Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در نشست بازآرایی ارزشیابی تحقیقات و فناوری، بر اساس امتیاز فناوری بررسی و تاکید شد امتیاز محور فناوری در دانشگاه‌های تیپ یک، دو و سه متفاوت در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، بازآرایی ارزشیابی تحقیقات و فناوری با رویکرد جامع، از اواخر سال ۱۳۹۹ با هدف ارتقای نظام ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها/دانشکده‌ها  و مراکز تحقیقاتی در دستور کار معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویکرد در جهت نهادینه کردن فرآیند ارزشیابی با  تجمیع فرایندهای مختلف ارزیابی تحقیقات و فناوری به صورت سامانه‌ای، پرهیز از انجام پراکنده امور و دوباره‌کاری در فرآیند ارزشیابی و افزایش شفافیت و visibility مستندات پژوهشی، به صورت مداوم به ارزیابی فعالیت‌های علمی و تولیدات پژوهشی و فناوری در حیطه سلامت می‌پردازد.

محورهای ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی شامل تولید دانش، ساختار و فناوری است که در هر جلسه بازآرایی ارزشیابی تحقیقات و فناوری شاخص‌های یک محور  مورد بررسی و امتیازدهی قرار خواهد گرفت.

ینابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در این نشست نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس امتیاز فناوری بررسی و تاکید شد امتیاز محور فناوری در دانشگاه‌های تیپ یک، دو و سه متفاوت در نظر گرفته شود. شاخص‌های مورد ارزیابی فعالیت‌های توسعه فناوری سلامت شامل واحد فناور، پروژه فناور، محصول، فروش، اختراع، ارائه خدمات، حاکمیت و رهبری، اعتبارات، غرفه/جشنواره و آموزش و فرهنگ سازی است که هر یک دارای بخش‌های جداگانه‌ای است که در نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون تحقيقات وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: ایفدانا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت