Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دریافت ۳ گرنت برای سه طرح پژوهشی برای همکاری این دانشگاه با آکادمی علوم چین خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص همکاری علمی با چین به اقداماتی که در این زمینه انجام داده‌اند اشاره کرد و گفت: این موارد شامل تشکیل کارگروه داخلی همکاری با چین از مهرماه سال گذشته، تهیه نقشه راهبردی همکاری با چین، همتایابی و شبکه‌سازی اولیه بین اعضای هیئت علمی دانشگاه با محققین دانشگاه‌های برتر چین، شناسایی دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی، شناسایی همتای چینی و برقراری ارتباط با آنان، برگزاری جلسات همتایابی در بستر نرم‌افزار‌های دانشگاه، انتخاب نوع همکاری علمی آموزشی، پژوهشی و فناورانه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به بررسی و انتخاب سازمان حامی مالی، تشکیل گروه تحقیقاتی شامل اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اساتید چینی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی امیرکبیر و چینی، شروع همکاری با نگارش پروپوزال پروژه مشترک اظهار کرد: در شناسایی دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی، دانشگاه‌های برتر چین به تفکیک کمیته‌های تخصصی کارگروه ایران چین در زمینه‌هایی چون؛ هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، محیط زیست، حمل و نقل، فناوری، انرژی و منابع طبیعی، فناوری سلامت و محاسبات پیشرفته فعالیت کردند.

وی افزود: همچنین در شناسایی همتای چینی ۱۰۹ پژوهشگر و عضو هیئت علمی ایرانی در چین یا چینی با سابقه همکاری با پژوهشگران ایرانی در ۸ حوزه تخصصی احصا شد و برای برقراری ارتباط اولیه با استفاده از متن ایمیل نمونه در بستر نرم افزار‌های ارتباطی دانشگاه نوع همکاری علمی با اولویت‌بندی همکاری‌های تبیین شده در جلسه همتایابی بر اساس سه حوزه فناورانه، پژوهشی، آموزشی آغاز شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در فعالیت‌های آموزشی بین‌المللی؛ دوره اجرای مشترک، درس فشرده، تبادل اساتید، سخنرانی کلیدی، مسابقه بین‌‎المللی، مدرسه فصلی، کارآموزی و درس مشترک، کارگاه تخصصی، تبادل دانشجو، راهنمایی و داوری پایان‌نامه داشتیم.

معتمدی گفت: همچنین در فعالیت‌های پژوهشی بین‌المللی؛ پروژه‌های اتحادیه اروپا، تشکیل کنسرسیوم‌های بین‌المللی، مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاه مشترک، کارگاه همتایابی، پروژه تحقیقاتی و آزمایشگاه مجازی مشترک، میزبانی اساتید خارجی، تشکیل گروه تحقیقاتی، فرصت مطالعاتی کوتاه مدت، تجهیز آزمایشگاه، کنفرانس مشترک، فرصت تحقیقاتی، کتاب مشترک، جوایر بین‌المللی مشترک، بازدید علمی، اختراع مشترک و داوری پروژه تحقیقاتی به اجرا در آمده است.

وی همچنین به فعالیت‌های فناورانه بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد و گفت: در این خصوص هم پروژه‌های صنعتی مشترک، همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، تاسیس مراکز رشد مشترک، انتقال فناوری، تجاری‌سازی محصول، همکاری با شتاب‌دهنده‌های خارجی، همکاری در تولید محصول یا خدمت، فروش محصول در خارج، استفاده از نیروی کار ایرانی از جمله فعالیت‌ها بود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از همکاری این دانشگاه با آکادمی علوم چین، وزارت علم و فناوری چین و همچنین بنیاد ملی علوم طبیعی چین خبر داد و گفت: توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از طرح پژوهشی، کارگاه پژوهشی و تبادل پژوهشگر طرفین حمایت شده و ایران نیز با همکاری وزارت علوم و فناوری چین و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تبادل دانشمندان جوان حمایت کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون سه گروه تحقیقاتی موفق به دریافت ۳ گرنت برای ۳ طرح پژوهشی شده‌اند و با حمایت‌های لازم از اعضای کارگروه ایران - چین که اهداف تعیین شده را به مرحله اجرا رسانده‌اند؛ اختصاص مشوق، گرنت و امتیاز در فرآیند ارتقا، تبدیل وضعیت و ترفیع پایه و مالی، اختصاص گرنت آغازین برای شروع همکاری از اعضای هیئت علمی برای شروع همکاری در پروژه‌های پژوهشی مشترک، حمایت از تبادل محققین ونیروی کار غیرهیات علمی پروژه را هم داشتیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی همکاری با کشور چین در زمان حال و به صورت کوتاه مدت عبارتند از برگزاری کارگاه همتایابی، تبادل اساتید، فرصت کوتاه مدت و راهنمایی مشترک، در میان مدت همکاری در تولید محصول یا خدمت و همچنین پروژه‌های صنعتی مشترک، تاسیس مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و شعبه مشترک از برنامه راهبردی همکاری با کشور چین در آینده و به صورت بلند مدت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر وزارت علوم همکاری بین المللی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بین المللی طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در جلسه تجلیل از استادان و معلمان واحد زاهدان ضمن تبریک روز معلم با اشاره به منزلت و جایگاه معلم در عرصه توسعه و تعالی جامعه، گفت: معلم با داشتن شغل انبیا الهی نقش مهم و اساسی در حوزه تعلیم و تربیت بر عهده دارد و در جامعه انسانى، اساسى‌ترین کار، تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های منابع انسانی و ظرفیت اساتید استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: انسان‌سازی یکی از رسالت‌های بنیادین معلم است که در تعالیم اسلامى هیچ چیز با آن برابرى نمى‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: مدرسه و دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و استاد و معلم با آموزش و پرورش استعدادها، بستر این موضوع را فراهم می‌آوردند.

نرماشیری با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی استادان استان سیستان و بلوچستان باید سمت بالفعل کردن ظرفیت‌های این استان گام برداشت، عنوان کرد: در این استان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای اینکه به بالفعل تبدیل شود وجود دارد که دانشگاه می‌تواند با بهره‌مندی از اساتید متخصص و متعهد در این مهم، موفق عمل کند.

در بخش پایانی این مراسم از استادان منتخب، استاد مشاوران و اساتید فعال بسیجی تقدیر شد.

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مزار شهدای گمنام واحد زاهدان با این شهدای والامقام تجدیدمیثاق کرد.

در این مراسم خیرمقدم توسط فرزند شهید پودینه از دانش‌آموزان مدارس سمای دخترانه زاهدان انجام و سرود سلام فرمانده جدید توسط گروه سرود مدرسه دخترانه سما زاهدان اجرا شد.

از دیگر برنامه‌های انجام شده در سفر یک روزه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به واحد زاهدان، دیدار و نشست‌های صمیمی با استادان همیار فرهنگ، دانشجویان کانون‌ها، نشریات، تشکل‌ها و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و دیدار و گفت‌وگو با معلمان مدارس سما و حضور در مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم در مدارس سمای زاهدان و همچنین دیدار با خانواده مرحوم علیرضا سرگلزایی هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و تسلیت و تقدیر از زحمات آن مرحوم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر