Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم اخذ مجوز اضطراری برای تمام واکسن‌های کرونا، گفت: بحث ایمنی‌زایی دو واکسن کووبرکت و واکسن انستیتو پاستور در فاز یک و دو تایید شده است اما همچنان به اطلاعات کامل‌تری نیاز است و به همین دلیل اوایل هفته آینده یعنی دوشنبه جلسه نهایی مجدداً برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی نتایج واکسن ایرانی، گفت : جلسه بررسی نتایج واکسن ایرانی با حضور تیم‌هایی که در موضوع واکسیناسیون نظارت دارند مانند کمیته اخلاق در پژوهش، کمیته مطالعات بالینی از دو حوزه معاونت پژوهش و همچنین سازمان غذا و دارو تشکیل شد و این تیم‌ها گزارش‌های نهایی خود را در خصوص روند واکسیناسیون ارائه دادند و گزارش‌ها بسیار امیدوار کننده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: طبق آخرین اطلاعات و گزارش‌های داده شده روند خوبی را در خصوص فاز یک و دو واکسن‌های برکت و پاستور و همچنین بحث ایمن بودن این واکسن‌ها در فاز یک و دو داریم اما همچنان به اطلاعات کامل‌تری نیاز است و به همین دلیل اوایل هفته آینده یعنی دوشنبه جلسه نهایی مجدداً برگزار خواهد شد.   وی در خصوص مجوز اضطراری واکسن تصریح کرد: همه واکسن‌هایی که الان در سطح دنیا تزریق می‌شود مجوز اضطراری دارند.  زمانی که یک واکسن مجوز لازم را بگیرد باید یک پروسه ۵ الی ۶  ساله را طی کند اما سازمان جهانی بهداشت به دلیل وضعیت خاصی که در دنیا حاکم است برای برخی از واکسن‌های موجود مجوز اضطراری صادر کرده که بعد از فاز سه به کشورها داده شده است و واکسن‌های زیادی این از جمله سینوفارم و اسپوتنیک وی این مسیر را طی کردند.   وی در ادامه تاکید کرد: این واکسن‌ها در مرحله ترزیق بالینی نیستند و اگر تا هفته آینده مجوز اضطراری استفاده از واکسن توسط کمیته‌های مربوطه ارسال شود به محض دریافت مجوز این واکسن‌ها تزریق خواهند شد. برای تزریق فراخوانی داده نمی‌شود بلکه با توجه به نکات فنی که دارند بر همین اساس مشخص خواهد شد که کدام گروه از افراد و در چه رده سنی می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.   انتهای پیام/
 منبع: ایسنا

منبع: دانا

کلیدواژه: مجوز اضطراری واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ویولا آمهرد» (Viola Amherd) رئیس جمهور سوئیس امروز یکشنبه اعلام کرد که کشورش به اوکراین تسلیحات عرضه نخواهد کرد؛ زیرا قانون وضعیت اضطراری در این مورد اعمال نمی شود.

رئیس جمهور سوئیس در مصاحبه با روزنامه «بلیک» (Blick) در این ارتباط گفت: قانون وضعیت اضطراری مطرح نشده است. حق وضعیت اضطراری فقط در مواقع ضروری مانند بحران کووید- ۱۹ قابل استناد است.

«ویولا آمهرد» در این خصوص ادامه داد: پارلمان در حال حاضر در حال بررسی اصلاحیه قانون تجهیزات نظامی است.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالیست که مسکو بارها نسبت به ارسال تدارکات نظامی به کی یف هشدار داده و تاکید کرده است که این تدارکات تنها به درگیری ها دامن می زند و هیچ شانسی برای تأثیرگذاری بر نتیجه مستقیم عملیات نظامی ویژه روسیه ندارد.

کد خبر 6097507

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • خبر داغ درباره مجوز حرفه‌ای استقلال
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید