Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه با هشدار به دولت عراق گفت که در صورت تداوم حملات شبه نظامیان کرد از اردوگاه مخمور در عمق خاک عراق، نیروهای مسلح ترکیه به این مکان حمله خواهند کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور ترکیه مدعی امکان حمله به یک اردوگاه محل تجمع شبه نظامیان ترکیه در قلب خاک عراق شد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» «رجب طیب اردوغان» در گفت‌وگو با شبکه خبری «تی‌آرتی» با هشدار به عراق گفت که ترکیه می‌تواند به یک اردوگاه که مبدل به محل استقرار شبه نظامیان کرد شده و مکان امنی برای آن‌ها ایجاد کرده، حمله نظامی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره اردوغان به «اردوگاه مخمور» در ۱۸۰ کیلومتری جنوب ترکیه و مستقر کوه‌های «قندیل» در شمال  عراق است که بنا بر ادعای مقام‌های ترکیه  میزبان بیش هزاران پناهجوی ترکیه‌ای است.

 اردوغان گفت: «اگر سازمان ملل آنجا را پاکسازی نکند ما این کار را به عنوان عضو سازمان ملل انجام خواهیم داد. ما باید چه مدت در مورد آن مکان صبور باشیم».

یک مقام ارشد عراقی در این زمینه گفت که ترکیه هفته گذشته بابت فعالیت‌های تروریستی اعضای «پ‌ک‌ک» در مخمور علیه ترکیه به بغداد شکایت کرد. این مقام عراقی گفت، فرماندهان امنیتی و مقام‌های محلی شکایت ترکیه را بررسی کردند و به دولت عراق گفتند که اردوگاه مخمور توسط نیروهای پ‌ک‌ک کنترل نمی‌شود. سخنگوی دولت عراق  تاکنون  از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

این اردوگاه در دهه ۱۹۹۰ زمانی که هزاران کرد از ترکیه با ترغیب پ‌ک‌ک از مرز عبور کردند، تاسیس شد. اردوگاه مخمور سال قبل هدف حملات هوایی ترکیه قرار گرفت.

یک مقام ترکیه‌ای در این باره گفت: «اردوگاه مخمور به عنوان یکی از مراکز تدارکاتی در حملات علیه ترکیه یا نیروهای مسلح ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون زمان آن فرا رسیده که این مکان از وجود پ‌ک‌ک پاکسازی شود».

گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه از تداوم حملات در شمال عراق علیه مواضع تروریست‌های «پ‌ک‌ک» و کشته شدن شماری از اعضای این گروه خبر داد.

 وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که  دست‌کم پنج تروریست پ‌ک‌ک در شمال عراق در عملیاتی با پشتیبانی هوایی کشته شدند. در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که نیروهای مسلح ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور به طور مشترک این عملیات را در منطقه «گارا» انجام دادند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین سازمان ملل اردوغان اتحادیه اروپا ترکیه عراق رجب طیب اردوغان سازمان ملل دولت آنکارا اردوگاه مخمور شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان میزان تجارت پایان یافته ترکیه با رژیم صهیونیستی را ۹.۵ میلیارد دلار اعلام کرد

اردوغان درباره قطع روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی گفت: آنکارا به پایان دادن به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری خود با اسرائیل متوسل شد، زیرا دولت یهود در حال حاضر از حمایت کل غرب، به ویژه ایالات متحده، برخوردار است تا به اقدامات نظامی خود علیه فلسطینیان در غزه ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، وزارت بازرگانی ترکیه روز پنجشنبه تایید کرد که این کشور تجارت با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است و این تصمیم تا زمانی که از ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل نشود، لازم الاجرا خواهد بود.

اوایل روز جمعه، عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه گفت که اقدامات محدودکننده تنها پس از آتش بس در غزه لغو خواهد شد.

رجب طیب اردوعان، رئیس جمهوری ترکیه درباره این تصمیم گفت: ما می‌خواستیم بدون عجله روند را ارزیابی کنیم و این گام را برداشتیم... کل غرب برای اسرائیل کار می‌کند. آنها برای اسرائیل کار می‌کنند، به ویژه ایالات متحده. همانطور که آنها سرمایه‌های خود را بسیج کردند، مردم فقیر و بدبخت فلسطین محکوم به این شدند که در برابر بمب‌های اسرائیلی بمیرند. ما نتوانستیم در مقابل این امر کاری نکنیم، بنابراین گام‌هایی برداشتیم و این در را بستیم.

بر اساس آمار تجارت خارجی ترکیه که توسط اسپوتنیک تحلیل شده است، این کشور در سال ۲۰۲۳ به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار کالا به اسرائیل صادر و ۱.۶ میلیارد دلار کالاهای اسرائیلی وارد کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • اردوغان میزان تجارت پایان یافته ترکیه با رژیم صهیونیستی را ۹.۵ میلیارد دلار اعلام کرد