Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مبین علی میرمدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: برای جبران تعهدات ارزی پیله‌وران واردات انبه از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان آغاز شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳۵ تا ۴۰ هزار تن انبه امسال از طریق بازارچه‌های مرزی وارد سیستان وبلوچستان و کشور شود که نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باتوجه به فرصت پیش آمده پیله‌وران سریعا نسبت به انجام وارادت اقدام تا تعهدات ارزی آنان برآورده شود در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از این میزان واردات انبه سهمیه سیستان و بلوچستان است و تلاش می‌شود قیمت این محصول کشاورزی در استان و کشور کاهش یابد.

میر بیان کرد: با توجه به مصوبه‌های هییت دولت ورود برنج، انبه، چای، کنجد، و اقلام میوه‌های گرمسیری آزاد است که تجار می‌توانند با ثبت آماری این کالا‌ها را به سیستان وبلوچستان کشور وارد کنند و از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: هم‌اینک سیمان، آهن، مواد غذایی، لوازم یدکی، خرما و دیگر محصولات کشاورزی مانند گوجه و سیب زمینی از بازارچه‌های مرزی صادر می‌شود.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تجار می‌توانند واردات کالا را انجام دهند و از تخفیف‌های ویژه کوله‌بران و مرزنشینان بهره‌مند شوند استان هیچ منعی در ورود کالا ندارد و واردات همه کالا‌ها از بازارچه‌های مرزی آزاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت بازارچه در سیستان و بلوچستان فعال است افزود: تجارت در بازارچه‌های مرزی به معنی واقعی صادرات غیرنفتی را شامل می‌شود و کمک قابل توجهی به چرخه اقتصاد و تولید کشور دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزهای سیستان وبلوچستان میوه انبه میوه گرمسیری قیمت انبه بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان