Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به منظور گرامیداشت هفته محیط زیست (17 الی 23 خرداد ماه) و با هدف تأکید بر حفاظت از محیط‌زیست و تلاش برای بهبود وضعیت آن، دستورالعمل اجرایی ویژه برنامه های برنامه های این مناسبت با موضوع جهانی ترمیم و احیاء اکوسیستم، از سوی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، به مناطق 22 گانه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛سارا کیسه چی مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع روز جهانی محیط زیست 2021 ترمیم و احیاء اکوسیستم است گفت: ترمیم اکوسیستم به معنای جلوگیری، متوقف کردن و برعکس کردن روند این آسیب ها و تغییر رویه از بهره برداری از طبیعت تا بهبود آن است. چراکه برای مدت طولانی، ما از اکوسیستم های سیاره خود بهره برداری کرده و آنها را از بین برده ایم.
کیسه چی گفت: برگزاری فعالیت های آموزشی و فرهنگ سازی به صورت مجازی با موضوع روز جهانی محیط زیست از جمله احیاء اکوسیستم از طریق فضای مجازی، اجراها برنامه های هنری، همچون نمایش عروسکی، تئاتر خیابانی و غیره برای شهروندان، اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم زمین در بوستان های فرامنطقه ای و اجرای برنامه های پاکسازی به صورت نمادین (با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی) از جمله اقداماتی است به مناسبت هفته محیط زیست در مناطق 22گانه شهر تهران برگزار می شود.
به گفته او همچنین برپایی همایش های کوچک و پرسنلی دوچرخه سواری و پیاده روی، اجرای طرح خانه تا اداره، اجرای برنامه های نمادین درختکاری با گونه های سازگار، اجرای کامل طرح کاپ در سطح منطقه، برپایی غرفه ها و ایستگاه های آموزشی در سطح منطقه، توزیع کتب و بروشورهای محیطزیستی،کیسه های پارچه ای، سفره های نان و غیره، افتتاح کتابخانه های محیط زیستی در سراهای محلات و فضاهای فرهنگی مناطق، معرفی و تقدیر از فعالین و داوطلبین محیطزیست، اصناف سبز و پرسنل مناطق از دیگر ویژه برنامه های هقته محیط زیست است.
5 ژوئن مصادف با 15 خرداد، روز جهانی محیط زیست برای افزایش آگاهی مردم برای حفاظت از محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه های زیستی جانوری انتخاب شده است. روز جهانی محیط زیست بستری جهانی را برای الهام گرفتن از تغییرات مثبت ارائه می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روز جهانی محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی جهت یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» ۴۸۰ هکتار از اراضی استان پاکسازی و حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی مسیر سبز - ایران پاک  را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، بویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، مناطق روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی اظهار کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

به گفته وی، طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها ‌مصوب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک