Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مرکز مشاوره و توانمند سازی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد می‌تواند بدون درنظر گرفتن مکان و زمان به دانشجویان خدمات مشاوره و روانشناختی ارائه دهد

دکتر راضیه ادبی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت‌های مرکز مشاوره در زمان برگزاری امتحانات دانشجویی اظهار کرد: تحصیلات دانشگاهی یک مولفه مهم سرمایه انسانی است و با درآمد بالاتر و سلامت عمومی بیشتر مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه به عنوان محیطی برای یادگیری و اجتماع در این دوره سنی مهم است و نه تنها بر شغل و حرفه تاثیر می‌گذارد، بلکه بر سلامت و بهزیستی روانشناختی تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: در بررسی‌هایی که انجام شده است مشاهده می‌شود، دانشجویان با اضطراب و افسردگی بیشتری در دوران کرونا روبرو هستند و این مسئله ممکن است باعث کاهش موفقیت تحصیلی آنان شود و کاهش عملکرد تحصیلی باعث کاهش عزت نفس و احساس کفایت در دانشجویان می‌شود. مرکز مشاوره و توانمند سازی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد می‌تواند بدون درنظر گرفتن مکان و زمان به دانشجویان خدمات مشاوره و روانشناختی ارائه دهد و در دوران امتحانات نیز که  افت انگیزه به خاطر دور بودن از محیط تحصیل و عدم ارتباط با همسالان افت کرده است و استرس و اضطراب  ناشی از امتحان نیز مزید بر علت شده و گاهی باعث اجتناب  دانشجو و کاهش فعالیت‌های تحصیلی می‌شود مشاوره‌های تلفنی در زمینه برنامه‌ریزی، روش‌های مطالعه، روش‌های کاهش استرس و اضطراب توسط مشاوران  و متخصصان مرکز مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد  همه روزه فعال است و دانشجویان می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۰۵۱۳۸۸۰۷۴۰۰  یا شماره تلفن ۰۹۳۸۶۱۲۳۰۸۶ پذیرش مرکز مشاوره تماس گرفته و وقت مشاوره تلفنی دریافت کنند.

معاون مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط دانشجویان از طریق مشاوره تلفنی و مشاوره‌های آنلاین و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این امکان فراهم شده است که بتوانیم مشاوره فردی و گروهی یا خانوادگی را انجام بدهیم و در صورت نیاز دوره‌های آموزشی را نیز برگزار کنیم، همچنین کارگاه‌هایی در زمینه تحصیلی برگزار می‌شود که افراد بیشتری بتوانند از خدمات مشاوره تحصیلی استفاده کنند، البته برای دانشجویان مشهدی نیز مشاوره حضوری در زمینه تحصیلی و امتحانات در محل مرکز مشاوره دانشجویی فعال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد مرکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد