Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مصطفی درایتی روز چهارشنبه در سلسله نشست های مجازی با عنوان "تئوری انتخاب" به میزبانی جهاد دانشگاهی مشهد افزود: گاهی جناح ها به خاطر مصلحت سنجی ها از مطالبات مردم غفلت کرده اند، این مساله ربطی به اصولگرا و اصلاح طلب ندارد، با این حال کنش ها و مطالبات مردم فارغ از مصلحت سنجی احزاب است.

وی ادامه داد: جامعه ایران کنش سیاسی خود را خودش به دست گرفته است اگر حضور رهبران سیاسی با این کنش همراه شود نتیجه مطلوب برای احزاب به دست خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی گفت: مردم ایران با سابقه متعدد کنش سیاسی به بلوغ رسیده و امروز منتظر تصمیم گیری احزاب نیستند و اکنون با تصمیم گیری خود در کنش های انتخاباتی وارد عمل می شوند، در گذشته اصلاح طلبان با ورود رهبران سیاسی و جهت گیری آنها کنش داشتند اما در این انتخابات روند رفتارها و کنشها نسبت به انتخابات به شکل گذشته نیست. 

وی به توسعه ارتباطات، افزایش سطح تحصیلات در جامعه و یک قرن تجربه کنش سیاسی جامعه ایران اشاره و بیان کرد: اینکه در  جامعه ایران فردی حرفی بزند و بدون تحلیل مورد پذیرش مردم قرار گیرد دیگر کارساز نیست، امروز جامعه فعال شده و از فرصتهای خود در راستای مطالباتش استفاده می‌کند و رهبری این جامعه تنها با نگاه واقع بینانه آسان خواهد بود.

حجت الاسلام درایتی افزود: تغییر نگرش بدنه جامعه در جریان اصولگرا نیز وجود دارد و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری چون رقیب جدی و مخالف ندارند، طرفداران آنها در میان فعالان اصولگرایی در حال سبک و سنگین کردن نامزدهای اصولگرا هستند لذا جناح اصولگرا نیز باید به مطالبات بدنه جامعه و پایگاه رای خود توجه بیشتر کند.

وی ادامه داد: مردم طی سالهای گذشته از اصلاح طلبی روی‌گردان نشده اند بلکه از برخی اصلاح طلبها دلخور هستند و نباید فراموش کرد آقای روحانی اصلاح طلب نیست و خود او نیز به این مساله تاکید دارد.

این فعال سیاسی گفت: در مجموع اگر بخواهند جناح ها در کنار مردم باشند باید مطالبات مردم را بیان کنند و در جریان انتخابات ریاست جمهوری بیان این مطالبات مردمی توسط برخی جناح های سیاسی اصلاح طلب به وقوع پیوسته است.

وی افزود: قدرتی که از این نوع نگرش معطوف به مطالبات مردم حاصل می شود، دوام خواهد داشت.

حجت الاسلام درایتی عمده فعالیت اصولگرایی را تلاش برای حفظ وضع موجود دانست و ادامه داد: هر زمان فضای باز و آزادی در کشور بوجود آمد و مردم بدون مشکل در عرصه سیاسی وارد شدند اصولگرایی موفق نبود ولی اصلاحات پیروز انتخابات شد.

وی گفت: اگر جناح اصلاحات بخواهد تاثیرگذاری و اثرگذاری خود را حفط کند باید تلاش کند همراهی لازم را با مردم داشته باشند.

این فعال سیاسی افزود: مردم به دنبال تحول، توسعه و تاثیر آن بر زندگی فرزندانشان هستند و می خواهند کشور با عزت داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز مردم بازیگران اصلی صحنه انتخابات ۱۴۰۰ هستند و اگر رهبران سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا با حرکت و کنشهای غالب اجتماعی مردم همراه باشند به موفقیت می رسند.

حجت الاسلام درایتی گفت: فعالیت آقای مهرعلیزاده در چارجوب اصلاح طلبی قابل توجیه است اما این جایگاه با توجه به توانمندی ها و شرایط سخت موجود  افراد خاص را می طلبد.

وی افزود: آقایان مهرعلیزاده و همتی شاید دارای برخی ویژگی های حداقلی باشند اما از نظر برخی اصلاح طلبان واجد توانمندی لازم نیستند، اینکه از این افراد صرفا حمایت شود کارگشا نخواهد بود باید این افراد توانایی گفتمانی در جریان اصلاح طلبی نیز داشته باشند و معتقدم ۸۰ درصد موفقیت و حمایت اصلاحات از این افراد بستگی به توانایی درونی خود این نامزدها دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان مشارکت انتخاباتی عبدالناصر همتی انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان مشارکت سیاسی محسن مهرعلیزاده پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان مشارکت انتخاباتی عبدالناصر همتی انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان مشارکت سیاسی محسن مهرعلیزاده اخبار کنکور مطالبات مردم حجت الاسلام فعال سیاسی اصلاح طلب جناح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: تبیین معارف، احکام و اخلاق دینی و تربیت هزاران شاگرد از برکات این امام بزرگوار است.

آیت الله محمدی لایینی خواستار رفع مشکلات قشر ماما‌ها در جامعه از سوی مسئولان شد و افزود: سقط جنین از جمله معضلاتی هست که باید نظارت بیشتری روی این موضوع انجام گیرد.

خطیب نماز جمعه ساری با بیان اینکه حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود تصریح کرد: باید در حوزه‌های دیگر از جمله اقتصادی باید وعده صادق صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار حضور حداکثری مردم در مرحله دوم انتخابات شد و گفت: حضور با شکوه مردم انتخابات خاری بر چشم دشمنان است.

آیت الله محمدی لایینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانشان در باتلاق بزرگ غزه در حال دست و پا زدن هستند گفت: امروز مظلومان جهان یقه زورگویان را گرفته و می‌گویند زمان بزن و در رو تمام شده است.

وی افزود: امروز جوانان کشور‌های غربی برای حقیقت طلبی به خیابان‌ها آمده اند چرا که دیگر تحمل زورگویی و ستمگری علیه مظلومان را ندارند.

دیگر خبرها

  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کنیم؟
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی ‌را ممنوع‌الخروج کنیم؟!
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است