Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:49:28 GMT

فساد اداری و اقتصادی مردم را آزار می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۹۹۹۲

فساد اداری و اقتصادی مردم را آزار می‌دهد

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ۱۶ روز تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصت باقی است و تعدادی از کاندیداها در استان‌ها ستادهای خود را راه اندازی و چراغ تبلیغات را روشن کرده اند.

در گلستان هم تعدادی از نامزدها فعالیت خود را آغاز کرده و دفاتر آنها بازگشایی شده است لذا به همین منظور برای اطلاع از برنامه‌های ستاد حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با علی طاهری، رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی وی در گلستان گفتگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی در گلستان در این خصوص گفت: شورای هماهنگی ستادهای مردمی، بنا ندارد که اولویت برنامه‌های خود را بر اساس فعالیت‌های میدانی قرار دهد بلکه اولویت این است که با دیگر ستادها تعامل، هماهنگی و هم افزایی داشته باشیم.

علی طاهری افزود: اگر مشاهده کنیم که کاری بر زمین باقی مانده که خود شورا باید وارد میدان شود در آن بخش ورود کرده تا بتوانیم نسبت به تبیین مواضع آیت الله رئیسی و بیان دیدگاه‌های ایشان برای دولت آینده اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: تولید محتوا، ساماندهی نیروها، نظارت و بازرسی بر ستادها، امور مالی و پشتیبانی (جمع آوری کمک‌های مردمی)، ستاد جوانان، ستاد بانوان، بخش اقشار و غیره، کارهای ستادی را تشکیل می‌دهد تا با نظم و سامان بیشتری در فعالیت‌های انتخابات وارد شویم.

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی در گلستان بیان کرد: جلسه‌ای برای هماهنگی با ستادها برگزار شده و اعلام کردیم که هدف شورا، هماهنگی بین ستادها است تا تجربیات موفق به یکدیگر منتقل شده و بتوانیم با تعامل و هم افزایی در جهت تبلیغ و ترویج دیدگاه آیت الله رئیسی وارد شویم.

استفاده از افراد سالم و کارآمد در دستور کار دولت رئیسی خواهد بود و وی فراجناحی عمل می‌کند طاهری گفت: به دلیل شرایط کرونا شکل و شیوه فعالیت‌های انتخاباتی تغییر کرده و از تجمعات مردمی محروم هستیم و جلسات این چنینی برگزار نمی‌شود لذا سعی شده فضای مجازی فعال‌تر شده و ارتباطات چهره به چهره، صله رحم و تبلیغات محله محور و مردمی با رعایت دستورالعمل‌ها جایگزین فعالیت‌های دوره‌های قبل شود تا در این زمینه خلأ نداشته باشیم.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۶ ستاد استانی مردمی احصا شده و در حال افزایش است و شورای هماهنگی با این ستادها فعالیت می‌کنند.

به گفته طاهری، شورای هماهنگی در حال حاضر در خیابان شالیکوبی (عدالت ۵۷) مستقر بوده و از ساعت هشت صبح الی ۱۲ شب فعال است که البته ممکن است برای استفاده از فضای بزرگ‌تر و مناسب‌تر با امکانات بیشتر، مکان ستاد تغییر کند.

پخش بروشور نداریم

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی در گلستان گفت: پخش بروشور به دلیل شیوع کرونا منتفی بوده و سعی می‌کنیم از اماکنی که برای نصب بنر و پوسترهای تبلیغاتی در اختیار ما قرار می‌دهند، استفاده کنیم ولی عمده فعالیت‌ها مجازی و دیدارهای چهره به چهره خواهد بود.

وی در خصوص دیدگاه دولت آینده از نظر آیت الله رئیسی بیان کرد: اولویت دولت رئیسی متناظر با اولویت‌های جامعه است؛ اگر به مردم مراجعه کنیم آنها از مسائلی از قبیل معیشت، تورم، بیکاری، مسکن، ازدواج و غیره سخن خواهند بنابراین به تناسب همین مسائل، آیت الله رئیسی دولت آینده را بنا خواهند کرد و رفع این مشکلات و رسیدگی به این نیازها در اولویت دولت ایشان خواهد بود.

طاهری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در بدنه دولت فعلی گسترده شدن فساد اقتصادی و اداری است؛ به نوعی که مردم هنگامی که به دستگاهی مراجعه می‌کنند عموماً با نارضایتی خارج می‌شوند.

فساد اقتصادی و اداری مردم را آزار می‌دهد

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی در گلستان گفت: آن چیزی که مردم را آزار می‌دهد این نیست که در کشور کمبود وجود دارد بلکه آن است که دستگاه‌های اداری به وظایفی که دارند، عمل نمی‌کنند.

طاهری اضافه کرد: با این تفاسیر قرار نیست در بودجه دولت افزایشی حاصل شود بلکه اصلاح در بدنه اجرایی کشور انجام شده و مدیرانی بر سر کار می‌آیند که جهادی بوده و رفع دغدغه‌های مردم برای آنها مهم باشد.

طاهری با بیان این که مردم دوست دارند ببینند مدیر آنها فعال بوده و از جنس خود آنها است، گفت: ولی امروزه ناکارآمدی مردم را آزار می‌دهد و عدم توجه به توان داخلی در بدنه اجرایی کشور دیده شده و قطعاً آقای رئیسی برنامه‌هایی را برای به کارگیری مدیران کارآمد، دلسوز، مردمی، توانمند و جهادی خواهد داشت تا مشکلات را حل کند.

وی گفت: استفاده از افراد سالم و توانمند از جناح‌های مختلف از دیگر برنامه‌های وی است.

طاهری گفت: ۷۰ درصد مشکلات کشور با این نگاه حل می‌شود و ۳۰ درصد دیگر آن این است که دشمن ما را در بیرون اذیت نکند لذا تمام راهکارها پیش‌بینی می‌شود تا کارشکنی‌های دشمنان به سرانجام نرسد و تعامل حداکثری با دنیا از ضرورت‌های مدیران اجرایی کشور خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی در گلستان همچنین در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری بیان کرد: اولین ضرورت انتخابات، حضور حداکثری است، مردم اگر از اوضاع فعلی ناراضی هستند تنها راه تغییر آن آمدن پای صندوق‌ها برای رأی دادن به کسی است که بتواند این شرایط را تغییر دهد.

وی بیان کرد: با انتخاب فردی که بتواند روال موجود را تغییر دهد، خون تازه ای در بدنه اجرایی کشور جاری خواهد شد.

کد خبر 5226313

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سیدابراهیم رئیسی انتخابات 1400 سید علی طاهری ریاست جمهوری انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر چالش شایستگی کرمانشاه گرگان آمار کرونا اردبیل شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی خطبه های نماز جمعه اراک چالش شفافیت مردم را آزار می دهد آیت الله رئیسی اجرایی کشور فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور

 محمدمهدی فداکار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در شورای اداری استان کرمان گفت: در بارندگی هفته گذشته، بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و راهداری، آماده شده بود و تمهیدات لازم دیده شد و خوشبختانه اجازه ندادند آب از سیلبند‌ها سرریز کند.  

وی با تاکید بر آمادگی کامل فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های زیرساختی با توجه به هشدار اخیر هواشناسی بیان داشت: سرعت، حجم بارندگی و تغییر الگوی بارشی اصلا قابل پیش‌بینی نیست و باید مراقبت‌های کامل صورت گیرد.   

استاندار کرمان، اطلاع‌رسانی و هشدار به عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر سیلاب را مورد تاکید قرار داد.  

وی با اشاره به برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ماه  بیان کرد: با توجه به بارندگی‌ها و احتمال آبگرفتگی، مراقبت‌ها و تدابیر در خصوص حوزه‌های آزمون صورت گیرد.  

فداکار تصریح کرد: مناطق آسیب‌پذیر و مسیر‌هایی که احتمال مسدود شدن آن ها وجود دارد، مدنظر باشد تا مشکلی برای حضور داوطلبان در حوزه‌های آزمون سراسری ایجاد نشود.  

وی  گفت: در راستای آماده‌باش کامل تمام مرخصی‌ها لغو است و دستگاه‌های زیرساختی آمادگی داشته باشند تا در صورت بروز حادثه، سریعا مشکل حل شود.  

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم با تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت و عملیات افتخارآمیز وعده صادق گفت: در قبال مسئولیت‌ها و ماموریت‌های محوله در پیشگاه خداوند پاسخگو هستیم و وظیفه داریم با دلسوزی، صبر و تحمل ماموریت خود را به اتمام برسانیم و از بازخواست الهی در روز قیامت سربلند بیرون آییم.  

وی تصریح کرد: با هدف اجرای بهتر مسئولیت‌ها، لازم است تدابیری اندیشه شود که ادارات و سازمان‌های خدمات‌رسان، صادقانه و برادرانه با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانم به بهترین وجه ممکن در دوران ماموریت و مسئولیت خود رضایت خدا و خلق خدا را جلب کنیم.  

قدرت مردم، فتنه‌ها و توطئه‌های علیه نظام را خنثی کرد 

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حضور مردم در صحنه‌های مختلف را رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم، امام راحل همین مسیر را ادامه دادند و به دستور ایشان نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت.  

وی بیان کرد: مسئولیت سیاست‌گذاری، ساماندهی، برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری مناسبت‌ها، فراخوان مراسم ملی، سیاسی، مذهبی و انقلابی به دوش شورای هماهنگی گذاشته شده و تاکنون به خوبی انجام شده است.  

حجت الاسلام موسی‌پور بیان کرد: امپراطوری دروغ رسانه‌ای با سیاه‌نمایی و کوچک کردن خدمات، افکار عمومی را هدف قرار داده و ما وظیفه سنگینی در تبیین خدمات و افزایش اعتماد عمومی و روشنگری به عهده داریم.  

وی با بیان اینکه مشکلات و معضلات اقتصادی همه حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: باید اقتصاد آفت‌زده، اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی را درمان کرد و درمان آن غیر از مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین رهبر معظم انقلاب  (مدظله العالی) عنوان سال را جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب کردند.  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: سرمایه‌های راکد در دست مردم زیاد است که ورود آن در چرخه تولید، تحول بزرگی را ایجاد می‌کند.  

موسی‌پور تصریح کرد: مسئولان نیز باید اعتمادسازی کنند و پروژه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم ایجاد و تعریف کنند.  

وی به چالش‌های حوزه تولید نیز اشاره داشت و گفت: یکی از این چالش‌ها، اتلاف انرژی و اسراف است و  بهره‌وری باید افزایش یابد.  

رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور

 

رضا رضایی در جلسه شورای اداری گفت: ۱۲۳ حوزه کنکور در استان کرمان دایر می‌شود و ۱۲ هزار و ۷۷۸ نفر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: امسال برای اولین بار آزمون درس‌های علوم و ریاضی پایه ششم ابتدایی به‌شکل هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و پایه نهم نیز سه درس هماهنگ کشوری دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه امتحانات دانش‌آموزان در مناطق گرمسیر از ۲۵ اردیبهت ماه شروع می‌شود، گفت: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به‌صورت هماهنگ و الکترونیکی برگزار می‌شود و نتیجه کنکور دانش‌آموز را رقم می‌زند.

رضایی با اشاره به اینکه ۲۵۴ حوزه اجرا و ۳۰ حوزه تصحیح برای امتحانات نهایی در استان کرمان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ۵ میلیارد تومان کاغذ برای امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان کرمان مورد نیاز است.

وی افزود: ۱۲ شهرستان تابعه استان کرمان مجری کنکور هستند و مرحله اول کنکور فردا و پس‌فردا برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد