Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@02:38:51 GMT

پلیس فتا: هرمطلب و لینکی را فوروارد نکنید!

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۲۸۳۸

پلیس فتا: هرمطلب و لینکی را فوروارد نکنید!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه بازنشر اکاذیب و تخریب کاندیداها جرم است به شهروندان توصیه کرد:هر مطلب و لینکی را فوروارد نکنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، با بیان این مطلب که افراد در ایام انتخابات از باز نشر اکاذیب در فضای مجازی خودداری کنند اظهار داشت: افراد ناشناس با ایجاد کانال و گروه های تلگرامی و یا صفحات اینستاگرامی در قالب انتشار مطالب افشاگرانه، اقدام به تخریب چهره کاندیداها کرده و با شگرد ارسال لینک گروه، کانال و صفحه برای چهره خاص و یا قرار دادن لینک در گروه های تلگرامی پرمخاطب اقدام به انتشار مطالب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام «بسته اینترنت رایگان انتخابات»

وی گفت: این دسته از افراد جهت جلوگیری از شناسایی خود بلافاصله اقدام به حذف اکانت خود کرده و بعضاً برخی افراد ناآگاه اقدام به انتشار این مطالب ارسالی کرده و بعد می‌گویند نگارنده این مطلب ارسال شده نبوده و فقط آن را فوروارد یا بازنشر کرده اند در حالی که باز نشر این گونه مطالب مصداق نشر اکاذیب است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان این مطلب که پخش کردن مطلبی به دروغ در فضای مجازی و در دسترس دیگران قرار دادن این مطالب و نسبت دادن یک رخداد نادرست و خلاف حقیقت به دیگری مصداق انتشار اکاذیب است تصریح کرد: طبق ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه ای انتشار دهندگان اکاذیب افزون بر اعاده حیثیت به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال و یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

سرهنگ رجبی از شهروندان درخواست کرد که مراقب بوده و با تولید یا باز نشر مطالب خلاف واقع و نسبت دادن آن به دیگران، ناخواسته گرفتار فرآیندهای قضایی نشوند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین پلیس فتا انتخابات 1400 فضای مجازی نیروی انتظامی نشر اکاذیب انتخابات اخبار حوادث پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین نوشت: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

کنعانی با اشاره به این رفتار خشونت‌بار، افزود: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

به گزارش تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صد‌ها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشور‌های دنیا است.

دیگر خبرها

  • شکایت پرسپولیس از دو پرسپولیسی | تبعات اقدام علیه درویش
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد