Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:06:44 GMT

دیدار معاونان وزرای دفاع ایران و روسیه در مسکو

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۹۳۹۸

دیدار معاونان وزرای دفاع ایران و روسیه در مسکو

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، یک مقام وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه و حجت الله قریشی همتای ایرانی وی در مسکو دیدار کرده و دو طرف درخصوص موضوعات مهم همکاری های روسیه و ایران در عرصه فنی-نظامی گفت و گو کردند. رایزنی و تبادل نظر در خصوص مسائل امنیت منطقه ای از دیگر محورهای این دیدار گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته مقام وزارت دفاع روسیه، قریشی و فومین بر عزم ایران و روسیه برای تعمیق روابط و تماس ها در عرصه دفاعی تاکید کردند. 

 ایران و روسیه روابط و همکاریهای خوبی در عرصه های مختلف دارند و حوزه نظامی بویژه امنیت منطقه ای باتوجه به  موقعیت ژئوپلیتیک  مهم دو کشور نیز از عرصه های همکاریهای دو کشور در سالهای اخیر بوده است. 

 دیمیتری شوگایف رئیس سازمان فدرال همکاریهای نظامی روسیه روز گذشته در این رابطه اعلام کرد که مسکو به همکاریهای نظامی با تهران علاقه مند است و به چشم انداز توسعه همکاریها در این عرصه توجه می کند.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان فدرال همکاری های فنی- نظامی روسیه روز سه شنبه در حاشیه کنگره اتحادیه سازندگان تجهیزات با بیان اینکه روسیه به چشم انداز همکاری نظامی-فنی با ایران توجه دارد اعلام کرد: ایران به انواع سلاح های روسی علاقه مند است.

رئیس سازمان فدرال همکاریهای فنی-نظامی روسیه با اشاره به روابط خوب ایران و روسیه بدون اشاره به جزییات بیشتر اظهار داشت:ما در حال انجام تعهدات قراردادی با ایران هستیم که برای تحویل کالا داشتیم.

در اکتبر سال ۲۰۲۰،  کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی "زوزدا"  گفت که ایران و روسیه با پایان تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل متحد، چشم انداز خوبی برای توسعه همکاری های فنی و نظامی دارند.

برچسب‌ها روسیه ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روسیه ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اخبار کنکور ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات نظامی مغرب و ناتو

وزیر دفاع مغرب با رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» درباره تقویت روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف لودبی» وزیر دفاع مغرب در محل کار خود با دریادار «راب پاور» رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی «نانو» درباره تقویت همکاری دوجانبه در منطقه مدیترانه گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع مغرب، این دیدار در چارچوب تلاش ناتو برای تقویت همکاری با کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در رباط صورت گرفت و طی آن وضعیت امنیت منطقه و فرصت‌های همکاری با ناتو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی مغرب، در این دیدار دو طرف درباره ابعاد مختلف همکاری ناتو و مغرب در خصوص آموزش و ارتقای توانمندی‌ها با هدف تامین امنیت در منطقه مدیترانه گفت وگو کردند.

تجهیز مغرب به جنگ افزارهای آمریکایی

در بیانیه وزارت دفاع مغرب آمده‌ است: رئیس کمیته نظامی ناتو، مغرب را یک بازیگر مهم در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مقابله با چالش‌های آن  دانست و ابراز امیدواری کرد که اجرای راهبردهای اصلاحی پادشاهی مغرب سبب استقرار صلح و ثبات میان کشورهای ساحلی دریای مدیترانه شود.

در پایان این دیدار دو طرف بر اراده مشترک مغرب و ناتو برای تقویت همکاری‌های دو جانبه در آینده  تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک