Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به معیارهای انتخاب اصلح در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری گفت: فرد اصلح برای ریاست جمهوری کسی است که قاطع باشد و ترسو نباشد و از دشمن نترسد و دشمن‌شناس بوده و فهم این را داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اصفهان ، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در حالی بیست و هشتم خرداد برگزار می‌شود که توجه به ویژگی‌های انتخاب اصلح و انتخاب بهترین چهره از بین گزینه‌های ریاست‌جمهوری، در این زمینه اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در گفت‌وگوی اختصاصی خود با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، از ویژگی‌های انتخاب اصلح و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفت.

  تسنیم: با توجه به اینکه مشارکت گسترده در انتخابات نشانه پشتوانه مردمی نظام است به نظرتان از چه رویکردهایی می‌توان این موضوع را مورد بررسی قرار داد و مردم چقدر می‌توانند نقش داشته باشند در این که انتخابات پرشورتری داشته باشیم؟ 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: مسئله انتخابات یکی از مسائل بسیار مهم و حضور مردم پای صندوق‌های رأی باعث شکست و ناامید کردن دشمن است، به ویژه با توجه به اینکه دشمنان ما از جهات مختلف از ما ناامید شده‌اند، هم در جنگ و هم در نفوذ ما در کشورهای اسلامی و همان گونه که ملاحظه کردید در قضیه غزه، جنگ از 23 روز به 22 روز سپس 8 روز و سپس 11 روز تبدیل شد؛ در حالی که اینها همان کسانی بودند که ادعا می کردند ما به سرعت از نیل تا فرات را تصرف می‌کنیم ولی اکنون در همان منطقه که خودشان هستند، سرگردان شده‌اند.

از سوی دیگر این‌ها افرادی بسیار ترسو بوده و حریص هستند که خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می‌فرماید این افراد حریص‌ترین مردم نسبت به زندگی هستند و دوست دارند که هزار سال عمر کنند و در ادامه به پیامبر(ص) می‌فرماید اینها باید بدانند که حتی اگر هزار سال هم عمر کنند باز هم از عذاب الهی راه گریزی نخواهند داشت.

بنابراین بالاخره به جایی رسیدند که وقتی یک موشک از سوی رزمندگان غزه به آنها شلیک می‌شود، در پناهگاه‌هایی که از ترس ساخته‌اند، پناه می‌گیرند. این به دلیل نفوذ کشور ماست و خود غزه‌ای‌ها هم به شدت از ما تشکر کردند و بنابراین از نفوذ ما هم ناامید شدند و می‌بینند که نفوذ ما در کشورهای منطقه روز به روز گسترش می‌یابد و حتی باعث شده که پیشرفت مسلمان‌ها در دنیا سرعت گرفته و بسیاری به اسلام و تشیع گرایش پیدا کرده‌اند.

از نظر تحریم‌ها هم از ما ناامید شده‌اند که شدیدترین تحریم‌ها را علیه کشور ما به کار بسته‌اند و البته باعث شده که مردم ما اندکی سختی بکشند. طبیعتاً زمانی که ما نه می‌توانیم نفت بخریم و نه می‌توانیم بفروشیم مشکلاتی برای کشور و مردم به وجود می‌آید ولی الان تنها دلخوشی دشمنان این است که مردم ما نسبت به حکومت جمهوری اسلامی ناامید باشند و خدای ناکرده نظرشان برگردد که این دلخواه آن‌ها است.

 تسنیم:  به نظرتان این تلاش‌ها و برنامه‌های دشمنان با توجه به بصیرت مردم کشور ما به نتیجه‌ای خواهد رسید؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: به نظرم، مردم ما با حضور پای صندوق‌های رأی، به دشمنان اسلام نشان می‌دهند حتی اگر مشکلاتی هم در کشور داریم و اگر اشکالاتی هم نسبت به مسئولان داریم، این‌ها دعواهای داخلی است ولی در برابر دشمن به حمایت از حکومت اسلامی می‌ایستیم و به هیچ چیزی اعتنا نمی‌کنیم و به نظرم این بسیار مهم است که مردم چنین مانوری را پای صندوق‌های رأی به نمایش بگذارند.

در ارتباط با گرانی هم به مردم عزیز عرض کنم که بله گرانی هست و همه هم می‌دانیم و شرایط هم بر عده‌ای سخت می‌گذرد، اما باید بدانیم که اگرچه مردم ما باید در رفاه باشند و بسیاری از رفاهیات از جمله برق آب و گاز گسترش یافته اما برخی مشکلات طبیعی است.

من در جریان هستم به کسانی هم که ردصلاحیت شدند می‌گویم که باید بدانند واقعاً عمد و غرضی در کار شورای نگهبان نیست و شورای نگهبان نمی‌تواند کسی را که به نظرش صلاحیت ریاست جمهوری ندارد، تایید صلاحیت کند زیرا در این صورت به مردم خیانت می‌شود.

این نکته را هم عرض کنم که ردصلاحیت دلیل بر این نیست که این افراد آدم‌های خوبی نیستند بلکه برخی از آنان افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند کارهای بسیاری برای کشور بکنند ولی شورای نگهبان تشخیص داده که صلاحیت ریاست جمهوری را ندارند.

مثلاً از بین ردصلاحیت‌شدگان ما افرادی را داریم که تایید صلاحیت نشدند اما بسیار افراد خوبی هستند و کارهای زیادی را برای مملکت انجام داده و انجام می‌دهند ولی شرایط ریاست جمهوری را ندارند.

هر کاری شرایطی دارد و ممکن است کسی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شود اما برای انتخابات مجلس خبرگان تایید نشود زیرا شرط عضویت در مجلس خبرگان اجتهاد است و نمی‌توان گفت چرا برای مجلس شورای اسلامی تایید شد ولی برای خبرگان تایید نشد.

ریاست‌ جمهوری نیز شرایطی دارد که حتی ممکن است کسی برای مجلس خبرگان هم تایید شود و اجتهاد هم داشته باشد اما در عین حال، آن دید وسیع جهانی لازم و ارتباطات لازم با دنیا را ندارد و نمی‌تواند شایسته ریاست جمهوری باشد. به هرحال اگر کسی که کاندیدای مورد نظر ما بوده و تایید صلاحیت نشده باشد، دلیل بر این نیست که ما از حکومت و ارزش‌هایمان و از فتوا و نظر علما و مراجع و رهبری دست برداریم؛ نظر علما این است که ما حتماً باید پای صندوق‌ها بیاییم.

 تسنیم:  دیدگاه شما درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات چیست؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: یک جایی من گفته بودم حضور در انتخابات واجب است و رسانه‌های خارجی هم گفته بودند فلانی گفته است واجب است؛ بله واجب است اما آنها که واجب ما را سرشان نمی‌شود. امام(ره) فرمود حکومت از اوجب واجبات است خوب یکی از مصادیق حفظ حکومت این است که ما دشمن را با حضور در پای صندوق‌های رای ناامید کنیم تا بداند که نمی‌تواند باری را بر ما تحمیل کند و ما در مقابل همه خواسته‌های دشمن می‌ایستیم.

من امیدوارم مردم‌مان هم به طور کامل در انتخابات شرکت کنند و کسی را که بین خودشان و خدای خودشان تشخیص می‌دهند که اصلح است، انتخاب کنند و برخی بی‌تدبیری‌ها مانع از شرکت در انتخابات نشود. به فرض که اشخاص مختلف در هر پستی بی‌تدبیری کردند اما اشخاص مدتی حضور دارند و می‌روند ما که نباید از همه چیز دست برداریم. همان‌طور که مردم گاهی اشتباه می‌کنند، مسئولان هم گاهی ممکن است اشتباه کنند؛ امام(ره) فرمود این حکومت حتی وابسته به من هم نیست و همانطور هم شد و مس از رحلت امام مگر ما این حکومت دست برداشتیم؟

من فکر می‌کنم مردم ما به این چیزها توجه دارند و مسائل مهمی مثل حکومت را با خواسته‌های جزئی خودشان مخلوط نمی‌کنند. مردم باید به شهدا نگاه کنند. شهدا به شهادت نرسیدند که خانه‌شان ارزان شود یا کاندیدای مدنظرشان تایید صلاحیت شود آنها نگاهشان چیز دیگری بود و تشخیص دادند آنچه باید برای حفظ این حکومت و حفظ این نظام به جنگ دشمن بروند و رفتند و جنگیدند و شهید شدند. حال ما اگر برای این یک قدم جزئی که پای صندوق رأی حاضر شویم بخواهیم کوتاه بیاییم خیلی بی‌انصافی است.

بنابراین پیام من این است که مردم یقین بدانند که این انتخابات یک امتحان الهی است و همانطور که در امتحان‌های دیگر در این چهل و دو سال بسیاری از مردم ما پیروز شدند ان‌شاالله فریب شیطان‌های انس و جن را نخورند و باعث آبروی کشور به شوند کما اینکه تاکنون هم همین مردم باعث آبروی کشور شده‌اند. اگر جنگ بوده مردم جنگیده‌اند و اگر تحریم بوده مردم تحمل کرده‌اند و اگر حوزه نفوذ ما در کشورهای دیگر گسترش یافته همین مردم باعث آن بودند و اکنون هم همین مردم باید بیایند و حکومت خودشان را حمایت کنند.

تسنیم: هم امام خامنه‌ای، مقام معظم رهبری و هم حضرت امام(ره) در بحث کاندیدای اصلح معیارهای مشخصی را داشته‌اند و رهبر معظم انقلاب در آخرین فرمایشات خود به این موضوع اشاره داشتند. به نظر شما مردم چگونه معیارها را باید تشخیص بدهند؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: مردم اگر خودشان نمی‌توانند تشخیص بدهند که تشخیص می‌دهند، اما اگر نمی‌توانند با سئوال کردن از افرادی که خبره هستند و به آنها اعتماد دارند، می‌توانند این موضوع را تشخیص دهند. چه روحانیون، چه دانشگاهیان و چه افرادی که در کار سیاسی وارد هستند، می‌توانند زمینه تشخیص را فراهم کنند. همانطوری که ما وقتی حتی خانه می‌خواهیم بسازیم از افراد خبره و مهندسان مشورت می‌گیریم در این کارها هم اگر خودمان وارد نبود این باید از افراد خبره بپرسیم.

تسنیم: معمولاً در بیانات مقام معظم رهبری به موضوع دقت در انتخاب تاکید می‌شود. با توجه به اینکه ما باید در آینده در قبال انتخاب خودمان پاسخگو باشیم، تحلیل شما از این موضوع و اهمیت آن در انتخابات جاری چیست؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: همانطور که گفتم اگر ما را کنار بکشیم و رای ندهیم و یک جمعی به یک کسی رای بدهند که لیاقت این کار را نداشته باشد، بعد اگر پشیمان شدیم این پشیمانی بی‌فایده است چرا شد بیان کرده‌اند که خودمان ضربه زده‌ایم. باید بپرسیم تحقیق و بررسی کنیم و فرد اصلح را تشخیص داده و به او رای بدهیم.

تسنیم: به نظر شما معیار تشخیص کاندیدای اصلح چیست؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: فرد اصلح کسی است که قاطع باشد، ترسو نباشد و از دشمن نترسد، دشمن شناس باشد به اصول اعتقادی و حکومتی‌مان از جمله رهبری، حکومت، قانون اساسی و غیره معتقد باشد، فهم این را داشته باشد که دشمن هرگز نمی‌خواهد که ما حتی یک قدم درست برداریم که این بر اساس آیات قرآن است که خداوند می فرماید دشمن دائما می خواهد با شما بجنگد تا شما را از دینتان برگردانند حال اگر به این اصول و به این حرف قران و به حرف امام حسین(ع) که فرمود مرگ با عزت از زندگی با ذلت بهتر است.

باور داریم باید پای صندوق‌های رای حاضر شویم و به کسی که به چنین چیزها اعتقاد دارد رای بدهیم. البته همچنین فرد اصلح باید قدرت اداره کردن کشور را هم داشته باشد، دنیا را بشناسد سواد و تجربه کار را هم داشته باشد.

تسنیم: باتوجه به اینکه 4 دهه از انقلاب گذشته و اکنون در پنجمین دهه از عمر انقلاب هستیم و افراد مختلفی عهده‌دار امور اجرایی کشور شده و رفته‌اند فکر می‌کنید، در چهار سال آینده مردم کدام اصل اساسی را باید برای انتخاب رئیس جمهور آینده مدنظر داشته باشند؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: برخی از رؤسای جمهوری که گذشته‌اند، روحیاتی داشتند که با روحیات رهبری منافات داشت. مثلاً می‌خواستند با آمریکا بسازند. آقا و امام(ره) می‌دانند و قرآن صراحتاً بیان می‌کند که با این‌ها نمی‌توان سازش کرد. یعنی تا مستکبر هستند نمی‌توان با آن‌ها سازش کرد وگرنه امام (ره) می‌فرماید اگر این‌ها آدم شوند، ما با آن‌ها معامله هم می‌کنیم ولی روحیه برخی این است که می‌گویند ما راحت باشیم و این‌ها هم بر ما مسلط باشند ولی ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم.

یعنی ائمه (ع) اگر می‌خواستند این‌طور باشند باید همگی با خلفا می‌ساختند و پیغمبران باید با فرعون‌ها می‌‌ساختند که اگر می‌ساختند حتی کاخ‌ هم به آن‌ها می‌دادند اما مرام ما این نیست نه که با دشمن، با کسی که دین و مرام خدا را قبول ندارد، بسازیم. آن‌ها چیزی را ارزش می‌دادند و ما چیز دیگری را ارزش می‌دانیم. اگر حکومت‌های دنیا را بررسی کنید، می‌‌بینید برخی از آن‌ها اصلا برای چیزهایی که ما برای آنها ارزش قائلیم، ارزش قائل نیستند. ارزش برای آن‌ها به خانه، ماشین و مادیات است که هیچ یک هم ارزش انسانی نیستند. در همین کشور خودمان هم عده‌ای ارزش را به خانه،‌ماشین، رفاه، راحتی، رقص و این‌ها را ارزش می‌دانند. اینها جمعی بشر هستند؛ جمع دیگری هم هستند که پیروان پیامبرانند و صداقت، عدالت، کمک به دیگران، ایستادگی در برابر دشمن، زیر بار سیطره ظلم نرفتن و چنین چیزهایی را ارزش می‌دانند. چنین افرادی تفاووت‌های زیادی با هم دارند. حال انتخاب اینکه ما می‌خواهیم جزء کدام دسته باشیم با خودمان است. ما می‌گوییم می‌خواهیم جزء دسته دوم باشیم حتی کر سختی بکشیم.

تسنیم: برخی کاندیداها سعی دارند دوگانه سیاست و اقتصاد را به جامعه القا کنند. نظر شما در این باره چیست آیا فکر می‌کنید اقتصاد وابسته به سیاست است و معیشت و اقتصاد مردم را باید در سیاست جست‌وجو کرد؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: ببینید اقتصاد ما مشکلاتی را به مرور پیدا کرده که باید برطرف شود. به عنوان مثال هنوز تبعات جنگ هشت ساله در کشور ما هست زیرا هر کشوری که درگیر جنگ می شود به دلیل این که با کسری بودجه مواجه می شود، مجبور به قرض از بانک مرکزی و چاپ پول می شود.

استقراض از بانک مرکزی به این معنی است که ما از جمله پشتیبانی نداریم اما بانک مرکزی پول را بکند و به ما بدهد تا بعدا اگر دلار و طلا و سیلی وارد شد به عنوان پشتوانه این پول قرار بگیرد یعنی در واقع ما بدون پشتوانه پول چاپ می‌کنیم وقتی هم که پول بدون پشتوانه چاپ شد ارزش آن پایین می‌آید.

مثلاً پیش از شروع جنگ هر دینار کشور عراق معادل سه دلار بود اما پس از جنگ هر یک کیسه دینار عراق معادل یک دلار می شد. عراق هنوز بعد از 30 سال که جنگی نداشتند دینارشان ارزش چندانی ندارد و اینور که من شنیدم هر هزار دینار معادل یک دینار است ولی ما در کل این مدت تحریم بودیم. تحریم هم نوعی جنگ است و به نظر من با همه این مشکلات ما خوب تواشنسته‌ایم خودمان را نگه داریم. حالا کسی می‌گوید من تورم را مهار می‌کنم و این حرف ها، اگر ما توانستیم ارزش پول را بالا ببریم، آن وقت اقتصادمان درست می‌شود که کار یکی دو روز هم نیست.

تسنیم: پس فکر می‌کنید با مدیریت می‌شود این مشکلات اقتصادی را برطرف کرد نه کار سیاسی؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: بله اما به مرور! حال اگر نفت نتوانستیم بفروشیم باید تولیدات دیگر را بالا ببریم و به کشورهایی که با آن‌ها رابطه داریم بفروشیم که البته همین کار را هم داریم می‌کنیم و قسمت عمده‌ای از این کسری را اینطور جبران می‌کنیم.

انتهای پیام/161/ش

R41346/P4001/S6,51/CT2 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گرما ادارات ۱۷ شهرستان‌ استان خوزستان را تعطیل کرد ۲ ‌مدیرعامل ایران‌خودرو: تعیین قیمت‌ خودرو با شورای رقابت است/ فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو از هفته آینده آغاز می‌شود‌ ۳ خوزستان تب کرد / دمای هوا به مرز ۵۰ درجه می‌رسد ۴ وسعت دریاچه ارومیه ۸۸ کیلومتر مربع کاهش یافت ۵ کاهش ۵۵‌ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های استان ایلام/ "چوار" بیشترین آمار آتش‌سوزی را دارد ۶ انتخابات ۱۴۰۰|عضو شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی: معیشت و تورم مسئله روز مردم است / فردی اقتصاددان بهتر شرایط را مدیریت می‌کند ۷ دمای هوا در آستانه ۴۰ درجه؛ خطر آتش‌سوزی طبیعت سبز خراسان‌شمالی را تهدید می‌کند ۸ سردفترانی که برگ سبز خودرو را سند رسمی ندانند تعقیب کیفری می‌شوند! اخبار روز استانها انتخابات ۱۴۰۰|عضو کمیسیون امنیت ملی: مردم ۸ سال تاوان دوگانه «اقتصاد-سیاست» را داده‌اند/مردم دیگر گوش به زنگ مذاکرات وین نیستند تعطیلی اتوبوس‌های شیراز از زبان رانندگان و بهره‌برداران؛ شهرداری یارانه اتوبوس‌ها را پرداخت نکرده است لیست ۳۱ نفره شورای ائتلاف برای شورای شهر مشهد مقدس مشخص شد چشمه‌ای معدنی بدون متولی؛ چرا چشمه معدنی شورآب سرخه خشک شده است؟ + تصاویر مهمترین اخبار رئیسی: دولت ما دولت دلالی نخواهد بود/ نمی‌توانم درد مردم را ببینم و کاری نکنم مخالفت با سانسور به سبک آقای سانسورچی/ آقای همتی، اگر مثل رئیس سابقت دروغگو نیستی، تورم فروردین ۱۴۰۰ را افشا کن یکی از رهبران حماس در رام‌الله به اسارت درآمد کرباسچی اعلام کرد؛ حمایت رسمی حزب کارگزاران از عبدالناصر همتی در انتخابات ۱۴۰۰ جلیلی در برنامه بدون تعارف : عمده مشکلات اقتصادی کشور به مدیریت داخلی برمی‌گردد/ در دفاع از حق مردم با هیچ کس نباید تعارف داشت درباره ما ارتباط با ما آخرین اخبار | آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله طباطبایی نژاد انتخاب اصلح انتخابات ۱۴۰۰ پای صندوق تایید صلاحیت ریاست جمهوری پای صندوق ها فرد اصلح نفوذ ما امام ره مردم ما کشور ما شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است

آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: بخشی از عملیات وعده صادق مربوط به گذشته بود، زدند و به بهترین شکل جواب آن‌ها را دادیم و بخشی از آن هم مربوط به آینده است یعنی آن که اگر بخواهند دوباره غلطی انجام دهند سیلی محکم تری خواهند خورد. نظام ما نظام اسلامی است و اسلامی هم عمل می‌کند.

وی افزود: در روز‌های گذشته مناسبت‌هایی را در ارتباط با نیرو‌های مسلح کشورمان داشتیم. نیرو‌های مسلح بازو‌های پر قدرت ملت هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم. مردم ما به این عزیزان نیاز دارند تا به آن‌ها خدمت کنند نیرو‌های مسلح ما باعث امنیت در تمامی جوانب زندگی فردی و اجتماعی در کشور هستند. امنیت کنونی ما افتخاری برای نیرو‌های مسلح است. نیرو‌های مسلح ما شایسه تکریم هستند. ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج ما ویژگی‌های مهمی برای خلق امنیت در کشور را دارند.

خاتمی ادامه داد: سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس روز‌های گذشته بود. کارتر می‌گفت ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه داشتند. هواپیماه‌ها و بالگرد‌های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل داشتند و عملیات را آغاز کردند، اما با اذن خدا طوفان شن به وجود آمد و این عملیات برای آن‌ها به شکست انجامید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است. مقام معظم رهبری فرمودند نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آن‌‌ها هستند و اگر حال این نیمی از جمعیت خوب باشد حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد شد. رهبری در مناسبت‌های روز کار و کارگر کلماتشان منشور است و باید این سخنان را ترسیم کنیم و باید‌های رهبری را در رابطه با کارگر‌ها از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنیم. فرمایشات رهبری را باید به عنوان دستورالعمل اجرایی ببینیم.

وی درباره علامه شهید آیت الله مطهری گفت: شهید مطهری مرزبان دین بود. پای مبارزه و زندان رفتن بود و به زندان رفت در مقابل مارکسیست‌ها و دشمنان اسلام ماند و میدانداری کرد. شهید مطهری با علم در میدان بود و می دانست او را شهید می‌کنند، اما به پاس داری از دین و علم ادامه داد.

خاتمی درمورد موضوع غزه گفت: صدا و سیما در این مورد بسیار خوب عمل کرده است و باید از آن‌ها تشکر کرد. اما اکنون پدیده‌ای جدید در دنیا بر علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است و آن تظاهرات و خروش دانشجویان در امریکا و اروپا بر علیه صهیونیست‌ها بوده است. این کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کنند صد‌ها نفر از معترض‌ها را دستگیر کرده اند و با آن‌ها برخورد کرده اند. واقعا که مرگ بر امریکا حق آنان است.

وی درباره عملیات وعده صادق افزود: این عملیات نمایش ایران اسلامی و قدرت ما بود. دشمنان بدانند دیگر برجامی وجود ندارد و مذاکره موشکی نکرده و نخواهیم کرد و این قدرت را بر سر دشمنان ایران می‌کوبیم.

وی ادامه داد: در این عملیات دشمن فهمید که ما اهل عمل همراه با شعار هستیم و با کسی تعارفی نداریم و این سیره مولا علی (ع) است.

خاتمی تاکید کرد: ما در این عملیات عجله نکردیم و بیمارستان و مدرسه و مراکز اقتصادی را نزدیم و فقط پادگانی را زدیم که از آن به کنسولگری ما تجاوز شده بود و این اسمش تدبیر و عملکرد عاقلانه و هوشمندانه است.

وی ادامه داد: در این عملیات یک جا را زدیم، اما بسیاری از مکان‌ها را هشدار دادیم، اما همه بدخواهان ایران را سر جای خود نشاندیم و به این دشمنان اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و فهمیدند که دشمنی با ایران با پاسخی جدی مواجه می‌شود دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و آن‌ها رسوای دو عالم خواهند بود.

وی افزود: دنیا فهمید، شما عزیزان ایران اسلامی هم دیدید همان اندازه که از اسلام دفاع می‌کنیم از میهن اسلامی خود دفاع می‌کنیم. مراکز دیپلماسی را زدن یعنی تجاوز به خاک آن کشور است. ما مقاوت کردیم و پاسخ کوبنده دادیم.

خطیب نماز جمعه تهران در انتها درباره موضوع حجاب گفت: در رابطه با حجاب می‌گویم. حجاب از ضروریت های دین است و صد‌ها روایت و ۱۰ آیه قرآن درباره حجاب داریم . رهبری فرمودند بی حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است. نظام اسلامی مقابل این خلاف می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام ما می‌ایستد عقب نشینی هم نخواهد کرد.

وی افزود: خواهش می‌کنم در مسئله حجاب و عفاف دو قطبی شکل ندهیم و باید منطقی بحث کرد و انگ به یکدیگر نزنیم . دلسوزان حجاب در میدان هستند، اما نباید به یکدیگر انگ بزنیم. باید منطقی و استدلالی حرف بزنیم. مطمئن باشیم که مسئولان جمهوری اسلامی فدایی دین بوده و هستند و خواهند بود.

دیگر خبرها

  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند