Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فوق تخصص ریه گفت: بیماران کووید ۱۹ با درگیری ریه بالای ۵۰ درصد باید در بیمارستان و تحت مراقبت و معالجه باشند.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: حمید سهراب‌پور در خصوص امکان اکسیژن‌تراپی در منزل افزود: این اقدام در منزل با استفاده از دستگاه‌های اکسیژن برای بیماران کرونا می‌تواند انجام شود، اما ضرورت بستری به عنوان یک عامل مهم در معالجه این بیماران با تعیین میزان درگیری ریه توسط سی تی اسکن مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به کرونا با درگیری ریه بیش از ۵۰ درصد باید در بیمارستان بستری شده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظارت و معالجه باشند؛ در منزل گاه شرایطی رقم می‌خورد که اکسیژن‌رسانی کافی مقدور نبوده و بیمار باید تحت پرستاری کادر درمان قرار بگیرد.

«اکسیژن‌رسانی غشای خارج از بدن» در بیماران مبتلا به کرونا

این فوق تخصص ریه درباره تاثیر ترکیب اکسیژن با خون در معالجه بیماران مبتلا به کرونا نیز گفت: در این روش درمانی که تحت عنوان «اکسیژن‌رسانی غشای خارج از بدن» شناخته می‌شود، پزشکان خون بیمار را (در خارج از بدن) توسط دستگاه پمپ با اکسیژن همراه کرده و خون اکسیژنه را وارد بدن بیمار می‌کنند.

سهراب‌پور تصریح کرد: این روش درمان به بیماران کووید-۱۹ اختصاص ندارد، بلکه برای بیماران قلبی وعروقی و در حقیقت به عنوان یک دستگاه در جراحی‌های قلب طراحی شده و کاربرد دارد.

وی افزود: در واقع این روش درمانی برای تنظیم اکسیژن در بدن استفاده شده و در هر یک از بیماران که با کاهش سطح اکسیژن خون مواجه می‌شوند، کاربرد خواهد داشت، اما تاثیر آن در بهبود بیماران کرونا مستلزم تحقیق و بررسی در سال‌های آتی است.

این متخصص داخلی خاطرنشان کرد: این روش برای شماری از بیماران کووید-۱۹ نیز انجام گرفته است، اما برای تعمیم به این بیماران نیازمند آزمایش به تعداد قابل‌توجه بوده و در حال حاضر نباید به کل تعمیم داده شود.

بیشتر بخوانید: داوطلبان تزریق واکسن کوو ایران برکت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت ویروس کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماران مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۶۹ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند و ۸۸ نفر نیز بستری شدند.

میثم معزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ساعت ۷:۰۰ نهم اردیبهشت تا ساعت ۷:۰۰ امروز دهم اردیبهشت، ۸۱۵ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند، همچنین از ۷:۰۰ تا ۱۳:۰۰ امروز در مجموع تاکنون ۱۰۶۹ مراجعه کرده‌اند که ۸۸ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

وی افزود: شهروندان باید تلاش کنند با توجه به میزان آلودگی جز در مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند، در صورت خروج حتماً ماسک فیلتردار همراه داشته باشند و از مایعات به مقدار زیاد استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بیماران قلبی، تنفسی و افرادی که سابقه بیماری آسم دارند به هیچ عنوان نباید از منزل خارج شوند.

کد خبر 749115

دیگر خبرها

  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس