Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که نخست‌وزیر مکلف این کشور درصدد است تا ریاست جمهوری را مسؤول وضعیت پیش آمده بابت تشکیل دولت این کشور جلوه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، دفتر ریاست جمهوری لبنان در پیامی به سعد حریری، نخست وزیر مکلف این کشور اعلام کرد، وی در تلاش است ریاست جمهوری لبنان را مقصر و مسؤول وضعیت موجود و شکست در تشکیل دولت جلوه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: جریان المستقبل همزمان با تماس‌های در حال انجام برای تشکیل کابینه جدید، حملاتش را گاهی علیه ریاست جمهوری و گاهی علیه شخص میشل عون ادامه می‌دهد و از عبارت‌ها و توصیفاتی استفاده می‌کند که سطح پایین ادبیات متولیان این جریان را نشان می‌دهد.

 در این بیانیه آمده است: ریاست جمهوری لبنان طی هفته‌های گذشته ترجیح داده است که در راستای تشکیل دولت هیچ بحث و جدلی با جریان مذکور نداشته باشد اما به دنبال صدور بیانیه روز گذشته این جریان باید به چند نکته اشاره کرد.

ریاست جمهوری لبنان در ادامه تاکید کرد: نخست اینکه فرار مداوم سعد حریری زیر بار مسؤولیت خود در تشکیل یک دولت متعادل و کارآمد به منزله نقض بیشتر قانون اساسی و سند توافق ملی و نشان دهنده تمایل روشن و عامدانه برای اخلال در روند تشکیل دولت است.

در این بیانیه تاکید شده است: ثانیاً، این ادعا که رئیس جمهوری همیشه سعی دارد از طریق مواضع خود توافقنامه طائف و اثرات قانونی آن را تضعیف کند، اوج دروغ، تهمت و فریب افکار عمومی است، زیرا رئیس جمهوری در تمامی مواضع و گزینه‌هایش به قانون اساسی و سند توافق ملی استناد می‌کند. ثالثاً، نخست‌وزیر مکلف همچنین اصرار دارد که با توسل به اقداماتی که ناقض هنجارها و اصول است، اختیارات رئیس جمهوری و حق طبیعی وی در احترام به قانون اساسی را غصب کند.

ریاست جمهوری لبنان همچنین در ادامه این بیانیه آورده است: نخست‌وزیر مکلف عمداً میشل عون را مسؤول شرایط اقتصادی، مالی و اجتماعی می‌داند و این درحالی است که همه می‌دانند شرایط سخت مالی و بدهی‌های کشور ثمره عملکردهای تیم منتخب نخست‌وزیر و سوء مدیریت او در امور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکیل دولت لبنان میشل عون سعد حریری ریاست جمهوری لبنان نخست وزیر مکلف تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است

آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق اسرائیل و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم