Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس ستاد انتخاباتی "عبدالناصر همتی" در استان کرمانشاه گفت: دکتر همتی برای حل مشکلات مردم از رویکردهای پوپولیستی استفاده نخواهد کرد و نگاهش برای حل مشکلات معیشتی مردم، علمی و مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی ایران است.

منصور سرمست در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دکتر همتی با توجه به سابقه اجرایی و شخصیت و توان علمی تنها کاندیدایی است که به طور جدی مسائل جامعه را درک می کند و برای آن پاسخ های واقعی و جدی دارد، اظهار کرد: ناگفته پیداست مسائل اصلی جامعه ما که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عمدتاً اقتصادی است و مردم با مشکلات اقتصادی جدی همانند تورم، بیکاری، مشکلات بورس، مسئله نقدینگی، مسئله سرمایه گذاری، مسئله توسعه تکنولوژی، توسعه روابط بازرگانی خارجی  و جذب سرمایه خارجی مواجه هستند و در طول چند دهه گذشته نتوانسته ایم فهم دقیقی از مسائل اقتصادی در سطوح کلان مدیریتی داشته باشیم و دکتر همتی این توان را دارد که فارغ از هیاهو و جنجال‌های سیاسی مشکلات واقعی مردم را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید توجه داشت کسی که بر موضوعات علم اقتصاد تسلط نداشته باشد، قدرت فهم مشکلات اقتصادی را هم ندارد و رای به دکتر همتی رای به علم و کارآمدی آن برای حل مشکلات جامعه است.

سرمست با بیان اینکه دکتر همتی رویکرد تقویت بخش خصوصی و کاستن از مداخله دولت در اقتصاد و نیز کنترل نقدینگی از طریق ابزارهای پولی و مالی را با هدف کنترل و کاهش مشکلات اقتصادی مردم دنبال می کند، عنوان کرد: امروز دو رویکرد برای حل مشکلات مردم مطرح شده است. برخی از کاندیداها با شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه مثل افزایش یارانه ها یا پرداخت وام‌های ارزان درصددند که همانند دوران گذشته کشور را وارد تلاطم اقتصادی کنند، اما دکتر همتی از این رویکردهای پوپولیستی استفاده نخواهد کرد و نگاه او برای حل مشکلات معیشتی مردم علمی و مبتنی بر تجربه بشری و نیز مبتنی بر واقعیت های اقتصادی جامعه ایران است.

وی ادامه داد: دکتر همتی می خواهد از ظرفیت‌های کشور در داخل و خارج از کشور برای افزایش رفاه و آبادانی کشور استفاده کنند، بنابراین این انتخابات رقابت بین یک رویکرد عوام گرایانه پوپولیستی پرهزینه مبتنی بر هدر دادن منابع ملی با یک رویکرد علمی عقلایی منطقی و مبتنی بر واقعیت های و منابع موجود در کشور است و دکتر همتی رویکرد دوم را دنبال می کند

رییس ستاد انتخابات دکتر همتی در استان کرمانشاه در خصوص برنامه های این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه سیاست خارجی، عنوان کرد: دکتر همتی شعار تعامل در داخل تا جهان را دنبال می کند، یعنی نگاه او نگاهی مبتنی بر تنش زدایی و تعامل با سایر کشورها و استفاده از ظرفیت‌های سیاست خارجی برای توسعه ملی است، بنابراین از نظر او سیاست خارجی باید به توسعه ملی و افزایش قدرت اقتصادی مردم منجر شود و هر اقدامی که که بتواند در سیاست خارجی به تقویت قدرت اقتصادی مردم منجر شود مورد تایید دکتر همتی بوده و آن را دنبال خواهد کرد. به واقع معیار تنظیم سیاست خارجی برای او تامین منافع ملی و افزایش قدرت اقتصادی مردم است.

سرمست در ادامه با بیان اینکه دکتر همتی استفاده از ظرفیت‌های داخلی و ایجاد وفاق در کشور  را دنبال می کند، افزود: دکتر همتی بر حسب تجربه و خصیصه های فردی یک فرد فراجناحی است که به روشهای اصلاح‌طلبانه برای دور هم جمع کردن ظرفیت‌های انسانی داخلی تمام بخش ها و جریانات سیاسی و نیز استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی عمومی مذهبی اعتقاد دارد، از این رو با این روش که او آن را "تعامل در داخل و تعامل در خارج" نامگذاری کرده قادر خواهد بود هم در داخل اجماع ملی برای رسیدن به توسعه ایجاد کند و هم در خارج موانع پیش روی توسعه ملی را مرتفع سازد. از نظر او اجماع در داخل میان نخبگان و گروه‌های مختلف شرط اساسی رسیدن به توسعه ملی و افزایش قدرت اقتصادی و معیشتی است.

وی در خصوص پایگاه رای دکتر همتی در جامعه نیز گفت: دکتر همتی پایگاه رای کافی در میان تمام فعالان اقتصادی، صنعتگران، فعالان عرصه بازار تجارت خارجی و بخش‌های مختلفی از کشاورزان و روستاییان و نیز طبقه متوسط جامعه دارد. باید توجه داشته باشیم که امروزه تمام بخش‌های جامعه به آگاهی لازم برای درک مسائل کشور و تمایز گذاری بین رویکردهای پوپولیستی و علمی در اداره کشور رسیده اند، از این رو هر بخشی از جامعه که دغدغه کشور را دارد و نگران آینده این سرزمین است و خواهان اتخاذ رویکردهای منطقی و عقلانی در اداره کشور می باشد، از هر قشری و در هر لایه ای از جامعه از دکتر همتی حمایت خواهد کرد. به واقع دکتر همتی نماینده جریانی است که خواهان تداوم عقلانیت و تعامل در اداره کشور بوده و این جریان ریشه کهنی در این مرز و بوم دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه انتخابات ۱۴۰۰ عبدالناصر همتی استانی سیاسی مبتنی بر واقعیت برای حل مشکلات قدرت اقتصادی اقتصادی مردم سیاست خارجی دکتر همتی توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار جهانی با فشار و تحریم اقتصادی، کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام جواد جعفری شامگاه _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش روز کارگر، اظهار کرد: برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد، دین اسلام نگاه والایی به کارگران دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) است که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشأ عزت است.

وی با اشاره به سخنان گهربار رهبری که اگر حال کارگران جامعه خوب باشد حال جامعه هم خوب خواهد شد، افزود: کارگران قشر زحمتکشی هستند که به چرخه اقتصاد کشور کمک می‌کند.

حجت الاسلام جعفری خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی به امورات کارگران شد و گفت: کارگران با جهاد اقتصادی خود ایران را در اوج اقتدار نگه داشته است.

منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کارگران جامعه و خانواده‌های آنان برای کشور عزیز هستند و برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد در دین اسلام نگاه والایی به کارگران وجود دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) است که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشأ عزت است از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: امید می‌رود این برنامه‌ها بهانه‌ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل این مشکلات باشد و کارگران نیز با مجاهدت در عرصه اقتصادی روز به روز به قدرت اقتصادی کشور اضافه کنند.

صدای کارگران در مجلس خواهم بود

نبی اله محمدی کاندیدای مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مجلس خانه تمامی اقشار جامعه من جمله کارگران است و نماینده‌ای از جنس مردم می‌خواهد نه اینکه به احزاب تمامیت خواه و انحصارطلب یا گرایش به دولتی‌ها داشته باشد.

کاندیدای مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان این مطلب در همایش بزرگ جامعه کارگری، اظهار کرد: امروز امنیت شغلی کارگران اغلب زیر سوال است که اگر از سوی مردم به مجلس راه یابم، قطعاً وظیفه دارم حقوق کارگران را پیگیری نمایم.

کد خبر 750252

دیگر خبرها

  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است