Web Analytics Made Easy - Statcounter

این بازیگر سینما درباره نقطه قوت اصلی «میجر» هم گفت: به نظرم داستان و قصه درست و انتخاب‌های درست مهمترین نقطه قوت «میجر» بود. از بازیگران تا طراح، فیلمبردار و عوامل پشت صحنه و حتی لوکیشن همه به درست‌ترین شکل ممکن انتخاب شده بودند.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- رعنا مقیسه؛ سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر امروز درحالی در پردیس چارسو به کار خود پایان می‌دهد که یک هفته پر مخاطب را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط شیوع کرونا و تعطیلی طولانی مدت سینما و همینطور نزدیکی انتخابات باعث شده بودند که جشنواره آنطور که باید مورد توجه مردم قرارنگیرد اما با این وجود توانست با شرایط قابل قبولی به نقطه پایان برسد. مراسم اختتامیه جشنواره ساعتی پیش به صورت آنلاین برگزار شد و فیلم‌های منتخب از سوی هیات داوران معرفی شدند که در بین آن‌ها فیلم «میجر» به کارگردانی احسان عبدی‌پور توانست فیلم برگزیده هیات داوران در بخش  نتپک شود. جایزه بهترین بازیگر نقش مرد بخش سینمای سعادت جشنواره هم به حمید فرخ‌نژاد بازیگر و تهیه‌کننده «میجر» رسید. با فروغ قجابگلو بازیگر «میجر» در حاشیه جشنواره به گفتگو نشستیم:

فروغ قجابگلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: «میجر» تجربه اول من در کار با احسان عبدی‌پور بود. البته قبل از آن همراه هنرمندان سفری به مناطق سیل‌زده خوزستان داشتیم که آقای عبدی‌پور هم در آن سفر حضور داشتند. البته آن زمان من نمی‌دانستم قرار است برای ایشان بازی کنم تا یکی دوماه بعد از آن که پیشنهاد بازی در «میجر» را به من دادند. فیلمنامه کار را خواندم و به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم. قصه برای من اهمیت بالایی دارد و فکر می‌کنم قصه‌ها همراه همیشگی انسان هستند از زمان کودکی تا وقتی که به خاک سپرده می‌شویم. به همین دلیل قصه خوب «میجر» و قلم دلنشین احسان عبدی‌پور باعث شد که این نقش را بپذیرم.


او درباره تجربه کار با احسان عبدی‌پور بیان کرد: تجربه به شدت خوبی بود و روحیه همراهی و همدلی شخص احسان عبدی‌پور کار را بسیار لذت‌بخش کرده بود. از طرف دیگر هم همکاری با یک گروه منسجم و همدل در شهری فرهنگی با مردمانی با درایت و خردمند «میجر» را برای من تبدیل به یک تجربه ماندگار کرد.


قجابگلو در پاسخ به اینکه آیا بازی کردن در نقش یک زن بوشهری برایش سخت بوده گفت: من اصالتا اهل خوزستان هستم و از طرف پدربزرگ مادری‌ام هم یک رگ بوشهری دارم. به همین دلیل با فرهنگ جنوب آشنا هستم. سال ۸۶ هم در سریال آقای بهرام صادقی در بوشهر کار کرده بودم و این آشنایی با مردم بوشهر کار را راحت می‌کرد. با این وجود راهنمایی‌های آقای عبدی‌پور از لحاظ گویش محلی و همینطور بررسی و تحقیق‌هایی که به عنوان بازیگر در بازار ماهی‌فروشان بوشهر انجام دادم هم برای ایفای این نقش خیلی کمک کننده بود.

بازیگر فیلم «میجر» درباره بازخورد‌هایی که بعد از اکران فیلم دریافت کرده اضافه کرد: من هم از سمت دوستانم وهم مردم در شبکه‌های اجتماعی بازخورد‌های مثبتی گرفتم. درباره خود فیلم و قوی بودن قصه و کیفیت کار هم پیام‌های خوبی دریافت کردم.


فروغ قجابگلو درباره داستان و فیلمنامه در سینمای ایران معتقد است: قصه‌های انسان کلاسیک و انسان مدرن با یکدیگر متفاوت است. قصه یک رکن اساسی در زندگی هر انسان است و به همین دلیل خیلی در روند فیلم اثرگذار. دلیل اینکه امروز ما در بعضی از سریال‌های تلویزیون به بن‌بست رسیده‌ایم این است که قصه‌ای وجود ندارد. به این معنا که یک متن آماده، منسجم و کامل از قصه نمی‌بینیم که روند داستان و فراز و فرود‌ها در آن وجود داشته باشد؛ و وقتی بازیگر و عوامل فیلم و سریال در جریان قصه قرار نگیرند ما به مسائل جدی برمی‌خوریم.

ریتم کار در نمی‌آید، مخاطب داستان را پیدا نمی‌کند که بتواند با آن ارتباط برقرار کند و به همین دلیل کشش و جذابیت هم از بین می‌رود. البته ما در سینما در بخش داستان‌گویی به نظرم موفق‌تر هستیم. به شخصه دوست‌دارم در سینما از قصه‌های کلاسیک به قصه‌های مینیمال برسیم و فکر می‌کنم این اتفاق هم در حال وقوع است. اما به دلیل تفاوتی که داستان‌های مدرن و کلاسیک با هم دارند، شاید هنوز ما نتوانسته‌ایم ذهن مخاطبان را برای داستان‌های مدرن آماده کنیم و به همین دلیل ممکن است مخاطب حس کند که داستان‌های مدرن اشکالاتی دارند.


این بازیگر سینما درباره نقطه قوت اصلی «میجر» هم گفت: به نظرم داستان و قصه درست و انتخاب‌های درست مهمترین نقطه قوت «میجر» بود. از بازیگران تا طراح، فیلمبردار و عوامل پشت صحنه و حتی لوکیشن همه به درست‌ترین شکل ممکن انتخاب شده بودند. نکته مهم این است که وقتی بازیگران بومی در فیلم‌های محلی استفاده می‌کنیم، خود نقطه قوت بسیار مهمی برای فیلم می‌باشد.


فروغ قجابگلو در انتها اضافه کرد: سپاسگزاری صمیمانه‌ای از تهیه‌کننده آقای فرخ‌نژاد و یک تبریک جانانه هم برای سینمای کشورم دارم که با افتخار توانسته پرچم ایران را درجهان بار‌ها به اهتزاز درآورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره جهانی فیلم فجر میجر احسان عبدی پور حمید فرخ نژاد احسان عبدی پور همین دلیل نقطه قوت قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین فشرده شاگردان عبدی زیر بارش باران و رنگین کمان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اردوی تیم ملی فوتبال جوانان زیر ۲۰ سال ایران همچنان در شهرستان کرج زیر نظر کادر فنی در حال پیگیری است.

شاگردان حسین عبدی در تمرینات فشرده صبح و عصر خود کارهای تاکتیکی مدنظر کادر فنی را انجام می دهند تا هرچه بیشتر با دیدگاه های مربیان رده ملی خود آشنا شوند.

تمرین عصر امروز ملی پوشان جوان کشورمان در حالی پیگیری شد که بارندگی باران باعث نشاط و شادابی هرچه بیشتر آنها شد.

با پایان بارندگی در شهر کرج رنگین کمان زیبایی در آسمان پدید آمد که نگاه حاضران تمرین را به خود جلب کرد.

شایان ذکر است اردوی تیم ملی جوانان کشورمان تا ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد و پس از آن ارزیابی های مربیان این تیم طبق برنامه کاملا مدون از پیش تعیین شده در مسیر کشف و استعداد و استفاده از جوانان ایران در مستطیل سبز ادامه دارد.

کد خبر 6095886

دیگر خبرها

  • پیگیری تمرینات جوانان ایران زیرنظر حسین عبدی
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • تاریخ مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش اعلام شد
  • مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش یکشنبه برگزار می شود
  • تمرین فشرده شاگردان عبدی زیر بارش باران و رنگین کمان
  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات
  • «سیاوش عبدی» مشاور مدیرعامل، مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیرعامل شد
  • آسمانی شدن پدر شهید در شاندرمن ماسال
  • خاموشی صدایی ماندگار
  • خاموشی صدای ماندگار ورزش