Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر زربافتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  از مجموع سامانه‌های آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان ۲۵ هزار و ۸۴۶ هکتار آن در دولت تدبیر و امید اجرایی شده بطوریکه دولت برای رونق کشاورزی منطقه ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد سرمایه گذاری کرده است.

وی صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات را از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری عنوان کرد و افزود: با اجرای ۲۵ هزار و ۸۴۶ هکتار سیستم آبیاری نوین در هشت ساله اخیر ۲۵۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب در بخش کشاورزی استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در این استان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سامانههای آبیاری نوین را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.
وی افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی آبیاری نوین نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

زربافتی اظهارداشت: سیستان وبلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

به گزارش ایرنا هم اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است. 
سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل کشور با ۴۲۵ هزار تن از سطح ۱۷ هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد درآمد برای کشاورزان ایفا می‌کند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کشاورزی آبیاری کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کشاورزی آبیاری سیستان و بلوچستان کشاورزی آبیاری کارآمدی دولت اخبار کنکور سیستان و بلوچستان آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،خلیل‌احمد سلامی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که دریکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.
وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی وهزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.
سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به چهار هزار و ۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته در استان خبر داد .

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت