Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:57:52 GMT

هفت پروژه فرودگاهی در گیلان به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۲۶۳۹

هفت پروژه فرودگاهی در گیلان به بهره‌برداری رسید

به گزارش ایرنا، مدیر کل فرودگاه گیلان در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری ILS/DME به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال توسط متخصصان داخلی، مهمترین پروژه از طرح های یاد شده است.

سید محسن میرحسینی با بیان اینکه هزینه این طرح ها از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است، ادامه داد: با بهره برداری از سامانه یاد شده دید افقی این فرودگاه از ۱۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر بهبود خواهد یافت که ضمن ارتقاء ضریب ایمنی فرودگاه، تاخیرات و ابطالی پروازها کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سیستم ILS در فرودگاه سردار جنگل رشت از سال ۱۳۸۰ فعال بوده اما با گذشت زمان مستهلک شده بود ؛بر همین اساس پروژه نصب سیستم جدید و پیشرفته یادشده از تیرماه سال گذشته آغاز شد و با انجام وارسی پروازی امروز بصورت رسمی با تکیه بر توان داخلی افتتاح شده است.

امروزه یکی از مهمترین و متداولترین دستگاه هایی ناوبری، برای نشستن هواپیما در فرودگاه های پرترافیک و فرودگاه های با شرایط جوی نامناسب، سیستم نشستن به وسیله دستگاه" ILS" یا Instrument Landing System است.

میرحسینی گفت: نمازخانه و توسعه ساختمان اداری با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، احداث و تجهیز ساختمان پست برق با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، روشنایی و پوشش تصویری جاده حفاظتی با ۴۰ میلیارد ریال ،محصور کردن ۱۰ هکتار از اراضی خریداری شده اطراف فرودگاه سردار جنگل رشت با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و بهسازی نمای ترمینال خارجی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که امروز با حضور مقامات یادشده به بهره برداری رسید.

در زمان حاضر ۹۶ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۱۰ مقصد اهواز، تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، بوشهر و شیراز  توسط ۹ شرکت هواپیمایی انجام می شود.

پیش تر و در سال ۹۸ نیز دو پروژه مهم و زیرساختی  فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بمناسبت هفته دولت و با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح شد؛ افتتاح سیستم روشنایی تقرب دقیق در فرودگاه گیلان یکی از پروژه های مهم یاد شده  بود که با صرف اعتبار یک میلیون یورو موجب کاهش ابطال پرواز می شود و همچنین پروژه توسعه محوطه سازی فرودگاه رشت به متراژ ۱۷ هزار متر مربع و سیستم مخزن ۵۰۰ متر مکعبی به همراه سیستم پمپاژ آب که در بخش های آبیاری و ایمنی و آتش نشانی دارای عملکرد بالایی است از پروژه های مهم دیگری بود که به مناسبت هفته دولت در سال ۹۸  افتتاح شد.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری (OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در  ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران محمدباقر نوبخت افتتاح پروژه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران محمدباقر نوبخت افتتاح پروژه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران محمدباقر نوبخت افتتاح پروژه گیلان اخبار کنکور سردار جنگل رشت میلیارد ریال فرودگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

این پروژه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در فاصله تنها ۴۵ روز ساخته شده توانایی تولید ۱.۲ مگاوات برق را دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید ۲ مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید