Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل الله کاظمی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از نخستین اتوبوس برقی ساخت داخل کشور ویژه حمل و نقل درون شهری مشهد افزود:مصوبه شورای شهر مشهد مبنی بر مطالعات برقی سازی اتوبوسهای درون شهری مشهد ظرف ۱۰ روز آینده به جمع بندی رسیده و قرارداد آن منعقد می شود که امید است این موضوع به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: پارسال ایستگاه شارژ اتوبوس های برقی در مشهد افتتاح شد و در آن زمان قول بهره برداری از نخستین اتوبوس برقی ناوگان حمل و نقل درون شهری این کلانشهر داده شد و  بهمن ماه سال ۱۳۹۸ تفاهم نامه با گروه مپنا برای بهره برداری ۱۰ ماهه از نخستین اتوبوس برقی ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور منقعد شد اما به دلایلی پنج ماه نیز به مدت اجرای این تعهد اضافه و در مجموع پس از ۱۵ ماه این اتوبوس در اردیبهشت ماه امسال رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان این که شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان (شتاب) سازنده این اتوبوس است گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت این اتوبوس ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

کاظمی افزود: اولویت شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی، حفظ محیط زیست است  چرا که ۶۴ درصد از آلودگیهای شهر مشهد ناشی از آلاینده های سیار و ۳۶ درصد ناشی از آلاینده های ثابت است هر چند سهم اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل درون شهری از این آلودگیهای سیار ۲ درصد است.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه دیگری با مپنا که امروز به امضا می رسد ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی دیگر تا پایان امسال به ناوگان حمل و نقل درون شهری مشهد افزوده می شود و همچنین در این تفاهم نامه قرارداد ساخت ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی دیگر نیز گنجانده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: اتوبوس برقی در ایستگاه شارژ خودروی برقی پایانه مشهد به مدت ۲ تا سه ساعت قابلیت شارژ دارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: شاید درصد آلودگی ایجاد شده توسط اتوبوسهای حمل و نقل درون شهری ناچیز باشد اما این قطعه ای از پازل آلودگی شهرهاست که باید اصلاح شود.

سید مسعود ریاضی افزود: پارسال طرح جامع برقی سازی ناوگان اتوبوس رانی درون شهری در شورای شهر مشهد به تصویب رسید که در این راستا ابتدا مرکز شارژ خودروی برقی در پایانه انقلاب اسلامی افتتاح شد و به زودی از موتورهای برقی نیز رونمایی می شود چون موتور سیکلتها نقش زیادی در آلودگی هوای مشهد دارند.

وی اضافه کرد: شهر مشهد باید در زمینه کاهش آلایندگی شهر و برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی  مشهد پیشرو باشد و امید است که در مرحله بعد سراغ تاکسی ها برویم و  این شروع یک نهضت است.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد انقلاب اسلامی ایران انرژی برق اتوبوس سید مسعود ریاضی شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد انقلاب اسلامی ایران شهرداری مشهد مشهد انقلاب اسلامی ایران انرژی برق اتوبوس شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد اخبار کنکور ناوگان حمل و نقل درون شهری اتوبوس برقی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نَشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های آب و برق، سدها، انرژی، پسماند و حمل و نقل درون‌شهری استان ایلام که با حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: سد چناره در چرداول تأمین کننده آب شرب سه شهرستان سیروان، چرداول و ایلام است، اما با توجه به مطالعات انجام شده توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از لیست اعتبارات ملی خارج شده است و درخواست رفع موانع آن را داریم.

وی افزود: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان بسیار فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه شبکه انتقال ۲۳ کیلومتری آب از سد ایلام به مرکز استان و شبکه انتقال آب چشمه‌های «گل‌گل» فرسوده است، ادامه داد: بعضی شهرستان‌های استان شبکه تصفیه‌خانه و دفع فاضلاب ندارند و ارتقای تصفیه‌خانه شهر مهران که گرانیگاه اربعین است به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هژبری با اشاره به حوزه حمل‌ونقل درون شهری گفت: اتوبوس‌های درون‌شهری در ایلام بسیار فرسوده است که در راستای نوسازی، تقاضای اختصاص حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس را داریم.

کد خبر 747818

دیگر خبرها

  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین