Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه پرونده سایت دفن پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه چند سال است بی‌نتیجه باز مانده و با گذشت سال‌ها هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مادامی‌که دستگاه‌ها توپ را در زمین یکدیگر می‌اندازند، روزانه انواع پسماند پزشکی و بیمارستانی که البته بی‌خطر شده راهی سراب قنبر شده و دفن می‌شود. محلی که ظرفیتش در حال تکمیل شدن است، اما تعیین تکلیف سایت جدید هنوز بین متولیان امر پاسکاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه باید هرچه زودتر و ظرف یک تا دو ماه آینده تعیین تکلیف شود.

فریدون یاوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تمام مجوزهای محیط زیستی برای سایت پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه صادر شده، گفت: از این به بعد کار با دانشگاه علوم پزشکی است که باید برای اخذ مجوز از سایر دستگاه‌های مربوطه و انجام سایر کارها اقدام کند.

وی اضافه کرد: احداث سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه یا باید توسط خود دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد و یا اینکه دانشگاه آن را به صورت توافقنامه یا قرارداد به شهرداری یا شرکت‌های خصوصی واگذار کند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: مکان‌یابی این سایت انجام شده و در محلی تقریبا پشت سایت دفن زباله کرمانشاه است، به علاوه گزارش ارزیابی محیط زیستی آن نیز انجام شده و آنچه که مربوط به حوزه کاری ما بوده به اتمام رسیده است.

یاوری با بیان اینکه متاسفانه روند تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه طولانی شده، خاطرنشان کرد: این روند طولانی دیگر پذیرفتنی نیست و باید بر اساس قانون دستگاه‌هایی که در این زمینه تصمیم نهایی را می‌گیرند ورود کنند، زیرا محیط زیست تنها یک دستگاه ناظر است.

وی از جلسات متعددی که برای تعیین تکلیف این موضوع برگزار شده هم یاد و تاکید کرد: امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده این سایت تعیین تکلیف شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه درباره سایت فعلی دفن پسماندهای بی‌خطر شده بیمارستانی کرمانشاه در محل سراب قنبر نیز عنوان کرد: این مکان جایی نیست که معیارهای محیط زیستی و بهداشتی مد نظر ما به عنوان یک دستگاه ناظر در آن اجرا شود، اما از آنجایی که این محل از گذشته مکان دفن پسماندهای کرمانشاه بود مجبور شدیم بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم تا محل جدیدی آلوده نشود.

یاوری با بیان اینکه سایت قبلی به سختی ظرفیت پذیرش پسماندهای بی‌خطر شده بیمارستانی جدید را دارد، خاطرنشان کرد: افزایش تولید پسماندهای بیمارستانی و پزشکی و پسماندهای عمومی مانند ماسک به دلیل شرایط بیماری کرونا، مشکلات این سایت را بیشتر کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه محیط زیست پسماند تعیین تکلیف محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که شهادت دو اسیر فلسطینی ساکن غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی تأکیدی بر تداوم جنایات جنگی این رژیم در حق ملت فلسطین است.

این جنبش از جامعه جهانی خواست رژیم اشغالگر را برای کشف سرنوشت اسرای فلسطینی ساکن غزه و بازگرداندن آن‌ها به جمع خانواده‌هایشان تحت فشار قرار دهند.

از سوی دیگر، سایت شبکه المیادین با انتشار نسخه‌ای از مفاد اصلی توافق پیشنهادی میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین نوشت: این توافق دارای سه مرحله است؛ مرحله نخست که طی ۴۰ روز انجام می‌شود و امکان تمدید آن وجود دارد: توقف موقت عملیات نظامی میان دو طرف و عقب نشینی نظامیان صهیونیست در قسمت شرقی به طوری که از منطقه‌های پرجمعیت به سمت منطقه نزدیک به مرزها حرکت کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله نخست توافق مذکور همچنین شامل توقف پروازهای نظامی و شناسایی در نوار غزه به مدت هشت ساعت در یک روز و ۱۰ ساعت در روزهای آزاد سازی اسرا است. بعد از گذشت یک هفته از آزاد سازی تمام زنان، نظامیان صهیونیست از خیابان الرشید همسو با خیابان صلاح الدین عقب نشینی می‌کنند تا ورود کمک‌های بشردوستانه تسهیل شود. همچنین به آوارگان فلسطینی غیرمسلح اجازه داده می‌شود به خانه‌های خود بازگردند و با آزادی در سراسر نوار غزه رفت و آمد کنند.

در بیست و دومین روز بعد از آزاد سازی ۲ سوم اسرا، نظامیان صهیونیست از مرکز نوار غزه به ویژه محور شهدا نتساریم و میدان الکویت و شرق صلاح الدین به سمت منطقه نزدیک به مرز عقب نشینی می‌کنند و آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه بازمی گردند. ورود کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده به میزان ۵۰۰ کامیون که نیمی از آن به سمت شمال ارسال می‌شود تسهیل خواهد شد.

بر اساس این توافق، نیروهای مقاومت ۳۳ اسیر زن و مرد صهیونیست را شامل صهیونیست‌های زیر ۱۹ سال، بالای ۵۰ سال و بیماران و زخمی‌ها آزاد می‌کنند. رژیم صهیونیستی نیز ۲۰ اسیر کودک و زن را در برابر هر اسیر صهیونیست آزاد می‌کند.

نیروهای مقاومت فلسطین تمام نظامیان زن صهیونیست را آزاد می‌کنند و در مقابل رژیم صهیونیستی در برابر آزادی هر یک از آنها ۴۰ اسیر فلسطینی (محکوم به حبس ابد و حبس عادی) را آزاد می‌کند. البته تل آویو می‌تواند بیشتر از ۲۰۰ اسیر آزاد نکند.

در نخستین روز اجرای توافق مذکور، نیروهای مقاومت سه صهیونیست را آزاد می‌کنند و بعد از آن هر سه روز سه صهیونیست دیگر را آزاد خواهند کرد. این روند آزادی ابتدا با زنان اسیر صهیونیست آغاز می‌شود و تا ۳۳ روز ادامه دارد. رژیم صهیونیستی نیز اسرای فلسطینی را آزاد می‌کند.

در این توافق ذکر شده که سازمان ملل و نهادهای ذیربط به وظایف خود در خصوص کمک رسانی به بخش‌های مختلف نوار غزه عمل کنند. بازسازی زیرساخت‌های برقی، آبی، فاضلابی و ارتباطی نوار غزه نیز آغاز می‌شود. در توافق مذکور بر لزوم واردات تجهیزات لازم برای برپا کردن اردوگاه‌های آوارگان تاکید شده است. در روز چهاردهمین، نیروهای نظامی زخمی می‌توانند از طریق گذرگاه رفح به خارج فلسطین برای درمان منتقل شوند.

کد خبر 6095375

دیگر خبرها

  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس