Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:18:07 GMT

امسال 7 هزار نوآموز یزدی در طرح سنجش سلامت پایش شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۸۵۲۵

امسال 7 هزار نوآموز یزدی در طرح سنجش سلامت پایش شدند

محسن موحدی فرد درگفت‌وگوبا خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که ثبت نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه به صورت حضوری و با نوبت دهی قبلی آغاز شده است اظهار کرد: زمانی ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه اول ابتدایی قطعی خواهد شد که دانش آموز به پایگاه های سنجش بدو ورود مراجعه کرده باشد.

وی با اشاره به این‌که طبق دستورالعمل ثبت نام ارسالی از وزارت متبوع، تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می باشند، افزود: طبق برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش،علاوه بر دانش آموزان بدو ورود پایه اول، امسال هفت هزار نفر از نوآموزان پیش دبستانی نیز در نواحی ۱و۲ شهرستان یزد و شهرستان های اردکان و میبد مشمول برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، با اشاره به این‌که تعدادی از نوآموزان پیش دبستانی در ارزیابی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، دیر آموز شناسایی خواهند شد، تصریح کرد: ضرورت دارد ضمن تسریع در فرآیند انجام سنجش، از طرف کارشناسی آموزش پیش دبستانی مناطق و نواحی، تدابیر لازم در قالب کلاس های پیش دبستانی  آموزش و مداخله به هنگام در زمان باقی مانده قبل از ورود به دبستان، برنامه ریزی و اجرا  گردد و خانواده ها نیز همراهی لازم رادراین آموزش ها داشته باشند. 

موحدی فرد گفت: به استناد ماده ۳۶ آیین نامه اجرایی مدارس، حداقل سن ثبت نام در پایه اول ابتدایی تا متولدین ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین خاطرنشان‌کرد: به استناد ماده ۷ اساسنامه مدارس عشایری، سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان است و با توجه به کوچ‌رو بودن عشایر، بازه زمانی سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: قابل ذکر است سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به پایه اول از اول تیرماه ۱۴۰۰آغاز می شود و دانش آموزان و نوآموزان طبق نوبت و برنامه زمان بندی شده و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در پایگاههای سنجش سلامت حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت آموزش استان یزد یزد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی دانش آموزان پایه اول بدو ورود ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت

معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

ستادهای ثبت‌نام برای محدوده‌بندی مدارس باید همراهی کنند

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناظق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دستورالعمل ثبت‌نام که به استان‌ها ابلاغ شده است، تسهیلگری درباره محدوده جغرافیایی به صورت شعاعی از مدرسه تأکید شده است.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل