Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:34:23 GMT

انرژی خورشیدی چیست ؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۵۷۴۰

انرژی خورشیدی چیست ؟

به زبان ساده، انرژی خورشیدی فراوان‌ترین منبع انرژی در زمین است. در هر زمان مشخص و تعیین شده، چیزی معادل ۱۷۳۰۰۰ تراوات انرژی خورشیدی به زمین برخورد می‌کند؛ یعنی بیش از ۱۰۰۰۰ برابر کل انرژی مورد نیاز جهان.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وندور لیست ایران، دریافت انرژی خورشید و تبدیل آن به نیروی برق برای اماکن تجاری، اداری، نظامی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..  و استفاده آن یک راه حل خوب در مبارزه با بحران شرایط آب و هوایی فعلی دنیا و کاهش وابستگی مصرف کننده ها  به سوخت‌های فسیلی است.

 فهرست مطالب این پست وندور لیست ایران

· •نحوه کار انرژی خورشیدی

· تاثیر هوا بر انرژی خورشیدی

· پنل‌های خورشیدی چگونه کار می‌کنند؟

· پنل‌های خورشیدی از چه ساخته شده اند؟

· پنل‌های خورشیدی چگونه برق تولید میکنند ؟

· مزایای انرژی خورشیدی چیست؟

· آیا صفحات خورشیدی در روزهای ابری کار می‌کنند؟

· آیا هوا برای کار صفحه‌های خورشیدی باید گرم باشد؟

ارتباط با ما

تهران – میدان جمهوری ، جنب مترو نواب ، برج سهیل ، طبقه هفتم ، واحد 704

 شماره تلفن :09122250617

 شماره فکس :02166382173

 ساعت پاسخ گویی :9 الی 17

 ایمیل سازمانی :info@vendorlistiran.com

انرژی خورشیدی چگونه کار می‌کند؟

خورشید ما یک راکتور هسته‌ای طبیعی است و بسته‌های کوچکی از انرژی به نام فوتون را آزاد می‌کند که فاصله ۹۳ میلیون مایلی از خورشید تا زمین را در حدود ۸ و نیم دقیقه طی می‌کنند. در هر ساعت، تعداد کافی فوتون به سیاره ما اصابت  و انرژی خورشیدی تولید می‌کنند که برای تامین نیازهای انرژی جهان به مدت یک سال کامل کافی است. در حال حاضر توان فتوولتائیک تنها پنج دهم از یک درصد انرژی مصرف شده در ایالات متحده است. اما فناوری خورشیدی در حال پیشرفت است و هزینه خورشیدی شدن نیز به سرعت در حال کاهش است، بنابراین توانایی ما در مهار انرژی خورشیدی، که به وفور موجود است، در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۷، آژانس بین‌ المللی انرژی نشان داد که خورشید به سریع‌ترین انرژی در حال رشد جهان تبدیل شده‌ است؛ و این اولین باری‌ بود که رشد انرژی خورشیدی از سایر سوخت‌ها پیشی گرفت. از آن زمان استفاده از انرژی خورشیدی به رشد کردن و شکستن رکوردهای خود در سراسر جهان ادامه داده است.

برای ادامه مطلب کلیک کنید ...

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انرژي خورشيدي پنل خورشیدی انرژی خورشیدی انرژی خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همراه اول همزمان با «روز ملی خلیج فارس» بسته های مکالمه ساعتی خود را تا ۷۵ درصد تخفیف به مشترکان دائمی، اعتباری و انارستان ارائه می دهد.

روز ۱۰ اردیبهشت در تاریخ ایران، یادآور از خود گذشتگی های ملت سرافراز ایران و بیرون راندن متجاوزان برای همیشه از خلیج فارس بود و ایرانیان توانستند در قرن هفدهم میلادی (سال ۱۰۰۱) سواحل جنوبی کشورمان را از چنگ بیگانگان آزاد کنند.

«خلیج فارس» به لحاظ وسعت، سومین خلیج بزرگ جهان و از این رو به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ، همواره نامش بر سر زبان ها بوده است.

این منطقه منبع مهم انرژی جهان است و در مجموع خلیج فارس از نظر جغرافیای سیاسی، استراتژیک، انرژی و تاریخ و تمدن یک پهنه آبی مهم و حساس در دنیا محسوب می شود.

همراه اول به همین منظور (گرامیداشت روز ملی خلیج فارس) امکان بهره مندی تمامی مشترکان خود از بسته های مکالمه ساعتی تا ۷۵ درصد تخفیف را با شماره گیری «ستاره ۱۲۱ ستاره ۱ مربع» فراهم آورده که از بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت یک روز کامل امکان فعالسازی آنها وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد