Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک منبع نظامی افغانستان اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی در این کشور برای آنکه تا 20 روز دیگر پایگاه بگرام را به افغان‌ها تحویل دهند آماده می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع نظامی افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی در این کشور برای آنکه تا 20 روز دیگر پایگاه نظامی اصلی خود یعنی پایگاه بگرام را به افغان‌ها تحویل دهند آماده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرحله جدیدی از تسریع در خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به شمار می‌آید.
این منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد «روند تحویل این پایگاه احتمالا نزدیک به 20 روز طول می‌کشد، اما ممکن است این مهلت تا حدودی طولانی‌تر شود».
یک منبع رسمی که خواست نامش فاش نشود تأیید کرد در عین حال، هیئتی از دولت افغانستان، که محدود به شش تا هشت نفر است، روز سه شنبه در راه دوحه است و امید دارد، به رغم ادامه درگیری‌ها در این کشور، گفتگو‌ها با طالبان برای تقسیم احتمالی قدرت از سر گرفته شود.
خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان که در ابتدا قرار بود در تاریخ اول مه انجام گیرد و سپس جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را به تعویق انداخت و به تاریخ نمادین 11 سپتامبر موکول کرد، با آهنگی سریع پیش می‌رود. بازگرداندن پایگاه بگرام که در آن ده‌ها هزار نیروی آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با بیشترین توان برای انجام عملیات مستقر هستند، مرحله‌ای مهم خواهد بود.
یک سخنگوی نیرو‌های آمریکایی گفت «من تأیید می‌کنم که ما به زودی پایگاه آمریکایی بگرام را تحویل می‌دهیم، اما من از جزئیات و جدول زمانی آن مطلع نیستم».
در حالی که 20 سال از آغاز مداخله آمریکا در افغانستان در اکتبر 2001 می‌گذرد، آمریکا همچنان 2500 نظامی مستقر در افغانستان دارد که بدون شک خروج آن‌ها در این تابستان به پایان می‌رسد.
پایگاه نظامی بگرام که در استان پروان، تقریبا در 50 کیلومتری شمال شرقی کابل قرار دارد مهمترین پایگاه عملیاتی نیرو‌های غربی در افغانستان است.
این پایگاه که توسط نیرو‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در زمانی که افغانستان را اشغال کردند (1989-1979) ساخته شد، در اوج عملیات در سال 2011، تا 300 هزار نیروی نظامی و غیرنظامی آمریکایی و نیرو‌های ناتو، از جمله نیرو‌های فرانسوی، را در خود جای داده بود.
از این پایگاه همچنین به عنوان بازداشتگاه استفاده شد که عفو بین الملل این اقدام را محکوم کرد و از «مراکز شکنجه» در انبار‌های این پایگاه سخن گفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نیرو آمریکایی نیرو های آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض، نیروهای نیابتی ایران هستند!

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899954

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • ببینید | تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض، نیروهای نیابتی ایران هستند!
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم