Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:31:53 GMT

بازگشت سپاهان به لیگ برتر پس از ۲۵ سال

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۸۹۷۰

بازگشت سپاهان به لیگ برتر پس از ۲۵ سال

ایسنا/اصفهان سرپرست تیم بسکتبال فولادمبارکه سپاهان با اشاره به انتخاب تنها یک بازیکن از این تیم به اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان، گفت: متاسفانه بازیکنان خوب و باکیفیتی در لیگ دسته یک و یا دو حضور دارند که از دید استعدادیابان و کادر فنی تیم‌های ملی دور می‌مانند چرا که آنها فقط لیگ برتر را رصد می‌کنند.

جلال زهرایی در گفت وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های تیم بسکتبال سپاهان برای حضور در فصل آینده لیگ برتر، اظهارکرد: تفکر و برنامه‌ریزی هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه حضور پرقدرت و یک تیم باکیفیت در لیگ برتر است، بر همین اساس تعدادی از بازیکنان تیم در کنار برخی نفراتی که برای تقویت تیم در نظر داریم با توجه به سیاست‌گذاری باشگاه ترکیب سپاهان را در فصل آینده لیگ برتربسکتبال تشکیل خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف ما این است که همانند فصل گذشته در لیگ‌برتر نیز تیمی بومی داشته‌ باشیم، فصل گذشته در لیگ دسته یک، سپاهان تنها تیمی بود که بازیکنان آن همگی بومی شهر اصفهان بودند، بازیکنان جوان و با استعدادی که می‌توان در آینده از آنها بیشتر استفاده کرد.

وی در خصوص استفاده از بازیکنان اصفهانی حاضر در تیم‌های دیگر لیگ‌برتر همانند، آرن داوودی، ارسلان کاظمی، عماد سلمانی و... برای تقویت تیم سپاهان، گفت: این افراد بازیکنان بسیار شاخص اصفهان و ایران هستند و افتخار هر باشگاهی است که از بازیکنان باکیفیت و سطح ملی بالای شهر خود در ترکیب تیمش استفاده کند، اما این مسائل به کادر فنی و  سیاست‌گذاری باشگاه بر اساس بودجه بر می‌گردد.

سرپرست تیم بسکتبال سپاهان، تصریح کرد: باتوجه به اینکه سیاست‌ها و مصوبات هیئت مدیره در خصوص تیم بسکتبال به ما ابلاغ نشده، با هیچ بازیکنی وارد مذاکره نشده‌ایم، اما همان‌گونه که گفتم به دلیل اینکه سال اول حضورمان در لیگ‌برتر است بازیکنان جوان تیم را سعی می‌کنیم بر اساس نیاز و کیفیتی که دارند حفظ کنیم و در کنار آنها از بازیکنان باتجربه استفاده خواهیم کرد تا جوانان تیم کسب تجربه کرده و به نوعی آینده سازی می‌کنیم، هدف حضور  تیمی در خور و شأن نام اصفهان و سپاهان در لیگ برتر است.

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری دربی بسکتبال اصفهان خاطرنشان کرد: رقابت سالم بسیار خوب و شیرین است و قطعا انگیزه‌ای می‌شود برای بازیکنان دو تیم، جذابیتی که چندین سال از بسکتبال اصفهان رفته بود دوباره به این رشته در اصفهان باز می‌گردد. باید به جامعه بسکتبال اصفهان و به خصوص باشگاه سپاهان تبریک گفت که توانست در یک سال در دو بخش بانوان و آقایان با کسب دو کاپ قهرمانی راهی لیگ‌برتر شوند.

زهرایی تاکیدکرد: دربی بسکتبال قطعا جذابیت خاص خود را خواهد داشت، جذابیتی که در دربی فوتبال است به بسکتبال هم خواهد آمد. آخرین حضور سپاهان در لیگ برتر بسکتبال به سال ۸۵ برمی‌گردد و بازگشت دوباره سپاهان به لیگ برتر در دورانی که سپاهان در اوج گیری خود قرار گرفته می‌تواند اتفاقات خوبی را برای جوانان ورزشکار اصفهان در رشته های مختلف رقم بزند. ذوب‌آهن از تیم‌های ریشه‌دار و خوب بسکتبال کشور است که همواره بازیکنان بسیار خوب و با کیفیتی را به تیم‌های ملی معرفی کرده است، در هندبال و فوتبال همیشه با این باشگاه رقابت سالم و دیدنی داشته‌ایم و در بسکتبال هم قطعا همین‌گونه خواهد بود.

وی با سنگین و فشرده خواندن رقابت‌های لیگ دسته یک، اضافه کرد: در مسابقات دسته یک ۳۶ تیم حضور داشتند که در گروه‌ها و مناطق مختلف به رقابت پرداختند، فدراسیون نیز با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا از نظر زمانی و شرایط برگزاری نیز تحت فشار بود، اما مصمم بودند که مسابقات دسته یک برگزار شود.

زهرایی ادامه داد: تیم ما ۲۱ بازی انجام داد و فشار زیادی متحمل شد، در طول این مسابقات که از آغاز تا آخرین مسابقه ۹ ماه طول کشید تنها دو باخت در نیمه نهایی و فینال داشتیم و این یک رکورد بود.

سرپرست تیم بسکتبال سپاهان با انتقاد از کادر فنی تیم‌های ملی و نظارت فدراسیون در انتخاب بازیکنان برای تیم‌های ملی، گفت: بازیکنان سپاهان میانگین سنی بین ۱۸ تا ۲۱ سال دارند و تنها شادفر کرمی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شده است، قطعا این سهمیه برای تیمی که با چنین آماری به لیگ‌برتر راه پیدا کرده کم است، موضوع این است که در دسته یک و یا حتی پایین‌تر بازیکنان خوب و با استعدادی وجود دارند که می‌توانند به تیم‌های ملی کمک کنند، اما مربیان ارزیاب و استعدادیابی که با تیم‌های ملی هستند و همچنین کادر فنی تیم‌های ملی بازی‌های دستجات را کمتر نظارت و رصد می‌کنند و این خوب نیست. در تیم سیرجان، اراک و آتشی تهران بازیکنان بسیار خوبی بازی می‌کردند، اگر این مسابقات بهتر نظارت شود انگیزه بیشتری در بازیکنان ایجاد می‌شود.

وی افزود: آمدن به لیگ برتر شرایط دیده شدن آنها برای تیم‌های ملی و همچنین تیم‌های دیگر را فراهم می‌کند، هرچند تیم ما سهمیه لیگ برتر را با رسیدن به فینال گرفت، اما بازیکنان تیم تا رسیدن به سکوی قهرمانی تلاش کردند تا توانایی‌های خود را بیشتر به نمایش بگذارند، اما شیرینی این سهمیه به گرفتن کاپ قهرمانی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی لیگ برتر بسکتبال سپاهان ارسلان كاظمي آرن داوودي سیرجان تیم بسکتبال لیگ برتر تیم های ملی لیگ برتر کادر فنی دسته یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال شد

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار سوم تیم های بسکتبال شهرداری گرگان و مهرام‌ در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر باشگاه های کشور شامگاهشنبه برگزار شد.

در این دیدار شاگردان مصطفی هاشمی در تیم شهرداری گرگان‌ با نتیجه ۸۹ بر ۸۴ حریف خود را شکست دادند.

مرحله نیمه نهایی لیگ بسکتبال به صورت ۳ از ۵ برگزار می شود، بدین ترتیب شهرداری گرگان که در دیدارهای اول و دوم این مرحله همموفق به شکست حریف خود شده بود با کسب سومین برد به عنوان نخستین تیم راهی فینال شد.

طبیعت و ذوب آهن دو تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر باشگاه های کشور هستند، رقابت این دو تبم‌با تساوی یک بر یکادامه دارد.

کد خبر 6096641 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • حاتمی: آخر بازی تمرکز نداشتیم/ به خطاهای آسیب زننده اعتراض کردیم
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • لیگ برتر بسکتبال| دومین برد طبیعت مقابل ذوب‌آهن
  • لیگ برتر بسکتبال| دومین پیروزی طبیعت بر ذوب‌آهن
  • طبیعت یک گام به فینال نزدیک تر شد
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • ارزیابی سرمربی شهرداری گرگان از دو برد اخیر در ایران و غرب آسیا
  • شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال
  • شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال شد