Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عظیمی معاون توسعه طرح‌های نیروگاهی شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور به همراه کریمی مدیرعامل تولید نیروی برق کرمان، بحرالعلوم مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمانی کرمان و دیگر همراهان از نیروگاه جدید و قدیم زرند بازدید کرد. 

حمیدرضا عظیمی، معاون توسعه طرح‌های نیروگاهی شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور در جلسه‌ای که در سالن جلسات نیروگاه قدیم زرند برگزار شد، گفت: امسال به دلیل افزایش دما و کاهش بارندگی با نیاز مصرف بالای ۲۲ درصد مواجه بوده ایم که این امر همت مضاعف همکاران نیروگاهی برای پاسخگویی به نیاز‌ها را می‌طلبد و قدردان تلاش این عزیزان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او  با بیان این مطلب که نیروگاه زرند و مجموعه استان کرمان به دلیل راهبری و مدیریت مناسب توانسته اند، طی سالیان با کم ترین مشکل به تولید بپردازند، افزود: با توجه به نیاز مصرف مناطق همجوار، پایداری شبکه و اهمیت تولید به ویژه در زمان پیک تابستان، نیازمند تلاش مضاعف همکاران نیروگاهی در تمام نقاط مختلف کشور هستیم. 

عظیمی با اشاره به راه اندازی واحد اول نیروگاه سیکل ترکیبی جدید زرند تا پایان مرداد ماه امسال بیان کرد: در تلاشیم واحد دوم این نیروگاه با فاصله حدود یک ماه  به همت نیرو‌های نیروگاه قدیم زرند راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد. 

او با توجه به اهمیت مسئله آب به پیگیری آب نیروگاه جدید از منابع آب نیروگاه قدیم زرند اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز و اهمیت آب و با توجه به کم آبی منطقه، این امر در دستور کار قرار دارد. 

 ایرج امیری، مدیرعامل نیروگاه زرند نیز در این جلسه ضمن خوشامد گویی از راه اندازی واحد دوم نیروگاه برق زرند و پارالل شدن به شبکه سراسری خبر داد و گفت: خوشبختانه با تامین سوخت در حال حاضر، هر ۲ واحد نیروگاه برق زرند وارد مدار تولید شدند و در مجموع ۵۲ مگاوات ساعت انرژی برق تولیدی به شبکه سراسری انتقال می‌دهند. 

او در ادامه به ارائه گزارش از عملکرد نیروگاه طی یک سال اخیر پرداخت و بر رفع مشکلات سوخت این نیروگاه تاکید کرد.

نیروگاه حرارتی زرند در شمال غربی استان کرمان و در مجاورت شهرستان زرند واقع شده است. طرح احداث این نیروگاه در اوایل سال ۱۳۴۷ آغاز شدو در نهایت واحد اول آن در اوایل سال ۱۳۵۲ و واحد دوم در اواخر همان سال به بهره برداری رسید. هدف از ایجاد این نیروگاه تامین برق جنوب شرق ایران در آن زمان بوده است. ظرفیت اسمی آن ۶۰ مگاوات (۳۰*۲)  است و در سال ۱۳۸۱ به منظور رسیدن به اهداف و ماموریت ها و سیاست‌های عالی وزارت نیرو به شرکت مدیریت تولید برق تغییر نام یافت و هم اکنون مجموعه نیروگاه با توجه به نیاز شبکه برق کشور و همچنین اهمیت نیروگاه در پایداری و امنیت شبکه، همچون گذشته با تولید حداکثری ارائه خدمت می کند.

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه برق تولیدبرق سیکل ترکیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران