Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولین ورزش کشور افغانستان صبح امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه، ضمن حضور در فدراسیون بسکتبال با طباطبایی رئیس فدراسیون دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، محمد یونس و محمد هاشم کریمی دبیر کل و نایب رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان، رئیس کمیته فرهنگی سفارت افغانستان، عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون، فریده شجاعی نایب رئیس بانوان، محمدرضا صالحیان سرپرست دبیری، مسعود قاسمی مدیر تیم‌های ملی و جمعی از مسئولین فدراسیون بسکتبال در این دیدار حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل کمیته ملی المپیک افغاستان پس از بازدید از محل فدراسیون بسکتبال و کمپ تیم‌های ملی، با مسئولین بسکتبال ایران به گفتگو نشست.

رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال در آغاز این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه استراتژی فدراسیون بسکتبال ایران لیگ محور و مسابقه محور بوده است و تمام دنیا نیز چنین رویکردی دارند، چون مسابقات بین ورزشکاران ایجاد انگیزه می‌کند. به همین خاطر ما شرایط را به شکلی برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم تعداد مسابقات را در سراسر کشور افزایش دهیم و همه استان‌ها را درگیر کنیم. زمانی که من مسئولیت فدراسیون بسکتبال را بر عهده گرفتم، فقط 7 تیم در لیگ برتر حضور داشتند، اما سال گذشته تعداد تیم‌های شرکت‌کننده به عدد ۱۶ تیم رسید. اکثر این تیم‌ها مستقل هستند و ما سعی کردیم باشگاه‌های مستقل را حمایت کنیم تا بتوانند ورزش بسکتبال را توسعه دهند.

وی افزود: ما می‌توانیم براساس نیازهای فدراسیون بسکتبال افغانستان کلینیک‌های داوری و مربیگری که نیازی به مجوز رسمی از فیبا ندارند را برگزار کنیم. ما آمادگی داریم تا برای برگزاری دوره‌های مربیگری از مدرسین ایرانی مورد تایید فیبا استفاده کنیم، چون ما هم زبان هستیم و راحت‌تر می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم. در بخش داوری هم به همین شکل، می‌توانیم از مدرسین ایرانی استفاده کنیم. بازخورد من از فعالیت‌های فدراسیون بسکتبال افغانستان این بود که بیشتر علاقمند به فعالیت در بخش نوجوانان و جوانان هستند، در بخش کمپ تیم‌های ملی هم می‌توانیم در برگزاری اردوهای مشترک باتوجه به زمانبندی‌ها فعالیت‌های مشترکی داشته باشیم. همچنین می‌توانیم دیدارهای مشترکی بین تیم‌های پایه بسکتبال ایران و افغانستان برگزار کنیم.

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: پس از این که مدتی با نماینده بسکتبال افغانستان مذاکراتی داشتیم، قرار شد تا ما بسکتبالیست‌های افغان مقیم ایران را شناسایی کنیم. براساس نامه‌ای که فدراسیون به هیات‌های استانی سراسر کشور ارسال کرد، این کار در حال انجام است، به زودی تیم خوبی را در این بخش معرفی خواهیم کرد. امیدوارم بتوانیم تعاملات خوبی داشته باشیم. بسکتبال دختران ایران در منطقه رشد بسیار خوبی داشته و می‌توانیم از نظر فنی به بازیکنان افغانستان کمک کنیم. بانوان ما در بخش‌های داوری، مربیگری و بازی سطح بالایی دارند و علاقمندیم تا این تعاملات انجام شود. پیشنهاد می‌کنم یک تیم از افغان‌های مقیم ایران در لیگ ما حضور داشته باشد، چون ما مسابقات پرباری داریم و این موضوع می‌تواند به بسکتبال هر دو کشور کمک کند.

عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک عنوان کرد: جناب آقای دکتر طباطبایی که سالیان سال در دو بخش طب و ورزش دارای سابقه بالایی است و دوران ورزشی او در بسکتبال دوران بسیار روشنیست و پس از آن همیشه فعالیت‌های ارزنده‌ای در کنار فدارسیون داشته است. از زمانی که طباطبایی کار در فدراسیون بسکتبال آغاز کرده، الحمدالله نگرش‌های تازه‌ای همراه با دلسوزی، تلاش و جدیت به وجود آمده و همچنین باوجود تیم خوب کاری که انتخاب کرده، بسکتبال کشور ما روند قابل توجه‌ای پیدا کرده است. قطعا تجاربی که طباطبایی و همکارانش در اداره بسکتبال کشور دارند، می‌تواند به بسکتبال افغانستان کمک کند، با ارتباط تنگاتنگ و برنامه‌های راهبردی که در ایران استفاده شده، قطعا در افغانستان نیز راهگشا خواهد بود.

محمد یونس دبیرکل کمیته ملی المپیک افغانستان اذعان داشت: به همان اندازه که بسکتبال جمهوری اسلامی ایران برای شما افتخار است، برای ما نیز به همین شکل باعث افتخار است. حضور تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک باعث می‌شود که ما به عنوان یک کشور همسایه به شما افتخار کنیم، زیرا رقابت‌ها بیشتر خواهد شد. ورزش یک بعد رقابت دارد و یک بعد مهم آن تفریح است که میلیون‌ها انسان را در برمی‌گیرد. فعالیت‌ها و تی‌مداری شما قابل تقدیر است، از شما بابت ایجاد این رقابت‌ها تشکر می‌کنم.

یونس ادامه داد: بانوان در افغانستان بیشترین ضربه را از جنگ خوردند، چون جنگ توسط مردها انجام می‌شود. اگر یک خانم مربیگری تیم بانوان را در دست داشته باشد، می‌تواند باعث پیشرفت شود. فدراسیون ایران در این بخش موفق عمل کرده و من از دستاوردهای ایران تقدیر می‌کنم. قرار است یک دوره آموزشی مربیگری داشته باشیم که اگر مدرسین ایرانی رسمی فیبا علاقه داشته باشند، خوشحال به همکاری می‌شویم. حتی اگر مدرسین احساس می‌کنند افغانستان امن نیست، ما می‌توانیم مربیان خود را به ایران اعزام کنیم تا در این فضا کلا‌س‌های مربیگری را پشت سر بگذارند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک افغانستان بیان کرد: مسئولین ورزش افغانستان می‌خواهند با همسایگان خود به خصوص ایران، روابط نزدیکی داشته باشند، دلیل عمده آن این است که مشترکاتی که ایران و افغانستان با یکدیگر دارند، با کشورهای دیگر وجود ندارد. از رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران صالحی امیری و دبیرکل کمیته تشکر می‌کنم که زمینه را فراهم ساختند تا ما به ایران بیاییم و یک سفر بسیار آموزشی همراه با استحکام برادری داشته باشیم. بار اولیست که من به ایران می‌آیم و این سفر در طول بیش از ۱۵ سال فعالیت‌های ورزشی من، بهترین سفر محسوب می‌شود. از مهمان‌نوازی شما بسیار تشکر می‌کنم، شما کشور بسیار زیبایی دارید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسکتبال افغانستان فدراسیون بسکتبال کمیته ملی المپیک بسکتبال ایران داشته باشیم فعالیت ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند

یکی از حساس ترین مسابقات حال حاضر ورزش ایران، بازی های کشتی تختی اهواز است.

طرفداری | مسابقات پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی امروز (پنج شنبه) در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی،‌ اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- محمد حسینوند پناهی 2- حسین بیژنی 3- رامین احمدی و کیانوش شمشیری 5- مهدی احدی زناب و پیام احمدی 7- سعید اسماعیلی 8- نورایر هاخویان (ارمنستان) 9- محمدپویا اسدی (کرمان) 10- مهدی کمالی

63 کیلوگرم: 1- محمدمهدی کشتکار 2- کاران اصلانیان (ارمنستان) 3- داویت جوتیان (ارمنستان) و عارف محمدی  5- رضا بهمنی و علیرضا اسفندیاری 7- علیرضا اسدی 8- محمد کمالی 9- احمدرضا ناصرپور 10- علی حاجیوند

72 کیلوگرم: 1- دانیال سهرابی 2- علی دارابی 3- شانت خاچاطریان (ارمنستان) و رضا ساکی 5- علی اصغر سام دلیری و امیررضا عیسوند 7- محمدامیر شوکتی 8- مرتضی پورعیسی 9- سعید ارجمند 10- محمدرضا رضاپور

82 کیلوگرم: 1- اشکان سعادتی فر 2- شاهین بداغی 3- ساموئل گریگوریان (ارمنستان) و عباس مهدی زاده 5- جمال اسماعیلی و علی محمودآبادی 7- محمدحسین آزرم دخت 8- احمد صلح دوست 9- شکور فاتحی 10- محمدامین حسینی

97 کیلوگرم: 1- شایان حبیب زارع 2- هایک خلویان (ارمنستان) 3- حسین بالی و امیررضا اکبری 5- علی عابدی درزی و محمدصادق عبدالهی 7- محمد نصرتی 8- ابوالفضل حاجی وندی 9- امیرمحمد نجفی 10- حمیدرضا کشتکار

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند
  • جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • تصاویر هوایی ویرانی عظیم در خان‌یونس را نشان می‌دهد
  • احضار ستاره های سه تیم به کمیته انضباطی بسکتبال