Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: یکی از منابع اصلی آلودگی رودخانه حفاظت شده کرج، ساخت و سازهای غیرمجاز و واحدهای خدماتی واقع در حریم و بستر این رودخانه است.

به گزارش قدس آنلاین؛ فردین حکیمی افزود: رودخانه حفاظت شده کرج به دلیل عبور از صخره ها و شیب بالا همراه با تلاطم و جوش و خروش بوده و به همین دلیل از ظرفیت خوپالایی بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حکیمی گفت: عامل اساسی نگران کننده در رودخانه کرج، ورود  فاضلاب های بهداشتی بوده و تقریبا وجود  فاضلاب های شیمیایی که ناشی از فعالیت صنعت می باشد در این حوزه نداریم.
وی اصلی ترین منابع آلاینده این رودخانه را ناشی از فعالیت های  مسکونی و روستاها دانست و گفت: آلایندگی این منابع عمدتا در ۲ بخش فاضلاب های بهداشتی و آلودگی های ناشی از نشت مواد  نفتی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در خصوص آلودگی های نفتی این رودخانه بیان داشت: عمده اتفاقاتی که منجر به نشت مواد نفتی به رودخانه می شود سهل انگاری سرایداران ویلاهای مسکونی در زمان سوخت گیری مخازن ذخیره سوخت و یا به دلیل پوسیدگی لوله ها و یا مخازن ذخیره سوخت ویلاها و مراکز خدماتی مستقر در حاشیه رودخانه می باشد.
حکیمی گفت: ایجاد سیستم تصفیه خانه یکی از تکالیف مهم وزارت نیرو در اجرای مصوبات شورایعالی امنیت ملی بوده که به آن تاکید شده  اما این مهم در حال حاضر فقط در تعداد محدودی از روستاها مثل روستای سرودار و پورکان انجام شده است.
وی افزود: هر چند وضعیت عملکردی این تصفیه خانه ها عمدتا منطبق با استانداردهای محیط زیست نبوده ولی ضمن کاهش میزان بار آلودگی فاضلاب های خانگی از ورود مستقیم فاضلاب به رودخانه و منابع آب های زیرزمینی جلوگیری خواهد کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آلودگی آب رودخانه محیط زیست البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی

امیدرضا تونی افزود: این افراد که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی بودند طی فوردین ماه گذشته با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رای محکومیت در این زمینه صادر شد.

وی بیان کرد: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماند‌های بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام به محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتایج پرونده‌های مذکور توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

تونی در ادامه افزود: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، استفاده‌ی غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ی خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

وی اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز در حال تحدید است و هم در حال تهدیدشدن؛ رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده است و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر