Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:27:07 GMT

هنرمندان ایرانی نمی‌گذارند جنایات داعش فراموش شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۴۸۳۱

هنرمندان ایرانی نمی‌گذارند جنایات داعش فراموش شود

خبرگزاری فارس – سمانه سادات فقیه سبزواری: فیلم تلویزیونی«روحینا» به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا صادقی جهانی است که در صدا و سیمای مرکز قم در حال تولید است.

این فیلم به سفارش سیمای استان‌ها برای پخش از شبکه‌های سراسری رسانه ملی، همچنین ویژه اکران و حضور در جشنواره‌ها آماده می‌شود. تصویربرداری این اثر پاییز ۱۳۹۹ در قم و دیگر شهرهای کشور آغاز شده و از جمله ویژگی‌های برجسته آن، تولید و ساخت در سه فضای افغانستان، ایران و سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«روحینا» روایت زنی با همین عنوان و اهل کشور افغانستان است که همسرش سیدرضا در بحبوحه حضور تروریست‌های داعشی در سوریه به جمع مدافعان حرم پیوسته و این خود سرنوشت جدیدی را برای او و خانواده‌اش رقم می‌زند.

 این فیلم، داستانی با محوریت همه مدافعان حرم حضرت زینب(س) از همه کشورها داشته و به طور کلی و در مفهومی جامع به تبیین مسئله انتظار می‌پردازد.

مهدی زمین پرداز، نازنین رحیمی، مهری‌سادات آل آقا، حشمت آرمیده، ساقی زینتی، مرتضی کاظمی، حسن خوانساری، مهدیس فراهانی، امین تیموری، محمد کدخدازاده و بشیر احمد از جمله بازیگران این فیلم هستند.

با توجه به حضور محمد کدخدازاده بازیگر جوان و موفق قمی در این فیلم و نقش متفاوت وی که در هیبت یک «داعشی ظاهر شده است» خبرگزاری فارس با این هنرمند قمی به گفت وگو پرداخته است.

 

آشنایی شما با مجموعه فیلم «روحینا» و حضورتان در این فیلم از چه طریقی بود؟

به واسطه جانشین تولید با عبدالرضا صادقی کارگردان پروژه آشنا شدم. پس از ارائه پیشینه کاری به آقای صادقی پیشنهاد شد که در نقش کوتاهی نقش آفرینی کنم اما در فاصله آماده شدن سکانس مورد نظر، با بیشتر شدن آشنایی‌های بین ما و رد و بدل شدن توانایی‌ها و ظرفیت‌ها، نقش دیگری که به مراتب موقعیت بهتری داشت که همین نیروی داعشی بود به من پیشنهاد شد.

 

از تجربه و سطح رضایت خود برای حضور در این فیلم بگویید؟

سال‌های بسیاری را روی صحنه‌های تئاتر زحمت کشیدم و تجربه اندوختم، بازی در پروژه‌های تصویری یک فرصت عالی برای علاقه‌مندان به بازیگری‌ به شمار می رود و من نیز در این راستا تلاش کردم از تمام لحظاتی که در کنار این تیم حرفه‌ای هستم بهترین استفاده را ببرم.

این لحظات برای من شیرین و پر از تجربه ودستاورد بود. هر چند گاهی برای ضبط سکانس‌ها و پلان‌های مورد نظر شاهد حتی 20 ساعت بیداری کل تیم تصویربرداری بودم اما شیرینی حضور در این مجموعه بر خستگی ها غلبه می کرد.

 

با توجه به اینکه شما تجربه کار در تئاتر و سینما را دارید، در ارتباط با تفاوت های بازی در تئاتر و سینما برایمان بگویید؟

تصور من بر این است که تفاوتی بین کاراکترپردازی و ارائه نقش در بازی روی صحنه و جلوی دوربین نیست اما اندازه بازی در مدیوم سینما با توجه به استفاده از لنزهای متفاوت و قاب‌های متعدد بسیار متفاوت است.

 

ورود نویسندگان و هنرمندان به موضوعاتی مانند جنایات داعش در منطقه چه ضرورتی دارد؟

ظلم و جنایت‌های متعدد گروه تروریستی داعش در منطقه مسئله ای نیست که بشود به آسانی از کنار آن گذشت و به آن بی توجه بود. هنرمندان متعهد سینما و تئاتر و نویسندگان اصیل و دلسوز نباید اجازه بدهند خاطره چنین جنایت‌هایی از ذهن مردم منطقه پاک شود و باید خود را برای مجاهدت در ثبت و ضبط این جنایت‌های شوم در جریان تاریخ خود را آماده کنند.

 

برای اینکه بتوانید در این شخصیت به خوبی ایفای نقش کنید. مطالعاتی هم داشتید؟

برای حضور در این نقش لازم بود در ابتدا با جنایت های این گروه های تروریستی آشنایی بیشتری داشته باشم.در این راستا مستندهای بسیاری را به تماشا نشستم و سپس مطالعه دو کتاب با عناوین «عاشق داعشی من» نوشته هاجر عبدالصمد و ترجمه مهدیه داودی که در قالب رمانی عاشقانه از جنایت‌های داعش پرده‌برداری می‌کرد و «ده روز با داعش» نوشته یورگن تودنهوفر ترجمه علی عبداللهی و زهرا معین‌الدینی که روایت مستند یک سفر 10 روز این خبرنگار آلمانی همراه پسرش به قلب حکومت داعش هست موجب شد بتوانم بیشتر با داعش و وقایعی که بر سر مردم جهان گذشت، آشنا شوم.

البته مطالعاتم تنها به جنایات داعش اختصاص نداشت در باب شهدای مدافع حرم نیز مستندهایی را به تماشا نشستم و همچنین کتاب «پانصد صندلی خالی» نوشته خانم لیلی علام‌الدین‌اسود ترجمه خانم رقیه کریمی که یاداشت‌های روزانه نویسنده هست از محاصره سه ساله شیعیان مظلوم و بی‌دفاع فوعه و کفریا را مطالعه کردم که اندوخته خوبی برای من به همراه داشت.

 

فیلم روحینا را از نگاه مردم چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما استقبال از این فیلم صورت می گیرد؟

با توجه همراهی همیشگی مردم عزیز ایران در موضوعات مرتبط با شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی؛ بدون شک با توجه به کیفیتی که از کار خودمان سراغ داریم و رضایتی که کارگردان پروژه از خروجی نهایی«روحینا» دارد، شک نداریم که با استقبال بسیار خوب مردمی روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/78005

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش فیلم تلویزیونی کدخدا زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!

با افزایش تهدیدهای داعش علیه ورزشگاه‌ها و مسابقات ورزشی، یک حساب وابسته به داعش، با انتشار تصویری از یک بازیکن کریکت تیم نیوزلند و با درج تاریخ‌ بازی‌های کریکت پاکستان و نیوزلند در لاهور و راولپندی، از هواخواهان خود خواست تا اعضای تیم کریکت نیوزلند را مورد هدف قرار دهند. منبع: فارس

 

دیگر خبرها

  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن