13 قلم کالا»، گفت: وقتی دولت می‌خواهد در شرایط خاص، گوشت مرغ توزیع کند، می‌توان مثل کاری که دولت فعلی کرد، مردم در مکان‌های مشخصی صف بکشند و در انتظار بمانند؛ اما راه دیگر این است که دولت با استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خرد و همچنین سامانه‌های اطلاعاتی، به توزیع کالا‌های اساسی در شرایط خاص بپردازد.
او همچنین معتقد است که تمام مردم کشور باید سهم برابری از انرژی را در اختیار داشته باشند. او طرح «وان» یعنی طرح سهمیه بندی تمامی حامل‌های انرژی را که هم اکنون نیز در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، راهکاری برای این مسئله می‌داند.
جلیلی یک وعده دیگر هم به مردم داده؛ او گفته مطالعاتی را در مورد اجرای طرح سفر رفتن برای مردم انجام شده که اگر اجرایی شود، هر شهروند و خانواده ایرانی که سفر نرفته و امکان سفر نداشته، حداقل سالی سه روز امکان استفاده از آن را داشته باشد و هر زوجی که تازه ازدواج کرده است بتواند 5 روز از آن استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 ابراهیم رییسی همتی مهرعلیزاده 1400 انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور احیای بورس قاضی زاده برنامه ها وعده ها سه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری فرهیختگان در غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در دیگر شهرهای استان نیز برگزار و خطیبان جمعه به تبیین مهمترین مسائل داخلی و خارجی پرداختند.

خطیب جمعه ساوه با گرامیداشت هفته معلم و کارو کارگر و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری / به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان اشاره کرد و گفت دوازده سال دوره دانش آموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل نوجوان است که امروز بتواند مقابله توطئه دشمن آگاه باشد.

----------
حجت الاسلام میر صادقی امام جمعه خمین با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ریشه در مفاسد اقتصادی، احتکار و سو تدبیر دارد گفت: مبارزه با سوداگران و برهم زنندگان امنیت اقتصادی نیازمند ترسیم نقشه روشن است چرا که جنگ اقتصادی بخشی از جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی است و پیروزی در این میدان نیازمند عملیاتی ماننده وعده صادق است.
---------
امام جمعه کمیجان به تحولات سیاسی منطقه و جهان اشاره کرد و گفت دنیا شاهد افول و شکست رژیم غاصب صهیونیستی است و ایستادگی جبهه مقاومت موجب بیداری و آگاهی گروه‌های مختلف جهان بویژه دانشجویان از جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیست و امریکاه شده است.
---------
حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند گفت حوادث این روز‌های دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجارازجنایات وحشیانه صهیونیست‌ها رویدادی بی سابقه را رقم زده است.
---------
خطیب جمعه زرندیه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف گفت / اکنون که ملت بزرگ ایران قدردان نیرو‌های مسلح کشور بخاطر اجرای عملیات وعده صادق هستند به همین خاطر از دولت امید دارند با اجرای وعده صادق اقتصادی مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
----------
امام جمعه اشتیان با اشاره به اعلام انزجار دانشجویان امریکا و اروپا از جنایات صهیونیست و حمایت امریکا از ان‌ها گفت: استکبار جهانی همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آنها است.
---------
حجت الاسلام سوری امام جمعه فراهان مشکلات اقتصادی و تورم را یکی از دغدغه‌های مهم مردم و جامعه دانست و گفت همانطور که کشور و بویژه نیرو‌های مسلح با عملیات وعده صادق اقتدار ایران را نشان دادند / قوای سه گانه و مسئولان ارشد کشور هم باید با اقدامات موثر و نقطه زند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان