Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر چهارشنبه در سیصد و سی و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه نسبت به خطر اوج گیری دوباره کرونا ویروس و مواجهه با موج پنجم بیماری کووید ۱۹ در صورت بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، به ویژه در تعطیلات پیش رو هشدار داد.

وی تنها راه کنترل بیماری کووید ۱۹ را مشارکت عمومی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و از مردم خواست تا در تعطیلات پیش رو با پرهیز از دورهمی های خانوادگی و سفر، در حفظ سلامت خود و عزیزانشان سهیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، از مردم خواست تا در تعطیلات پیش رو، حامی سلامت سالمندان باشیم، چراکه این عزیزان در مواجهه با این بیماری، آسیب پذیرتر هستند.

دکتر لطفی تاکید کرد: آن دسته از سالمندانی که واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند، باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی باشند، چراکه انجام واکسیناسیون به معنای مصونیت قطعی از کرونا نیست و باید تا ایمن سازی عمومی و دریافت واکسن همه مردم، همچنان نسبت به رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری پایبند باشیم.

او ضمن آرزوی غفران و رحمت الهی برای جان باختگان ناشی از کرونا، ابراز امیدواری کرد تا با تلاش مجموعه سلامت و همدلی مردم در این ایام، آمار بستری و جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ به کمترین میزان ممکن برسد.

رئیس دانشگاه با اشاره به شروع موج چهارم بیماری کووید ۱۹ از ابتدای امسال، روزهای سخت پیش آمده را نتیجه بی توجهی و سهل انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به ویژه دید و بازدیدهای خانوادگی و سفرهای نوروزی دانست و از مردم خواست تا از مواجهه دوباره با چنین خطری پیشگیری کنند.

او ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به موج‌های پیشین کووید ۱۹ در استان، بررسی دستورالعمل‌های نمونه گیری و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا ویروس پرداخت.

این مقام مسؤول در دانشگاه با تقدیر از تیم واکسیناسیون کووید ۱۹ در دانشگاه برای پوشش خدمت رسانی و انجام به موقع واکسن در سطح استان، آخرین یافته‌های علمی پیرامون این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 5226449

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر چالش شایستگی کرمانشاه گرگان آمار کرونا اردبیل شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی خطبه های نماز جمعه اراک چالش شفافیت پروتکل های بهداشتی بیماری کووید ۱۹ کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان‌بندی پیش رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، اسماعیل قزل‌سفلی با حضور در فرمانداری شهرستان زرقان و ضمن بازدید از ستاد انتخابات شهرستان در جلسه مشترک هیئت اجرایی و نظارت انتخابات شرکت کرد.

وی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان زرقان در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: نهایت ظرفیت‌های شهرستان را برای برگزاری دور دوم انتخابات به کار بگیرید تا میزبان خوبی برای حضور باشکوه مردم فهیم زرقان در انتخابات باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات کار بزرگی انجام شد، تصریح کرد: در دور اول، انتخابات با کمترین تخلف و در امنیت کامل برگزار شد و مردم نیز با مشارکتی بالاتر از متوسط کشور، افتخاری دیگر برای استان رقم زدند و در این دور نیز با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کنند، یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات مؤثری انجام دهند.

قزل‌سفلی ادامه داد: انتخابات جلوه روشن مردم‌سالاری دینی است که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت و معتمدین خود را برای قانون‌گذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه اینکه انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تمام الکترونیکی است، اضافه کرد: ما باید با اجرای دقیق و صحیح الکترونیکی انتخابات زمینه را برای برگزاری انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به صورت تمام الکترونیکی در کل کشور فراهم کنیم که این امر مستلزم آموزش‌های لازم به تمام عوامل اجرایی و همچنین چگونگی رأی دادن با استفاده از صندوق‌های الکترونیک در روز انتخابات به مردم است و این مهم باید تا روز انتخابات ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس خاطر نشان کرد: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان‌بندی پیش رود و برگزار شود که لازم است عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان زرقان همه شعب اخذ رأی را در این حوزه رصد و مشکلات احتمالی فنی و کمبود تجهیزات را رفع کنند.

کد خبر 751088

دیگر خبرها

  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • بررسی یک اتفاق بزرگ؛ مصطفی آجورلو به مدیرعاملی استقلال نزدیک است؟
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب