Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام حبیب‌زاده شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: حجم کار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در ایام پیک کرونا به حدی بالاست که ما نتوانسته‌ایم ابعاد مختلفی از سند جامع سلامت استان را تبیین و تشریح کنیم.

وی تصریح کرد: با شیوع کرونا در ۱۶ ماه اخیر تحولی اساسی در بخش‌های بیمارستانی و درمانگاهی انجام شد و هم اکنون نیز در آستانه واکسیناسیون عمومی همچنان بخش سلامت و حوزه درمان درگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضرورت پرداخت حق‌الزحمه کادر بهداشتی را یادآور شد و گفت: به دلایل مختلف پرداختی این نیروها به تأخیر افتاده که امیدواریم به عنوان یک مشکل و دغدغه اساسی نسبت به پرداخت این بدهی‌ها و معوقات اقدام کنیم.

حبیب‌زاده میزان مراجعات مردم را در ایام کرونا بیش از ۱۸۶ هزار بار مراجعه اعلام کرد و افزود: از شیوع کرونا تاکنون ۱۸ هزار نفر در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی استان بستری شدند.

وی از مجهز شدن استان به آزمایشگاه پی.سی. آر و همچنین اجرای موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و خاطر نشان کرد: در سایه اجرای طرح‌های مختلف ۱۷۶ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل افزوده شده است.

حبیب‌زاده از مجهز شدن بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های سی. تی. اسکن و همچنین اکسیژن‌ساز خبر داد و اضافه کرد: اخیراً سه دستگاه سی. تی. اسکن و پنج دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های شهرهای پارس‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی راه‌اندازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه تحقیقات فناوری‌های نوین ۳۷ طرح بالینی اجرایی شده و در کنار آن با تلاش معاونت غذا و دارو خرید تجهیزات حفاظتی با صرف ۴۰ میلیارد تومان به انجام رسیده است.

حبیب‌زاده به برگزاری آزمون جامع مجازی و همچنین همراهی خیرین در تأمین ۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها خبر داد و اظهار کرد: در قالب سند جامع سلامت و ابعاد توسعه راهبردی در این بخش ما سعی کردیم برنامه‌ریزی برای کاهش سوانح جاده‌ای، مرگ و میر ناشی از سرطان، بهبود مدیریت در دفع اصولی پسماندها و همچنین تدابیر لازم برای گذر از بحران جمعیتی و پیر شدن سرانه جمعیتی را هدف‌گذاری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: به زودی با سفر وزیر بهداشت به استان اردبیل ما نسبت به طرح کاستی‌ها و نقاط ضعف اقدام خواهیم کرد تا با دستور وزیر بهداشت بخش عظیمی از این نارسایی‌ها برطرف شود.

کد خبر 5226049

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شبکه بهداشت و درمان اردبیل تخت بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه چالش شایستگی گرگان آمار کرونا شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی خطبه های نماز جمعه اردبیل اراک چالش شفافیت بیمارستان ها حبیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد